#1 Starbucks

1.2K 28 7
                                    

Saras perspektiv
Jag vaknade av att solen sken in i mitt rum. Jag tänkte att det var en perfekt dag för att gå till närmaste Starbucks för att söka jobb där.
- Ska jag göra våfflor eller pannkakor? frågade Becca från köket.
- Gör våfflor! skrek jag tillbaka och började stiga upp från sängen och satte på mig mjukisbyxor och gårdagens tröja.
Jag gick in till köket och dukade lite snabbt. Sen satte vi oss ner och åt vid tv'n.
TV: "Yesterday the police got larms from some people that they had seen Louis Tomlinson and his gang outside a school in central London. One of the witnesses said that he saw a girl jump in to the van with the gang. And a girl named Katy is now missing and the police think that the gang kidnapped her..."
- Vem är Louis Tomlinson egentligen? Och varför säger de Louis och gänget för? Haha! skrattar jag frågandes.
- Jag vet inte, men han kanske är ledaren eller någonting? Eeh, vem bryr sig! svarar Becca nonchalant tillbaka.
Vi tänkte inte mera på det. Vi åt upp maten och Becca hängde med mig ut till Starbucks som låg ett kvarter hemifrån oss.

Vi kom in på Starbucks och jag gick till närmaste anställda personen jag såg medan Becca stod och skulle beställa. Det var endast vi där och de som jobbade. Jag gick fram till den anställda:
- Hi! My name is Sara and I'm wondering if you are looking for some new staff?
- Ooh, yeah! Do you want to work here?
- Yes I do! svarade jag ivrigt.
- Can you start today?
- Yeah, absolutely!

Resten av dagen jobbade jag för fullt på Starbucks. Grejen var att det var läskigt lite folk. Det brukar vara fullt på alla Starbucks i London men nej, inte här. Visst var det skönt att jag kunde sitta och kolla runt på mobilen och ändå få betalt, men det var lite för lite folk här även om...mina tankar avbröts av att dörren slängdes upp och tre killar kom in rakt mot mig.
- But hallo there sweetie! flirtade en kille med brunt lockigt hår och gröna ögon.
- H-hi? Do you want something this evening boys? fick jag fram. Jag måste erkänna att jag blev lite nervös när det kom in tre killar och stod framför mig och bara stirrade på mig.
- Well...I don't. Lads, do you want something? frågade killen som hade blont hår.
De började gå runt i rummet, men jag hade endast ögonen på den kille som inte hade sagt ett ord och som stod och stirrade på mig. Hann hade brunt hår och det kändes som vi hade en "starecontest".
Jag hörde någon komma bakifrån och jag såg hur killen framför mig släppte ögonkontakten med mig och kollade bakom mig. Jag vände mig om med ett ryck.
- Sweet dreams love, sa killen med lockarna och jag fick upp en trasa mot munnen och näsan. Allt svartnade.
___________
Jag vet inte riktigt vad ni tycker om detta. Men det blev en liten cliffhanger. Det var alltså Louis, Niall och Harry som kom där. Det här är min första fanfic och vi får se hur det blir. Själv älskar jag att läsa sånna här noveller med kidnappning i. Haha, vet inte riktigt varför. Men tycker bara att det är så himla bra och spännande. Ha det bra allihopa!

Stockholm SyndromeWhere stories live. Discover now