Yeay!!!
Harini adalah lawatan ke Zoo bagi kelas Dreamers dan Wannable.
Bukan kelas mereka sahaja, malahan kelas 6 tahun dari Tadika Chicken Dinner pun turut serta lawatan tersebut.
Ha kelingnya author hikhok
Jumlah kelas yang join gi lawatan zoo ada 5 kelas ya.
Dreamers, Wannable, CARAT, ONCE dan juga ARMY.
Mereka menaiki dua bas yg boleh memuatkan 44 penumpang.
Lol author lupa bas boleh muatkan bape juta manusia sebenarnya.
Maka, Dreamers, ONCE dan ARMY kongsi kat Bas A.
Yang lagi satu, grup sehanat tu lah.
Guru yg memimpin mereka jumlah nya ada 6 gais.
Yg pimpin bas A ngan B tu ialah...
Bas A - Keunsuk (ketua), Dongho, Chowon
Bas B - BoA (ketua), Wonjin, JungmoOof aq main letak jerk
Fyi, Dongho pimpin kelas ONCE and Chowon pimpin kelas ARMY.
Then, Wonjin dan Jungmo pimpin kelas CARAT.Kelas CARAT mempunyai 2 guru akibat kehanatan SVT yg terlalu URGHH
Yelah syarikat bapak memasing kan kaya ok back to storeh gais
"Weh, tengok tu. Jumpa lagi diva gemok tu."kata Sungwoon sambil menunding jari nya ke Seungkwan.
Seungkwan marah lalu perli
"Gemuk oklah jugak, at least aku tinggi. Tak cam diva tu yg pendeks hiks.""Eh lahanat bij."
"At least, cer jadi retis cam aku."celah seseorang dari belakang.
Sape lagi kalau bukan Diva Pinkeu Kim Seokjin tu.
Memasing mengurut dada mereka apabila melihat Seokjin dengan pakaian pink nya yang berkilat.
Namjoon di belakang pula tutup muka sambil kata "Dia bukan kawan aku. He's not my friend."
"Ya tuhan. Sape yang pakai baju pink berkilat tu?"kata Somi sambil acah-acah menutup matanya pakai tangannya cam diva 🤡
"Uish, babi berkilat."kata Dino dalam keadaan blur lalu dipukul manja oleh Wonjin.
"Hey, apa carut-carut ni? Tabaik, dik."kata Wonjin dengan mimik wajah comelnya euw
"Cikgu! Cikgu! Tengok tu. Babi berkilat tengah berjalan kat kita!"raung Chan ketakutan lalu sembunyi di belakang Jungmo.
"Hah? Babi kilat? Uish rare nya."kata Jungmo apabila terlihat Seokjin yang sedang melewati kawasan burung kakak tua.
Dia mengambil phone nya lalu mengambil gambar Seokjin di situ.
Jihyo dan Daniel mengambil kesempatan untuk dating.
Tanpa disedari, mereka dikutuk oleh member mereka sendiri.
"Uish, yang gemok dating ngan gemok oklah tu."ujar Daehwi pada grup gosip nya iaitu Dahyun, Chaeyoung, Baejin, Jihoon, Yoojung, Doyeon, Mingyu, Hoseok dan Minghao.
"At least, yang gemok tu lah yang center bodo. Aku siyesly cakap gemok tulah yang paling popular."jawab Mingyu membuatkan semua face palm.
"Allahuakbar. Banyak-banyak tempat yang sweet jugaklah, kau dating ngan dia kat zoo."kata Baejin yang membuatkan semua ketawa.
"Haah tho. Asal bengong sangat dating kat zoo? MUAHAHAHAHAHAHA!"gelak si Dahyun dan Yoojung bersama.
Pergh, dah ada geng gais 💩
Tiba-tiba, Chaeyoung dan Jihoon jerit ketakutan membuat kan semua mata manusia di situ memandang dua ekor tu.
"Woi asal jerit cam pondan?"marah Hoseok dan mereka baru saja sedari dekat tangan Minghao ada raksasa hijau.
Astaghfirullahalazim 😌
Terpekik terlolong mereka di sana.
"Hei, apa jerit-jerit ni?"soal Chowon apabila ternampak Hoseok jerit cam manusia tak normal.
"Tu. Tengok Haohao pegang apa."kata Hoseok sambil menunding jari nya pada Minghao dan itu membuatkan Chowon menjerit cam Hoseok juga.
Astaghfirullahalazim 😌
Tak sangka cikgu pun hanat dy sama level ngan dak tadika."Apa jerit-jerit ni? Haohao taknak jadi pekak masa kecik2 ni tau."marah Minghao sambil membelai katak itu dengan lembut.
Termuntah sorang budak tu apabila nampak Minghao buat macam tu.
"Weh tu bukan kucing nak belai-belai. Tu katak woi."kata Keunsuk apabila sedari Minghao sedang bermain dengan katak tu.
"Hei, Haohao. Awak curi katak kat dalam kolam eh?"kata Mina tiba-tiba.
Terbeliak mata penjaga zoo tu apabila dengar.
"Eh, dik. Pulangkan katak tu kat tempat asal dia, dik."aku tahu pakcik tu geli.
"Nah."kata Minghao lalu hulurkan katak pada penjaga zoo tu.
Dia dengan relanya pakai sarung tangan lalu pegang katak tu dengan gelinya dan letakkan nya di kolam balik.
"Byebye, baby iter."kata Minghao sambil melambai tangan nya pada katak itu.
"Dah abis drama kau?"kata Baejin selepas geli nak mampus tengok si Minghao tu.
Minghao hanya menjeling tajam pada Baejin saja.
"Eh, Panda! EEEE COMELNYA!!!"kata Jungkook yang jakun nak mampuih tu.
Excited dia lain macam sampaikan Nayoung kat sebelah dia pun nyampah.
"Ei, takkan tak pernah jumpa panda? Eee jakunnya."perli Nayoung pada Jungkook.
Jungkook pun active kan Jungshook dia.
"EH BIARLAH HMPH! JIMIN, JOM GI TEMPAT LAIN!"marahnya lalu menarik Jimin yang tak bersalah.
Taehyung pulak buat muka blur dia lalu mengikut gengnya.
Tik tok tik tok
Keunsuk memandang jamnya yang menunjukkan sudah pukul 4 petang.
"Jom balik, anak-anak. Sebelum, cikgu nak korang beratur ikut barisan dulu."arahnya pada semua murid tadika tersebut.
"Weh, nampak Taehyung tak?!"
"Jihyo, mana awak sayang?"
"Daniel, cringe bodo cakap gitu."
"Haohao taknak tinggalkan katak tu kat kolam busuk tu! Haohao nak bawak balik HUAAAAA!"
"WOI BANGLA! KAU WATPE NGAN CHAN HAKU HA?!"
"Babi berkilat tu ada lagi ah. Memang terlalu rare."Pening cikgu-cikgu di situ.
Pelbagai kerenah budak tu lagi-lagi si Haohao yang meraung sebab katak lah dengan si Taehyung yang duk kira semut dari awal sampai hingga petang gini ngan Daniel n Jihyo dating sampai hilang ke mana tah.
Ish ish ish 😌😌
"Ok, gais. Jom naik bas. Cikgu Jungmo ngan Cikgu Wonjin nak belanja kepci!"jerit Chowon yang membuatkan semua murid terus masuk dalam bas.
"Apakah? Aku tengah pokai ni."
"WOI WOI GAJI TAK MASUK LAGI WOI!"
marah dua manusia yang tak bersalah tu."Halah, chillax ah bro. Bapak memasing kaya kan. Takkan kepci pun tak mampu nak belanja?"kata Chowon lalu naik ke dalam bas.
Sebelum Jungmo dan Wonjin masuk ke dalam bas, mereka berbincang sekejap.
"Weh, duit kau ada berapa? Aku ada 50 hinggit je."soal Wonjin.
"Apa barang pakai duit kalau dah ada kad debit bengap."kata Jungmo lalu naik ke dalam bas.
Tapi dalam hati Jungmo dia sedih gila sebab duit dia bakal melayang beratus-ratus untuk 5 kelas budak tu.
"Bapak kaya iler si Jungmo tu. Belanja aku sekali!"jerit Wonjin lalu naik ke dalam bas.
Begitu indahnya rombongan lawatan mereka hari ni :D
YOU ARE READING
kindergarten of 101
FanfictionKisah Kehidupan I.O.I, Wanna One, IZ*ONE dan X1 di Tadika Sehati Sejiwa 🥀 - jihxnaisyxh✨