Isaac dan kawan-kawannya berkumpul di kelab alam sekitar kerana mereka ada perjumpaan.
"Annyeong sunbae boleh saya duduk sebelah sunbae? "soal Soohyun Misun yang berada di sebelah Isaac sudah menggelengkan kepala tanda tak boleh.
"Ah boleh je duduklah"ujar Isaac dengan senyuman manis.
Misun memandang Soohyun tak puas hati lalu dia menghentakkan kakinya ke lantai.
Baru saja Soohyun hendak melabuhkan punggungnya di kerusi si Misun sudah menolak kerusi itu jauh ke tepi.
"Soohyun gwenchanayo? Sakit tak?"soal Isaac dengan wajah risau dia menjeling Misun manakala Misun menjelirkan lidahnya.
"Tak apa saya okay je terima kasih ya sunbae"ujar Soohyun.
"Okay minta perhatian semua cikgu ajak kamu semua berkumpul sebab hujung bulan ni kita akan masuk ke dalam hutan bagi menjalankan aktiviti tahunan kelab kita jadi saya harap kamu semua datang ya"ujar Encik Seojoon selaku guru penasihat kelab tersebut.
"Nae cikgu"sahut yang lain.
"Okay borang cikgu bagi dekat Mijoo jadi sila ambik borang dan hantar borang pada Mijoo. Tarikh akhir hantar borang pada 24 July ya take a note. Kalau tak ada apa-apa kamu semua boleh beredar tapi sebelum tu ambil borang ya"ujar Encik Seoojon.
"Sunbae pergi ke? "soal Soohyun.
"Pergi sebab bosanlah duduk rumah je, kenapa kamu tak pergi ke? "soal Isaac pada Soohyun.
"Pergi je nanti boleh lah kita berpasangan kan "ujar Soohyun.
"Ah nae majayo"ujar Isaac dia segera mengambil borang dari Mijoo.
"Bye Soohyun, sunbae balik dulu ya, jaljayo"ujar Isaac.
≪ Skip ≫
Misun Pov
"Yah awak kenapa awak bagi tempat saya dekat dia hah? Awak tahu kan saya nak duduk dekat situ"ujarku dengan muka merajuk.
"Kau kan hantu bukannya orang nampak pun kau duduk situ,nak kecoh dah kenapa? Sedarlah sikit kau tu hantu tapi acah macam manusia je"ujarnya dengan wajah marah dan melintas jalan.
Aku terkedu dengan kata-katanya sehingga langkahku terhenti di tengah jalan. Sebuah kereta menuju ke arahku dan serentaj dengan itu kepalaku sakit dan bayangan memori samar-ii terjah di kepalaku
Memori dimana aku ditolak oleh seseorang di tengah jalan lalu aku dilanggar kereta dan pada saat nyawaku sudah di hujung tanduk aku nampak perempuan tersebut tersenyum sinis padaku.
"Siapa perempuan tu? Kenapa dia tolak aku? "soalku sendirian.
"Baik aku jumpa Eunji unnie"ujarku lalu menghilangkan diri.
Rumah Isaac
Isaac Pov
"Yah Misun cepat makan ni aku dah siap hidang lauk aku beli ni"jeritku memanggilnya.
Aku hairan asal si hantu ni tak muncul-muncul lagi? Biasanya kalau bab makan dialah first datang.
Oh okay aku dah teringat dia merajuk dengan akulah tadi tu biarkan jerlah lagi aman hidup aku adalah.
Aku pun menikmati makanan yang aku beli dekat kedai dengan penuh berselera.
End Isaac Pov
"Mihyun kau okay tak ni? "soal Daehwi.
"Tak aku langsung tak okay weh, sampai sekarang aku tak boleh terima apa yang jadi dekat adik aku kot"ujar Minhyun meraup kasar rambutnya.
"Kau jangan risau aku akan tolong kau,aku akan suruh appa aku siasat kes adik kau ni,aku tahu ada benda yang tak kena dengan kes adik kau ni"ujar Daehwi dia menggosok perlahan belakang.
"Thanks Daehwi kau dah banyak tolong aku kot"ujar Minhyun.
"Tak ada apa pun aku dah anggap Misun tu macam adik aku dah"ujar Daehwi terswnyum ke arah Minhyun.
"Eunji unnie waeyo unnie nampak sedih ni? "soal Misun dengan wajah blur.
"Misun~shi lepas ni unnie dah tak ada dengan Misun tau"ujarnya sayu.
"Unnie kenapa ni? Kenapa sedih ni?unnie nak pergi mana? Jangan tinggalkan Misun please"Misun sudah mula menagis.
"Unnie dah kena pergi sebab unnie dah tahu macam mana unnie mati. Unnie mati kena bunuh dengan boyfriend unnie sendiri Misun dia racun unnie"Cerita Eunji.
"Kalau unnie pergi Misun nak kawan dengan siapa? Misun ada unnie sorang je"
"Mianhae Misun unnie Kena pergi, semoga kita berjumpa disana nanti"ujar Eunji dia melambaikan tanganya lalu tersenyum.
Lama kelamaan bayangan Eunji hilang terbang seperti debu.
"Unnie Misun akan rindu kan unnie nanti,semoga unnie berbahagia di sana"ujar Misun memandang langit.
TBC.............
YOU ARE READING
[✔]She's A Ghost (Isaac)
FanfictionHwang Misun merupakan roh yang tak tenang yang berkeliaran di dunia. Hidupnya berubah apabila dia bertemu dengan Isaac manusia yang mampu nampak dia. Thanks for beautiful cover from Senah Graphic Shop and make by@Jemann- 💕 Start:15.11.2019 End:21...