chapter vi - 'revealed' (2)

1.3K 123 54
                                    

James másnapi számmisztikája a második emeleten telt, ahonnan megszokott gyorsasággal loholt lefelé ebédre váró barátaihoz. Az udvart szegélyező folyosón átvágva azonban fékeznie kellett, mert az egyik padon meglátta Lily Evanst. Sírni. A lány a barátnői vigasztaló gyűrűjében ülve tördelte a kezét, s bár épp csak néhány könnycseppet ejtett, Jamesnek ez elég indok volt arra, hogy átugorjon a korláton és odasiessen hozzá.

- Mi történt? – tudakolta idegesen, előre sejtve, hogy Lily bánatának talán köze lehet valakihez.

A lány helyett egy hollóhátas barátnője válaszolt.

- Piton. Az imént egy doboznyi nyálkás kígyót adott neki ajándékba – mondta Lilyre pillantva.

- Utálom a kígyókat – szipogta a lány. Hangjából inkább a duzzogás volt kiolvasható, mintsem a szomorúság.

James pedig, tovább játszva a hősszerelmest, felcsattant. – Hát én esküszöm az égre, hogy..!

- Kérlek, ne – szakította félbe a talárjába csimpaszkodva Lily. – Félreértés volt.

- Adok én neki félreértést – fortyogott James. – Ilyenekkel jön neked, igaz? Hogy csak véletlen volt? Pedig ő is egy nyálkás kis kígyó és ó, sajnálom, hogy nekem kell ezt közölnöm veled, de hétszentség, hogy direkt csinálta.

- James! – kiáltott még utána Lily, ám ezzel már elkésett. James elszántan masírozott a kert másik végében táborozó Piton felé. Nyomában egy aggódó lánysereg, s - bár erről nem tudott, - a tekergők csapata, amint éppen ők is kiléptek az udvarra. Természetesen kitörő örömmel nyugtázták, hogy barátjuk épp egy újabb bonyodalomba készül keverni magát – így hát ők is a nyomába eredtek.

Az indulatos Jamest azonban nem egyszerű utolérni. Míg barátai fenyegetően kiáltozták háta mögül a nevét, ő nemes egyszerűséggel megragadta Perselus inggallérját, és egy határozott lökéssel a falhoz taszította a fiút.

- Szóval – sziszegte James. – Ha legközelebb annyira cseszekedni akarsz valakivel, melegen ajánlom, hogy Lily legyen az utolsó gondolatod. Mert ha nem tudnád, - Itt ismét a falhoz kellett löknie őt, mert Piton megpróbált kiszabadulni a szorításból. - én mindig itt leszek, hogy eltörjem az orrodat.

- Megmondtam Lilynek és megmondom neked is: ez nem az én művem volt – préselte ki magából a szavakat Perselus. – abban a dobozban levendulás habcsókok voltak Roxmortsból, de valamelyik mardekáros idióta elvarázsolta, mielőtt odaadtam. – Azzal lelökte magáról James szorító kezeit. Talán azt hitte, hogy ezzel a kijelentéssel megnyugtatta Jamest, de a gondolat, hogy Piton valójában udvarolni akart a lánynak, még jobban feldühítette a fiút.

Mielőtt még a griffendéles újból nekironthatott volna Perselusnak, hátulról három barátja elkapta a karjait, s nem engedték, hogy kitépje magát a kezeik közül.

- Teljesen megőrültél? – rivallt rá Sirius.

- Nem egyértelmű? – vetette oda Piton, aztán, mikor ráeszmélt, hogy James már nem árthat neki, kárörvendően hozzátette: - Na, kiszellőzött a fejed? Így jobb?

Pechére azonban James sikeresen kirántotta magát barátai szorításából, s azzal a lendülettel arcon vágta a fiút.

- Igen, így már sokkal jobb – kiáltotta James fájó kezét rázva, ám a talárját orrához szorító Pitont elnézve rögtön rádöbbent, hogy talán túlzásba esett.

Lily (bár ezúttal nem szívesen,) Perselus segítségére sietett, ám a fiú most mit sem törődött vele. Túlságosan lefoglalta, hogy gyilkos tekintettel bámuljon James szemeibe.

☆ wolfstar | 𝘀𝘁𝗿𝗮𝘄𝗯𝗲𝗿𝗿𝘆 𝘀𝗲𝗮𝘀𝗼𝗻 || 𝕞𝕒𝕣𝕒𝕦𝕕𝕖𝕣𝕤 𝕖𝕣𝕒Where stories live. Discover now