06

94 19 9
                                    

Isaac termenung ditaman gelangang bola jaring. Hampir 3 hari dia tidak bertemu dengan Misun hatinya kosong setelah Misun menghilangkan diri.

"Kenapa pulak aku nak rindu dia bagai? Argh tapi aku memang sunyi"desis hati Isaac.

"Misun kau dekat mana? Baliklah aku rindu nak kacau kau lagi"ujar Isaac perlahan.

"Isaac, aku tak salah dengar kan? Kau sebut nama Misun kan? "soal Inpyo yang baru tiba bersama member yang lain.

"Eh mana ada aku tak mention nama sesiapa pun korang je yang salah dengar"ujar Isaaac dengan gelabah.

Manakala di sebatang pokok besar Misun dah ketawa terbahak-bahak sambil dia mengejek Isaac.

"Tahu pun nak rindu aku ingatkan tak nak rindu aku hehehehehehehe nanti jerlah aku munculkan diri aku"ujar Misun menghilangkan diri

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


"Tahu pun nak rindu aku ingatkan tak nak rindu aku hehehehehehehe nanti jerlah aku munculkan diri aku"ujar Misun menghilangkan diri.

Back Issac situadion

"Kau jangan nak menipu kitaorang semua dengar kau sebut nama Misun tadi, adakah kau maksudkan Hwang Misun budak yang accident tahun lepas? "soal Inho dengan wajah serius.

Isaac melepaskan keluhan berat sebelum dia mengangguk perlahan mengiyakan kata-kata Inho.

"Macam mana kau boleh kenal dia? Dia saudara kau ke? Tapi asal sebelum ni kau tak pernah cerita dekat kami? "soal Jiahn menggosok dagu dia.

"Okay kalau aku cerita mesti korang terkejut kan? Aku boleh nampak roh Hwang Misun, selama ni kalau korang nampak aku cakap sorang-sorang sebenarnya aku bercakap dengan dia"jawab Isaac dengan tenang.

"Mwo??? Seriuslah weh sekarang ni dia ada ke? Dia dekat sebelah kau ke? "soal Yeontae.

"Kau ni kabutlah nanti kau nampak kau jugak yang lari"perli Hyunuk.

"Tak dia tak ada dekat sini dah 3 hari dia merajuk dengan aku sebab aku berkasar dengan dia"

Inpyo segera ketuk kepala Isaac.

"Kau pun yang berkasar sangat dengan dia kenapa? Eieieieie aku cekik jugak anak orang ni mendapat saja kang"marah Inpyo.

"Alah aku terlepas cakaplah,janganlah salahkan aku je"ujar Isaac menggosok kepalanya.

"Dah sekarang ni kita siasat pasal kematian Misun supaya dia boleh pergi dengan tenang, kitaorang akan tolong kau dengan Misun untuk siasat kes ni"ujar Inho.

"Yeay kita siasat hwaiting guys"jerit Yeontae.

Zzup

Misun muncul depan Isaac dengan pakaian baru.

"Betul ke dorang semua nak tolong saya? "soal Misun manakala Isaac terpegun melihat Misun.

"Huwaa terima kasih korang sebab nak tolong Misun"ujar Misun dengan air mata mengalir

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


"Huwaa terima kasih korang sebab nak tolong Misun"ujar Misun dengan air mata mengalir.

"Misun!!!"jerit mereka semua.Misun memandang blur ke arah mereka.

"Eh korang boleh nampak saya ke? "soal Misun blur dia mengesat air matanya.

"Bolehlah, wah cantiknya baju Misun, siapa beli? "soal Inho.

"Oh baju ni tiba-tiba je ada dekat badan saya maybe ada ahli keluarga saya bakar untuk saya"jawab Misun.

"Misun jangan risau and jangan sedih-ii kitaorang akan tolong awak"ujar Yeontae mengenggam tangan Misun.

"Oit kot ya pun jangalah pegang tangan dia melebihlah kau ni"tegur Isaac.

"Eh ada orang tu jelouslah"usik Inho manakala yang lain sudah ketawa.




≪ Skip ≫

"Misun aku mintak maaf sebab aku buat kau kecik hati dengan kata-kata aku"Isaac meminta maaf pada Misun.

"Tak apalah awak tu pun memang kenyataan buat apa saya nak marah"ujar Misun tersnyum.

"Aku tahu kau terasa aku betul-betul mintak btw  sebagai tanda aku mintak maaf aku belikan kau ayam goreng spicy fav kau kan"ujar Isaac membawa pinggan berisis ayam goreng.

"Wow kalau macam ni hari-harilah aku nak merajuk"

"Eh mengada pulak kau eh"

"Oh ya saya ada teingat sikit memori kematian saya, saya kena tolak dekat tengah jalan raya lepastu masa saya sudah nyawa-ii ikan saya nampak seorang perempuan ni dia tersenyum sinis dekat saya tapi muka dia tu kabur"cerita Misun.

"Itu satu perkembangan yang positif tak apa nanti kita akan siasat lagi nanti mesti kau ingat punca kematian kau jangan sedih"pujuk Isaac.




















TBC...........

sorry macam merapu sikit part ni ╯﹏╰ . Idea merapu je yang berlegar dalam otak hope korang suka.

Thanks kepada yang still sudi baca and vote ff ni.

[✔]She's A Ghost (Isaac) Where stories live. Discover now