Kap. 4

82 4 2
                                    

Jag fick tillslut tag på klänning men vi behövde åka hela vägentill kista gallerian. Som ligger ca 2 timmar bort med buss.

Jag hade precis börgat göra mig i ordning för festen när någon knackade på min smala lilla dörr.

'"kom in, sa jag och lutade mig närmare spegeln så jag kunde sätta på mig mascaran."

Liz kom in.

VARFÖR GÖR GUD SÅHÄR MOT MIG???

Liz var verkligen den sista personen på planeten jag ville träffajust nu.

Kunde det inte vara typ Avicii eller 1D.

"hej, sa jag med en nedlåtande ton."

"Du jag är väldigt ledsen för det som hände igår, altså jag menar det verkligen! säger hon och försöker övertyga mig om att hon inte sökt upp på wikipedia "förlåtnings fraser"."

Varför skulle jag tro henne?

Hon håller upp en dvd.

"Ska vi titta på en film? Hon hoppar ner brevid mig på säng kanten."

Tyvvär så missar hon säng kanten och landar med en duns.

"hoppsan! sa jag och går för att hjälpa henne upp."

"och jag kan inte se på film idag men kanske imorgon,som du minns såska jag på Michael's fest med luke om några timmar, jag går tillbaka till min lilla byrå och tar upp spegelni handen och skruvar upp min mascara från Maybelline New York.

"Så var det ja, säger hon och går tillbaka in till sitt rum som ligger tvärs över."

Jag lägger lite brun-svart ögonskugga och lägger lite liquid eyeliner längs mina svarta ögonfransar. Jag sätter på min klänning och sätter en liten röd blomma i håret, och drar på ett par svarta nät strumpbyxor. och sist av allt så drar jag av locket till mitt röda läppstift och ställer mig framför den stora spegeln. Det blev ganska bra.

Jag hör någon knacka på dörren.

"Luke! utbrister jag."

Jag trippar snabbt ner för trappan för att öppna dörren. Och där står han i egen hög person.

Han har på sig sin gamla nirvana tröja och ett par stuprörs jeans.Hans hår står upp som vanligt.

Jag ser hur han fumlar med sin mobil och så låter det helt plötsligt.

"OOOOOH, SEXY!"

Han böjer sig ner mot tårna och får en skratt attack .Jag börjar också skratta.

Och när vi slutat skratta så följer jag efter honom till bilen. Han öppnar dörren för mig.

"En äkta gentelman! säger jag och börjar dansa Gentelman."

Sen när jag dansat klart så hoppar jag in i bilen. Det ser ut somom den åkt till soptippen och blivit ihop tryckt och sedan blivit skickad med posten till mögelfabriken och sedan blivit såld på Ebay till en fiskare som dränkt den och sedan fiskat upp den. Och efter det har Luke köpt den, men jag säger inget.

"Snygg klänning, säger han helt random."

Jag rodnar. Närjag ser mig själv i backspegeln får jag nästar en chock.

Jag ser ut somen tomat!

Har jag alltid gjort det?

Ser jag verkligen ut så när jag är generad?

När jag har lugnat ner mig och blivit normal i mitt face så sätter jag på radion.

Det är The days av Avicii.

Jag små dans rörelser med mina händer.

"Du ser rolig ut, säger han."

Jag slutar med en gång.

"Nej! sluta inte, det är gulligt."

När vi kommer fram så ser jag en kille som står i dörr öppningen. Det måste vara Michael. Vi hoppar ut urbilen och går in till huset. Musiken är så hög så jag tror att mina trummhinnor kommer att sprängas. Michael välkommnar oss.

"Tja polarn! säger han och ger Luke en dunk i sidan, Vem e tjejen? säger han."

"Jag, avbryter jag, heter Amber och ja..."

När vi kommit in i huset ser jag massor av okända människor.

Luke drar mig mot drink bordet.

"Dricka? frågar han."

"Ja tack, säger jag och lutar mig för att ta ett glas men han hindrar mig och tar två. Ett ger han mig och det andra slurkar han i på några få sekunder.

Vi går upp till över våningen. Trappan är full proppad med mänmiskor. när vi väl har tryckt upp oss för den smala trappan så går vi för att hitta ett tomt rum. första dörren Luke öppnar står två personer och hånglar.Han stänger dörren snabbt. Vi provar några andra dörrar men de var låsta. tillslut hittar vi ett tomt sovrum. Han sätter sig på sängen. Och han vinkar mott mig.

Jag slänger mig ner brevid honom.

Vi börjar att prata, och vi pratar i evigheter.

Under de 3 senaste timmarna har jag fått reda på vilken favoritfärg han har och att han faktiskt gör sina läxor.

Jag kollar påminklocka. den är 00:23.

Han lutar sig mot mig. och jag mot honom. Våra läppar möts. de är överasskande super mjuka,nästan som pudel öron.

"Är vi ihop nu? frågar jag osäkert och ler lite."

"Jag tror jag, svarar han mig och lertillbaks."

Det här kapitlet blev inte jättelångt men nästa kommer att bli ganska långt ( jag ska försöka )

Jag har ganska mycket att göra nu så jag kommer inte att updatera på en vecka eller nåt.

Dont forget to vote!

//Simone :D

stucked up with 5sosWhere stories live. Discover now