ITASAKU NO AKATSUKI☁

17.3K 486 10
                                    

...




Sakura berjalan pulang ke apartmentnya sambil menjinjing bakul berisi barang dapur oleh kerana hari itu Sakura libur, Sakura berkesempatan untuk keluar membeli bela.

Sakura berhenti berjalan pada bahu jalan sambil memandang kearah hadapan tepatnya di sebatang lampu jalan yg memiliki kenangan dimana Sakura bertemu dengan Itachi.
Putra sulung keluarga Fugaku Uchiha yg telah membantai semua keluarganya sebelum keluar dari desa dan menjadi ninja pelarian sekaligus musuh utama Lima negara besar

Huh!

Sakura cuma mampu melepaskan nafas berat dan kembali pada niat awalnya untuk pulang ke apartment miliknya dan berehat memandang esok hari merupakan hari Sakura akan sibuk di rumah sakit semula.
Tiba dirumah Sakura terus meletakan barang belanja yg dibelinya pada tempat yg sepatutnya.

Sakura berjalan ke kamar lalu melepaskan pakaian yg dipakainya kemudian membaluti tubuhnya dengan sehelai tuala.
Rambutnya yg telah panjang Sakura sangul tinggi keatas.
Tidak lama suara air keluar dari pancuran air.
Setelah selesai mandi Sakura membaluti tubuhnya semula dengan tuala.

Deg.

Sakura hampir menjerit jika tangan Itachi tidak cepat menekup mulut Sakura.

" Apa yg kau lakukan di kamar ku...keluar baka.."

Sakura lalu melayangkan pukulan pada Itachi dan dengan mudah juga Itachi menepis pukulan itu.

" kurang ajar kau akatsuki.."

Sekali lagi Sakura melayangkan tinjuan dan menghancurkan pintu kamar apartment.

" Sakura berhentilah.."

Itachi berkata.

' pukulan Sakura lumayan menakutkan..Sakura memusatkan chakra pada tangannya dan melepaskannya sekali..'

Itachi menilai dengan mata sharigannya.

Zus.

Sakura tertarik oleh satu pusaran yg membawa Sakura dan Itachi keluar jauh dari Konoho dan kini mereka berada di tengah hutan belantaran yg asing.

' potrol.'

Sakura melayangkan tinjuan kaki pada Itachi.

' dalam keadaan seperti ini aku mungkin tidak dapat melawan Itachi.. Bisa2 tuala yg membaluti tubuh Ku lepas..baka sekali..'

Sakura menilai dirinya.

Di kejauhan Itachi masih bersahaja belum lagi melakukan sebarang pukulan balas sedari tadi Itachi cuma mengelak dan mengelak semua itu untuk menjadikan Sakura kelelahan.

" Yo..Itachi.."

Seseorang muncul di sebalik pohon dengan penampilan yg sama seperti Itachi dengan jubah awan merah namun memegang tongkat sabit yg memiliki tiga mata.

" siapa perempuan pink ini..boleh tahan.."

Hidan bertanya dengan mata yg memandang minat pada Sakura.

Sakura mundur sedikit sebelum berlari kencang ke dalam hutan selagi kesempatannya masih ada.
Sakura terhenti saat seseorang menghalangi jalannya.

" untuk apa kau seorang diri dihutan dengan keadaan seperti ini?"

Sakura tidak menjawab sebaliknya melayangkan tijuan pada seorang lagi anggota akatsuki yg baru muncul dengan wajah yg mirip seekor ikan yuu.
Melihat mangsa terpintal jauh kerna tinjuan yg Sakura berikan Sakura mengambil kesempatan itu untuk melarikan diri semula.

Sakura berlari tanpa henti.
Luka akibat terpijak duri dan ranting tajam Sakura tidak pedulikan.
Dalam fikiran Sakura cuma lari sejauh mungkin memandangkan hutan yg tempat Sakura berpijak sekarang adalah sarang markas anggota akatsuki.








...

ItaSaku no Akatsuki🔞Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang