07

87 16 18
                                    

Hutan

Misun Pov

Aku Isaac dan kawannya turun dari bas kem sekolah.

"Sunbae janganlah tinggalkan Soohyun"ujar Soohyun berdiri sebelah Isaaac tak lupa jugak dia peluk lengan Isaac.

Aku yang meluat layan dorang  segera menghilangkan diri dan pergi ke tapak perkhemahan.

"Jomlah korang kita blah kesian Misun kena palau pulak"ujar Inpyo member yang lain mengangguk lalu beredar meninggalkan Issaac dan Soohyun.

"Misun kenapa ni? Jelous ya Isaac bermesra dengan Soohyun"usik Yeontae.

"Mana adalah buat apa nak jelous dengan mamat poyo tu?buang masa je"kataku dengan menyampah.

"Eleh yalah tu ketaralah Misun awak suka Isaac"ujar Inpyo.

"Korang ni dahlah nak merajuklah"ujarku lalu menghilangkan diri.

End Misun Pov

"Erm Soohyun boleh tak awak pergi dekat kawan perempuan awak yang lain? Sunbae tak selasalah awak asyik nak ikut sunbae je"ujar Isaac kekok kerana dia rasa tak selasa dengan Soohyun yang asyik ingin mengikutinya.

"Kenapa??? Sunbae tak suka saya ke? Sorry"ucap Soohyun dengan sedih.

"Erm bukan macam tulah sunbae tak nak orang mengata pasal kita je"jawab Isaac.

"Oh kalau begitu baiklah bye sunbae"ujar Soohyun pergi ke bahagian perempuan.

Isaac segera menuju ke arah kawan-kawannya sedang memasang khemah.

"Misun mana? Tak nampak muka dia? "soal Isaac.

"Dia dah pergi mana entah tiba-tiba jer hilang kan diri"ujar Jiahn.

"Alah cepatlah pasang khemah aku ngatuk nak tidur ni"arah Inpyo.






≪ Skip ≫

Keesokan harinya........

"Okay hari ni aktiviti kita ialah kita akan meronda kawasan sekitar hutan ni untuk tengok spesis tamaman hutan. Jadi cikgu dah bagi kumpulan jadi nama yang dipanggil sila bebaris ikut arahan cikgu"ujar encik Seojoon panjang lebar.

"Nae"

Setelah bahagi dalam kumpulan mereka semua bergerak mengikut arahan cikgu masing-masing.

"Okay guys semasa berjalan sila hati-hati dan sentiasa ikut ahli kumpulan, faham tak? "ujar cikgu Hwasa pada kumpulan Isaac.

"Faham cikgu"jerit mereka penuh semangat.

"Kesian dia kan tak dapat dekat crush dia hahahahahahaha"usik Misun pada Isaac.

"Eieieieieie suka hati akulah sibuk je kau ni"marah Isaac.

"Eleh merajuk pulak dia ni, okaylah saya pergi dekat Inho bye-bye"ujar Misun ke arah Inho.

Semasa guru memberi penerangan Isaac tidak fokus kerana dia asyik tefikir benda lain.

"Weh Isaac hati-hati kawasan berbukit dan licin nanti terjatuh nanti"tegur Inpyo.

Isaac yang baru tersedar dia tak sengaja terpijak tanah Misun memegang tangan Issac tapi malangnya mereka berdua tergolek  bersama dalam pelukkan.

(Astafirlullah ayat keling gais ಥ_ಥ)

Sesampai saja dibawah tanpa sengaja Isaac terkiss bibir Misun terbeliak mata Misun dengan apa terjadi manakala jantung Isaac berdegup laju.

"Isaac kau tak dekat bawah tu?"jerit Inpyo.

Misun mengambil peluang tersebut melarikan diri dari Isaac.

"Habis calar balar muka kau ni"bebel Inho.

"Tangan aku terseliuh ni sakit jugaklah tu"ujar Isaac.

"Dah bebel pun jom papah dia ke khemah"ujar Jiahn.

Dorang semua menurut lalu memapah Isaac.










Seminggu selepas perkhemahan

"Okay menurut maklumat aku dapat ni mengatakan bahawa si Misun ni memang bff  Soohyun tapi ada jugak mengata si Soohyun ni dengki dengan Misun sebabkan si Kang Daniel suka dia dan dia jugak dengki sebab Misun sentiasa jadi budak pandai"terang Hyunuk panjang lebar.

"Sungguh panjang penerangan oleh Hyunuk"perli Jiahn.

"Penyudahnya Daniel pun dah pindakh ke luar negara"

"Mana kau dapat maklumat ni? "soal Isaac tegas.

"Tapi memang saya rasa dia pedengki pun"ujar Misun manakala Isaac jeling dia.

"Budak kelas doranglah yang bercakap"ujar Hyunuk.

Tiba-tiba dada Misun sakit menyebabkan dia memegang dadanya yang sakit.

"Misun kau okay tak ni? "soal Isaac risau dia menggosok belakang Misun.

"Misun kenapa ni? Janganlah diam kami risau"

"Argh"jerit Misun sebelum dia dengan tiba-tiba hilang.

"Misun Misun Misun kau dekat mana? "jerit Isaac dia melihat sekeliling dia namun hampa tiada Misun.

"Isaac bertenang lah"ujar Inpyo.

"Dah aku pergi cari dia"ujar Isaac dia dia beredar meninggalkan kawan-kawannya.








"Misun oh Misun oh Misun"jerit Isaac di dalam rumahnya namun hampa bayangan Misun tak ada.

Isaac berbaring di katilnya lalu memejamkan mataku.

"Mungkin ke saya sayangkan awak Misun? "



























TBC...........

Maafkan saya kerana kekelingan ayat dichap yini.

[✔]She's A Ghost (Isaac) Where stories live. Discover now