09 (End)

110 16 15
                                    

≪ Skip ≫

Hari ini Isaac ke sekolah bersendirian kerana Misun mahu pergi melawat kawannya di suatu tempat.

Sesampai saja disekolah Isaac pelik kerana ramai orang mengerumi pintu pagar utama sekolah. Dia segera menuju ke arah kawan-kawannya.

"Asal ni? Kecoh semacam je,k idol datang sekolah ke? "soal Isaac pada Inho.

"Tak bukan ni polis datang sekolah dorang dah tahu siapa sebenarnya yang buat Misun mati"jawab Inho.

"Siapa buat Misun mati?"soal Isaac serius tangganya sudah mengepal penumbuk.

"Aku tahu kau akan terkejut dengan nama yang aku sebut ni tapi pembunuh dia ialah Soohyun crush kau"

"Aku tahu kau marah tapi biarkan pihak polis settle buat tugas dorang"ujar Inpyo.

Isaac segera berlari meninggalkan kawan-kawannya. Taman permainan tempat pertemuan dia dan Misun dituju. Kelihatan Misun jugak berada di situ.

Isaac segera memeluk Misun dengan erat.

"Isaac saya tahu awak dah tahu siapa pembunuh saya kan? "ujar Misun dengan wajah sedih.

"Awak takkan tinggalkan saya kan Misun awak takkan tinggalkan saya kan? "soal Isaac dengan air mata sudah mengalir di pipinya.

Misun mengesat air mata Isaac sambil tersenyum. "Mianhae Isaac saya terpaksa pergi, please jangan sedih-sedih saya tak suka tengok awak sedih"pujuk Misun.

"Tapi saya sayangkan saya tak relakan pemergian awak"ujar Isaac.

"Mianhae Isaac"ujar Misun sebelum dia menyatukan bibirnya dengan bibir Isaac.

"Ini hadiah terakhir dari saya pada awak, saya sayangkan awak"ujar Misun sebelum bayangan roh semakin hilang.

Isaac menagis terduduk melihat roh Misun yang telah menghilang.

"Saya takkan lupakan awak Misun"









Dua bulan kemudian

Isaac termenung jauh teringatkan pasal Misun. Sejak Misun hilang dari hidupnya dia selalu termenung jauh dan tidak seceria dulu.

"Isaac kau okay ke tak ni? Sejak Misun tak ada kau selalu termenung jauh"ujar Inpyo.

"Tulah kitaorang risaulah dekat kau tahu tak? Kau kena lepaskan dia kesian dia tak tenang dekat syurga sebab kau asyik teringat dekat dia"ujar Hyunuk.

"Korang tak faham aku, susah nak lupakan dia kot dia first love aku weh"ujar Isaac dengan sayu.

"Kau yang tak cuba lepaskan dia "ujar Jiahn.

"Hah aku dengar cerita ada budak baru nak masuk sekolah kita weh dengar cerita perempuan tapi dia junior kita lah dia pernah sekolah dekat sini mungkin dia pindah luar negara kot tu pasal dia pindah sini balik"cerita Inho dengan teruja.

"Wah agak-agak siapa ya perempuan tu? Lawa tak? "soal Hyunuk.

"Sayalah pelajar baru tu annyeong"ujar seseorang dari arah mereka.

"MISUN"jerit mereka serentak terkejut dengan kehadiran Misun.

"Ni Misun manusia ke atau Misun hantu? "soal Inpyo.

"Ni Misun real manusialah"jawab Misun sambil ketawa Isaac segera memeluk Misun.

"Saya rindukan awak Misun sangat rindukan awak"ujar Isaac.

"Ya saya pun rindukan awak jugak, dahlah tu peluk kita dekat sekolah ni"ujar Misun maka Isaac segera melepaskan pelukan.

"Bukan awak dah mati ke Misun macam macam mana boleh hidup ni?"Inho menggaru kepalanya yang tidak gatal.

"Sebenarnya saya tak mati punlah saya coma dan terlantar dekat hospital je"jawab Misun.

"Oh macam tu rupanya"jawab mereka serentak.

Kring kring kring

Loceng sudah berbunyi menandakan sesi persekolahan akan bermula.

"Okaylah jom masuk kelas"ujar Inpyo.
"Korang pergilah aku nak hantar si Misun ke kelas kejap"ujar Isaac.

"Ceh nak datinglah tu"ujar Inpyo menyampah.

Isaac dan Misun berjalan di sepanjanh koridor block C.

"Susah-susah je awak hantar saya dekat kelas saya boleh je pergi sendiri"ujar Misun.

"Tak ada apa pun, so awak still nak jadi sudi nak jadi yeochin official saya dalam real live awak? "soal Isaac.

"Mestilah sudi"jawab Misun tersenyum manis.

"Terima kasih sebab awak hidup dalam dunia ni, saranghae Hwang Misun"

"Saranghae too my poyo boy"ucap Misun.





























~The End~

Terima kasih kepada yang sudi baca dan vote cerita ni. Seketul Kyong amat menhargai sokongan para readers sekalian. Maafkan segala kehambaran yang terdapat di ff ni.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
[✔]She's A Ghost (Isaac) Where stories live. Discover now