Hari ni, seperti biasa ibubapa menghantar anak-anak mereka ke tadika.
"Good morning, guys."sapa Somi pada rakan-rakan nya.
"Waalaikumussalam."jawab Nayoung yang menyebabkan dia sentap di situ.
Menangis Somi disitu.
"Salah ke nak jadi periang huhu."
KRING KRING KRING
*sorry lah effect loceng 2 hinggit ni"Eh asal loceng ni lain macam?"soal Sakura yang terkejut dengar loceng itu.
"Lah bunyi lain ke? Kita ingatkan loceng biasa je."kata Hyewon selambanya sambil makan kek burn cheese nya.
Wait betul ke kek burn cheese namanya?
"Ish! Tak prihatin betul."
Tiba-tiba...
Air dari atas (author lupa namanya) turun ke bawah."YEAH MANDI DALAM KELAS!"
"HYEONGJUN JANGAN BUKA SHELUAR AWAK! MINHEE PAKAI BALIK BAJU AWAK!"
"You diving in my pool....."
"SAKURA, JANGAN NYANYI!"
"WOI ITIK JANGAN JADIKAN MEJA TU GELONGSOR WOI!"Tunggang langgang jadinya.
Cikgu yang baru masuk pun terkejut asal kelas mereka basah.
"Ehem! Perhatian kepada semua murid-murid Tadika Sehati Sejiwa."
"Minta maaf sebab guru besar tersalah tekan butang tadi AHAHAHAHAHAHAHA!"
"Hairan aku ashal guru besar cam bodo."kata Hangyul sambil memakaikan Minhee bajunya balik.
"Yohan, bapak kau ke tu? Perangai serupa tho."soal Dongwook yang dari tadi sedang mop lantai kelasnya yang basah.
Manakala Hyeongjun hampir buka lampinnya YA ALLAH AUTHOR WTF SIS 💩
"JADI SEMUA MURID SILA KE PADANG SEKARANG! GURU BESAR ADA SURPRISE FOR YOU! BYE BYE MUAH MUAH!"
"Euw geli tho."kata Yujin semasa mendengar guru besar nya cium mic.
"Nasib baik baju tak basah sangat."kata Eunbi lalu menyuruh classmates nya beratur di luar.
Nasib murid diorang jenis ok.
Tak macam Jarjit nak pantun bagai lepastu dengan Ijat pengsan bawah meja dengan Fizi merengek astaga pening cikgu dorang masatu."Eh Daehwi hyung! HAI!"jerit adik Daehwi, Eunsang.
#gangbmw
Eh typo, #gangbnm
"Adik you ke tu?"soal Sungwoon dengan tangan kelepak kelepok eh tiber
"Eh! Bu—"
"Haah, tu adik Daehwi. Lagi hensem kan?"Daehwi yang mendengar ayat itu dari Woojin pun terus mengejar nya.
"Apabila I tengok situasi ini, I rasa Daehwi dah sedar diri yang dia tu tak kacak hawau macam adik dia."kata Sungwoon lalu mengipas kan dirinya.
"Iya bro."
NINONINONINONINONINO
*sorry, effect ciplak dari upin ipin sksksksksks"Wah! Besarnya kereta ni! Siap lagi ada tangga!"kata Chungha apabila melihat truck bomba itu.
Time tu, baru dia sedar yang dia pendek eh—
Pintu truck bomba dibuka dan keluarlah tiga ahli bomba :D
'Wah, hensem nya abang bomba tu. Tergugat imam ku.'gumam Jinyoung lalu menelan air liur nya.
Tick!
Semua murid tadika menoleh pada arah bunyi itu.
"10 minit 10 saat 10 detik. Terlalu lama ni! Kalau tadika terbakar, entah-entah korang dah hangus dalam tu tau!"kata abang bomba yang bermisai tu.
"Habislah Daniel. Kau jadi kambing bakar nanti. Jihyo pun tak nak kau."sakat Somi padanya.
"Hei, aku hitam-hitam pun, ramai yang beratur nak aku tau!"protes nya.
"Lol kau dah berhajat nak jadi kambing bakar rupanya."
"ISH BA—"
"Shh. Abang tu tengok korang dari tadi."kata Chaeyeon.
Semua tertumpu pada abang misai itu.
"Sebelum saya memperkenalkan diri saya, saya akan bagitau apa sebab kamu punya masa untuk keluar dari sekolah mengambil 10 minit 10 saat 10 detik, ya."
"Tadi, semasa saya meronda di kawasan sekolah didapati seorang murid sesat."kata abang misai itu lalu menunjukkan murid itu.
Terbeliak mata memasing.
"Hai, wassop guys."tersengih mamat bernama Ong Seongwoo disitu.
"Hotak kau wassop."gumam Jisung disitu.
"Dik, kenapa sesat?"
"Oh, tadi sesat sebab syaitan hasut saya tapi alhamdulillah saya dah balik ke jalan yang benar dan lurus tadi. Thanks, abang misai lebat."kata Ong yang membuat kan abang misai itu diam.
Entah apa yang merasuki mu~
* k abaikan effect ni"Ok, adik duduk kat barisan kelas adik sekarang. Terima kasih."katanya lalu Seongwoo dengan bangganya jalan ke barisan kelasnya lalu duduk.
Baru duduk dah kena pukul kepala dengan Sungwoon.
"Bodo tu simpan sikit boleh tak? Sian abang misai itu. Tak pasal-pasal balik nanti dia cukur misai lebat dia sebab stres ngan kau tau."marah Sungwoon padanya.
"Alah. Wat lek wat peace, diva oi."
"Ok, saya perkenalkan diri saya dahulu. Saya Jackson Wang. Boleh panggil saya abang Jackson."sambil dia perkenalkan diri dia sambil itu juga dia main flip ngan misai dia uwu
Dan tiga lagi ahli bomba pun memperkenalkan diri mereka sendiri.
"Yow wassop gang. Gua Bambam. Panggil abang encem hawau mereciks k." dengan gaya tangannya di bahu.
"Hai, saya Jinyoung. Comel adik-adik harini."kata Jinyoung dengan mempamerkan senyuman yang manis.
Shalalalalalala~
'Ohmaigad! Jodoh aku.'gumam Baejin disitu sambil tersengih sorang-sorang.
"Hai, saya Jeon Soyeon."katanya dengan poker face nya.
Lalu mereka pun belajar lah macam mana nak lari diri dari api, macam mana nak padamkan api, macam mana nak masuk ke hati awa— eh sorry.
"Dik, pegang macam ni."kata Jinyoung yang menunjukkan cara penggunaan hos(?) bomba itu.
Baejin pun pegang hos tersebut seperti jodohnya eh abang Jinyoung itu ajar.
Pada waktu yang sama, kepala Baejin tertolak oleh Dongpyo yang mengakibatkan hos yang Baejin pegang terhala ke bawah dan terkeluar lah air.
Terbeliak mata cikgu di situ.
Baejin, Dongpyo dan Hyewon secara tak sengajanya terbang dengan hos tersebut kerana tekanan air yang tinggi.
"Wow best gila dapat terbang!"jerit Minju dengan riang.
Cikgu bukan nak tolong pun, memasing amik phone pastu rakam.
Pastu letak kat ig, fb, twitter, wechat, status wasap ha pastu apa lagi.
VIRAL VIRAL VIRAL!
Maka huru haralah Tadika Sehati Sejiwa ini 😔✊
YOU ARE READING
kindergarten of 101
FanfictionKisah Kehidupan I.O.I, Wanna One, IZ*ONE dan X1 di Tadika Sehati Sejiwa 🥀 - jihxnaisyxh✨