Pada hari yg indah lagikan MENGANCAM eh tiber
Sepasang suami isteri ini facepalm melayan anaknya yg berumur 4 tahun merengek tak pepasal.
"EOMMA, APPA!!!! JANGAN TINGGALKAN PYO KAT SHINI HUAAAAAAAAAAAA!!!"teriak budak lelaki itu sampai terduduk dia kat tengah jalan ke kelasnya, One-it.
"Sayang, jangan nangis. Eomma dengan appa dah nak gerak ni. Pyo masuk je kelas Pyo tu. Kawan-kawan Pyo dah tunggu tu."kata Puan Son pada anaknya.
"TAK MAU! HUAAAAAAA!!!!!"raung Dongpyo lagi.
"Pyo masuk kelas dulu. Nanti appa belanja Pyo gula banyak-banyak ok?"pujuk Tuan Son.
Pujukan Tuan Son berkesan.
"Ok. Appa janji an! Bye, Pyo masuk kelash (kelas) dhulu. Byebye!"kata Pyo sambil lambai tangan gebunya pada Tuan Son dan Puan Son.
Mereka pun balas lambaian anaknya.
KRINGGGGGGGGG!
Loceng dah berbunyi menandakan waktu persekolahan bermula.
Di kelas Dreamers,
"Somi! Jom duduk dengan saya!"kata Yoojung dengan nada yg kuat dan ceria.
"Tak nak! Duduk ngan awak mesyti (mesti) saya jadi olang (orang) gile cam awak!"kata Somi lalu duduk bersama Kyulkyung.
"Sohye, jom duduk dengan saya kat belakang. Aman sikit."kata Nayoung lalu Sohye pun ikut sahaja.
Maklumlah, geng² yg mulut diam sikit daripada geng Yoojung.
"YOK BISHING! HGHGHGHGHG!!!"teriak Yoojung begitu juga dengan gengnya Doyeon.
"Alamak! Gais, teachers is coming!"kata Chungha lalu duduk di sebelah Chaeyeon.
Semua duduk di meja memasing lalu guru kelasnya masuk kedalam kelas.
"Ashelamat pagi, anak-anak. Seyya, Jang Keunsuk akan mengajar kamu yg bodo² untuk jadi pandai. Well, dah umur 6 tahun an. Takkan kau nak reput lg dalam tadika ni pulak."kata Keunsuk pada murid-muridnya yg comel lagikan MENGANCAM eh tiber lagi
"Eeee, cikgu ni. Dari umur kami 4 tahun lagi, asyik duk hadap je muka cikgu nih. Mmg kami tak shabar pun nak masuk sekolah rendah tahun dpn humph!"kata Chungha dengan divanya.
"Isy!³ Kami mmg nyampah ngan ckg Keunsuk tau!"sokong Mina.
"Ok ENAF N ENAF MY BABES! Maghi kita mulakan pelajaran kita ngan Math."kata Keunsuk dngn gembiranya sekali.
"OHMAIGASH NOOOOOO EUW!"
Di kelas Wannable,
"Woi pendek! Datang shini lah. Cikgu dah nak datang ni!"kata Jisung pada Sungwoon.
"Isy, japlah. Aku nak membawang ngan Daehwi pun susah halamak!"kata Sungwoon lalu meng'flip'kan rambutnya.
"Mana kuali ni? Tak datang lagi ke ni?"soal Jinyoung bersendirian.
"Woi kau buta apa kepala kecik? Galah ada je kat belakang siput."kata Jihoon yg baru saja melabuhkan punggung nya di kerusi yg bersebelahan Woojin.
Maklumlah, kembar x seiras an.
"Weh jom main air batu burung. Sape menang dia kena belanja aishkeyim (aiskrim)."kata Ong pada Jaehwan.
"Kau ni bengap ke hape ah? Bukan kalah ke yg patut lanje aishkeyim?"kata Jaehwan tak puas hati.
"Halamak korang ni. Mende kecik pun nak gaduh. Nampak sangat kebodohan terserlah."kata Daniel lalu bermain dengan Rooney n Peter.
"Dia pun bodo jugak sebab gi bawak kucing kat tadika -_-"kata mereka serentak.
"WEH CIKGU! CIKGU!"lari si anak Hwang lalu terlanggar meja nya.
Tak sempat dia nak duduk kerusi an
Semua duduk di meja memasing lalu menjerit
"SHELAMAT PAGIH CIKGU!""Ok semua murid dipersilakan duduk. Ha Sungwoon, kau jngn nak duduk belakang eh. Kau tu dah lah kecik pastu duk belakang skali lak tu. Kuali, kau tukar tempat ngan pendek tu."arah BoA pada anaks kesayangan nya.
"Huhu aku nak gak duk depan."
"bab—"
Di kelas WIZ*ONE
"Sakura."panggil Nako tapi tak balas.
"Sakura."panggilnya lagi.
"OHMAIGASH! GAIS, SAKURA MATI KATAK! HUAAAAAA, KAWAN BAIK AKU."raung budak berumur 5 tahun itu.
Semua pandang ke arah Sakura.
Matanya terbuka tapi dia diam aje.
"Weh Hyewon. Kejutkan lah si Sakura tu. Kalau dy mati katak betul, kita wat tahlil terus kat sini."arah Eunbi padanya.
"Alah shenang (senang) kacang je."kata Hyewon dngn yakin.
Dia mengambil sehelai kertas di dalam beg Yujin secara senyap lalu jadikan nya kapal terbang.
Dia pun terbangkan kapal terbang nya pada Sakura tetapi tiada sambutan dari Sakura.
"HUAAAAAAA SHAKURA!!!!!!"
"WEH MAYAT WEH GAIS MAYAT!!!"
"MIYAWAKI SAKURA DISAHKAN MENINGGAL DUNIA PADA HARI NI. SEKIAN DARI SAYA, MINJU-GA DDO!"
Geram sahaja si Wonyoung tengok kawan-kawan nya yg meroyan cam beruks di hutan.
Wonyoung dengan sengajanya ketuk kepala Sakura dengan kuat.
"HEYYYY SHAKIT AHHHH HUAAAAAAA SHAKIT TAU TAK!!!!"raung si Sakura tu.
"Eh kau. Lain kali nak tidur mata terbuka pun jangan lah kat kelas ni. Kau pun dah tau member kau ni spesies hanat kan."kata Wonyoung dengan swag nya.
"Hehehe. Sorry gais."kata Sakura sambil tersengih sengih.
"Gais, cikgu on da weh!"kata Yena lalu semua murid dalam kelas itu duduk dengan senyap.
"SELAMAT PAGI MURID KESAYANGAN BERUK. SAYA, LEE SEUNGI AKAN MENGAJAR LOR UNTUK JADI MANUSIA BERGUNA DI SHINI."kata Seungi dengan mesra lah sangat.
"Lah, takkan dtg sini ngajar je?"soal Minju.
Hah, dah start lah tu nganjing.
"Eh taklah. Saya dtg sini nak cabut gigi ha nape? Nak saya sekat pemberian candy selama sebulan ke?"ugut Seungi pada anak muridnya.
"ANNI!!!!"
Di kelas One-it,
"Hai, nama saya Seungyeon. Jom kita kawan."kata budak berumur 4 tahun itu.
"Hai, saya Yohan. HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA."balasnya.
"Uish ketawa beyuk (beruk) mana ni?"soal Hangyul yang baru saja masuk kelas itu.
"Hai, saya Hyeongjun. Awak sape ya? Maghi berkenal-kenalan."mesra kata si Hyeongjun pada Eunsang dan Junho.
"Hai Hyeongjun. Shaya Eunsang dan ini kawan saya, Junho!"kata Eunsang lalu membalas senyuman budak itu.
"Eeeeee. Shibuk (sibuk) ah Eunshang ni!"marah Junho pada Eunsang tu.
"Hei nama shaya Eunsang bukan Eunshang. Pishang ah awak ni."marah nya balik.
"Pishang kan buah-buahan. Dia kan manusia. Tak bayek (baik) tau cakap cam tu."kata Hyeongjun pula.
"Tapi Daehwi hyung ka—"terputus kata Eunsang apabila dicubit oleh Junho.
"HEI SHAKIT TAU! KITA BEYITAHU NGAN DAEHWI HYUNG!"
"Tak khesah pun. Bluek."
"Hai, my name is Nam Dohyun. Im a genius."sapa Dohyun pada Minhee.
"Eee tiber."balasnya.
"Hai, selamat pagi anak-anak."kata Dongwook terus menuju ke mejanya.
Semua diam.
"Lah nape diam ni?"soal Dongwook dengan hairan.
"Mak iter kata jangan cakap ngan olang yg tidak dikenali."
"Hah sudah."
Bersambung...
Sila vote ya✨
YOU ARE READING
kindergarten of 101
FanfictionKisah Kehidupan I.O.I, Wanna One, IZ*ONE dan X1 di Tadika Sehati Sejiwa 🥀 - jihxnaisyxh✨