Misun Pov
Aku berkeliaran seperti biasa tiada hala tuju.
"Yah! ke tepilah perempuan aku dah lambat ni"jerit seorang pelajar lelaki yang sudah tergesa-gesa.
Aku terkejut apabila pelajar lelaki tersebut menolakku. Ini bermakna dia boleh nampak aku.
Aku dengan selamba badak mengikuti langkah pelajar lelaki tersebut dari belakang.
≪ Skip ≫
Aku memandang kawasan sekolah yang sangat luas tersebut sehingga aku hilang jejak pelajar lelaki tadi.
Bau makanan yang sedap menusuk ke rongga hidungku, langkah kakiku di atur ke arah kantin.
"Sedapnya nasi ayam acik kantin ni ಥ_ಥ tapi sayang aku tak boleh makan"ujarku memuncungkan bibirku.
End Misun Pov
"Kau asal lambat ni? Nasib cikgu belum masuk lagi"ujar Inho.
"Aku tertidur lambat semalam sebab main game"jawab Isaac.
"Tulah pergi main game siapa suruh dah bangun lambat"ejek Inho.
Mata Isaac terpadang wajah perempuan yang dia terserempak pagi tadi.
"Woi kau pandang siapa tu? Khusyuk betul? "Inho memandang ke arah yang Isaac pandang.
"Kau nampak tak ada yeoja dekat sana tu? "soal Isaac menunjuk di luar koridor sekolah.
"Aku tak nampak apa-apa pun? Kau ni mengantuk sangat ke? sampai nampak benda pelik ni? "soal Inho.
"Mungkin jugaklah dahlah tak apa aku tidur dulu ya, nanti cikgu masuk kau kejutkan aku tau"ujar Isaac lalu dia meletakkan mukanya di meja.
≪ Skip ≫
Misun Pov
Aku mencuit bahu lelaki yang aku terserempak pagi tadi.
"Yah! kau nak apa hah kacau aku ni?aku nak balik ni?"ujarnya dingin.
"Sorry saya kacau awak tapi saya nak tanya, awak memang boleh nampak saya ke? "soalku dengan bersungguh-sungguh.
"Yalah aku nampak kau terang lagi nyata.kau ni dah kenapa tak waras ke? "soal dia pelik.
"Sebenarnya saya bukan manusia saya ni cuma roh yang tak tenang. Saya gembira akhirnya ada jugak manusia yang boleh nampak saya"ujarku tersenyum manis.
"Kau ni biar betul?aku tak percaya kau roh tu semua cerita mengarut jelah"
"Okay kalau awak tak percaya saya akan buktikan pada awak"lalu aku menghilangkan diri.
"Wuish dia betul-betul hantulah"ujarnya lalu masuk ke dalam rumah dia.
Zzzup!
Aku sudah muncul di depan muka dia.
"So sekarang awak percaya saya tak?"soalku.
"Ya aku percaya, but please jangan kacau hidup aku kacau hidup orang lain"ujarnya.
"Awak please tolonglah saya, saya teringin nak tahu siapa diri saya supaya saya dapat pergi dengan tenang"ujarku dengan wajah simpati.
"Sorry aku langsung tak berminat nak nak tolong kau jadi sila jauhkan diri kau dengan aku faham"ujarnya lalu menghempas pintu biliknya.
"Fuh susah betul nak mintak tolong dia ni"rungutku dan kemudiannya mataku terpaku pada nama yang tertulis di pintu bilik dia.
Isaac
"Mungkin itu nama namja tadi kot hurm tak apalah baik aku merayap dulu"ujarku lalu menghilangkan diriku.
Aku berharap akan ada manusia yang boleh aku mintak tolong untuk aku kenali diri aku.
TBC................
Holla guys aku comeback dengan cerita baru then hero dia Isaac.
Oh ya jangan lupa streamlah lagu baru In2it ULlala best tau.
YOU ARE READING
[✔]She's A Ghost (Isaac)
FanfictionHwang Misun merupakan roh yang tak tenang yang berkeliaran di dunia. Hidupnya berubah apabila dia bertemu dengan Isaac manusia yang mampu nampak dia. Thanks for beautiful cover from Senah Graphic Shop and make by@Jemann- 💕 Start:15.11.2019 End:21...