Kap. 3

74 3 4
                                    


Jag vaknar upp av en blåtrast som verkat fått damp på en gren utanför fönstret. Festen är idag. Jag tänker gå. Med Luke. Jag sätter mig upp i sängen, vad skönt att det är Lördag. Jag ringer upp Emma.
*Ring*
*Ring*
*Ring*
Hon svarar.
"Tja vem e det jag pratar med? säger hon."
"Det är jag, Amber, säger jag."
"Vad e det du har på hjärtat lilla vän, säger hon ironiskt med en typisk skolsyster accent."
"Jag vet inte vad jag ska ha på mig på partyt, börjar jag."
"Vi kan väll träffas någon stans i stan, kanske på ett cafe."
Jag sätter mig och äter en macka och knappar på tv:n. Det är top model säsong 14. Jag sätter mig bekvämt och äter upp min macka. När jag är klar så går jag upp på mitt rum. Jag klär på mig och sedan går jag till skrivbordet och sätter på min Mac. Jag går In på safari och skriver in youtube i länken där uppe. Jag går in på intressanta klipp. Jag ser en behinde the scenes på den nya filmen Anabell . Den verkar läskig. Jag kollar i fliken till höger där det står massa video förslag och jag klickar på en video som det står "Hej! vi är 5 seconds of summer." Jag tittar en stund det är 4killar som jag tror är i min ålder ( typ 18-19) . Sen ser jag det! En av de 4 killarna är LUKE!!!! Jag får en konstig känsla i magen, varför har han inte berättat? Jag stänger av datorn. Jag går ner i hallen och sätter på mig min vinter jacka. Och drar på mig mina kängor.Jag sätter mig i min gama skrutt bil och börjar köra in mot stan. Vi skulle mötas på espresso house i gallerian.
Jag ser henne sitta vid ett litet runt bord. Jag sätter mig mitt i mot.
"Hej! Säger jag."
"Hej! Svarar hon mig."
"ska vi ta en frappe? frågar hon mig."
"visst! svarar jag."
Vi går mot kassan. jag bässteller en frappe utan kaffe och men choklad smak. och en caramel våffla.
"Vad är det? frågar hon."
" Det är en caramel våffla, jag åt en son när jag var i Amsterdam när jag var där på höst låvet, säger jag."
Hon tittar konstigt på mig.
Vi sätter oss och äter.
"har du varit på en fest någon gång? Frågar jag henne."
" Ja jag var på mitt ex's kompis fest en gång och samma kväll dumpade han mig, säger hon"
Jag ställer mig upp för att gå fram och ge henne en tröstande kram.
"Jag mår bra, säger hon, jag har glömt honom för länge sen och dessutom så ska jag på bio på måndag med en annan kille som heter Calum."

"är inte det typ kims brosha? frågar jag tveksamt."

"Jo mensnälla säg inget till henne, då kommer det hända något hemskt, viskar hon nästan."

Jag sätter mig ner igen.
"Vad har man egentligen på sig på ett party? Frågar jag."
"Alltså typ en kort snygg klänning med tunna tights, förresten har du aldrig vart på en fest."
"Alltså jag har bott i i 7 år och sedan 11 år i Norge, och där är det inte jättemycket fester och partyn."
"Vi går till hm, säger hon, där kanske vi kan hitta något snyggt."
Vi går på det kalla sten golvet i och hon svänger kvickt in när vi kommit fram.

"Vad för slags klänningvilldu ha? frågar hon."

"Något som är typ kort där fram och lite längre där bak,säger jag och pekar mot en exempel klänning som hänger på dockan."

"Vilken färg? säger hon."

"vad tycker du?"

"kanske lite grå-svart,sa hon."

"och lite fladdrig, tillägger hon."

"Grå-svart är inget ord,säger jag och fnissar."

Jag ser en svart glittrande kort klänning som hänger i skyltfönstret.Jag går till kassan och frågar vart den hänger och hon pekar mot en stor hylla. Jag gåri den riktningen hon sänt mig. Jag ser den och börgar gå lite snabbare.Samtidigtsom jag får tag i denser jag en annan hand som ligger stadigtpå andra sidan av galjen. Jag känner igen handen på något sätt. jag tittar upp.

"Tja syrran, säger hon."

LIZ!

Medans hon är ofokuserad på klänningen så rycker jag den till mig och hon spiller ut sin kaffe på mitt ben.

"AAAAAAH! ryter jag."

Jag känner smärtan sprida sig över mitt lår.

 jag böjer mig ner på knä.

Liz viftar iväg sin kompis föratt hämta servetteroch Emma följer med.

"Gud jag är verkligen dålig på att trösta, får jag ur mig."

 Hun sätter sig ner på knä.

"Brukar du inte typ ha på dig flannel skjortor och ripped jeans, säger hon."

"Jo men jag ska på en fest ikväll och..."

Hon avbryter mig.

"hos vem? säger hon oroligt."

"Calum, hurså?"

*Suck*

" Vem bjöd dig igentligen det är bara de populära som får komma och de som känner Cal, Säger fon som om hon tycke att jag inte kunde vara populär."

iförsig var det sant att hon och Calum var väldigt mycket bättre vänner när de var små och jag var bättre vän med luke. Jag kommer inte ens ihåg Calum.

"Luke bjöd med mig och jag kan bli populär om jag vill, säger jag ilsket.".

Emma och Liz kompis kom tillbaka med händerna fulla med servetter.

"Närmaste cafet låg två rulltrappor upp och sedani andra änden,pustade och flåsade hon."

"jag mår bra,sa jag och tog en bunt servetter och börgade torka av mina jeans."

"Vi åker bussen till en annan cubus vara ifred, viskar jag till emma och ger en menande blick mot Liz."

det blev inte riktigt som jag tänkt mig idet här kapitlet och det blev ganska BORING men srry för det i nästa kapitel så kommer det bli en gnutta dramatisk... 

Men jag tänker inte spoila typ som man gör å toa men asså...

Jaghar väldigtmånga ideer för nästa kapitel och har redan börjat skriva mina fingrar kommer snart börja brinna tror jag.  Och skriv gärna ideer i kommentar grejen!

// Simone :D

stucked up with 5sosWhere stories live. Discover now