Isaac Pov
"Soohyun kalau sunbae nak tanya sikit boleh? "soalku apabila kami dah selesai belajar.
"Ya sunbae tanya jerlah"Soohyun tersenyum ke arah ku.
"Soohyun kenal tak Hwang Misun? Dia budak sekelas kamu kan tahun lepas? "soalku dengan tenang.
Aku lihat air mukanya berubah terkejut dengan soalan yang aku tanya.
"Kenal....., dia bestfriend saya, kenapa sunbae tanya?"soal Soohyun.
"Sunbae just nak tahu pasal Misun dia ada musuh ke semasa dia hidup? And parents dia ada dekat sini ke? "
"Oh parents dia dah pindah lepas accident tu. Rasanya Misun tak ada musuh sebelum ni. Eh sunbae saya balik dululah dah lambat ni,thanks sebab ajar saya"ujarnya kelihatan kelam kabut mengemas buku.
"Nae sama-sama jaga diri ya Soohyun"ujarku melambaikan tangan padanya.
Zzupp
Misun muncul di depanku dengan wajah serius.
"Apa maklumat awak jumpa dari dia?"soal Minsun dengan wajah comel.
"Aku dapat tahu kau dengan dia bestfriend and parents kau pindah lepas je kau accident"jawabku sambil menggosok dagu.
"Okay then yang awak stress semacam tu kenapa? Rilek lah"ujarnya lalu menyedut air jus tembikaiku.
"Hoi selamba kau je minum air aku eh"ujarku mengetuk kepalanya.
"Yah appo saya cuma boleh makan amd sentuh benda yang awak sentuh je jadi kesianlah pada saya yang tak dapat makan lapar tau tak"ujarnya sambil mencebik .
"Dah jangan nak mengada jom balik"ujarku.
"Aip aip aip captain"ujarnya lalu berlari anak di hadapanku.
Hurm nampak comel pulak dia ni bila lama-lama tengok,dia tak layak pun jadi hantu.
"Isaac kajja balik awak tengok saya kenapa? Saya tau saya comel kan kan kan"ujar Misun manakala aku gelengkan kepala dan abaikan dia.
End Isaac Pov
Soohyun mengigit kuku dia kelihatan resah.
"Macam mana Isaac sunbae boleh kenal Misun ni? "soalnya sendirian.
"Misun~shi bersemadilah kau dengan tenang ya wahai sahabatku. Aku rasa tenang kau tak ada depan mata aku dah hahahahahahahaha"Soohyun sudah gelak sakan.
"Awak bangunlah dah pukul 7.15 ni nanti awak lambat pergi sekolah"Misun menggongcangkan badan Isaac.
Isaac mengeliat kecil sebelum sambung tidur balik.
"Yah awak bangunlah awak dah betul-betul lambat ni"kali ni Misun mencubit legan Isaaac.
"Hari ni aku malaslah nak pergi sekolah"ujar Isaac tanpa dia sedar dia dah tarik si Misun ni baring sebelah dia.
Muka Misun apa lagi memerah lah bak tomato terus dia hilangkan diri dia dari Isaac.
Minsu pov
Aku menepuk perlahan muka ku yang kian merah.
"Yah Hwang Misun asal kau blushing bagai ni hah?"soalku seorang diri.
Zzup
"Yah Misun kenapa muka kamu merah ni? "soal Eunji unnie yang baru tiba.
"Ah unnie,tu hah si Isaac dia suka buat Misun blushing"jawabku sambil mengibas mukaku. Eunji unnie tersenyum nakal memamdang aku.
"Misun suka dia eh hah kantoi Misun suka dia eieieieieieie tak acilah dia dapat pak we unnie tak dapat"
"Yah mana ada unnie ni memandai je kitaorang baru kenal sebulan takkanlah dah fall in love"aku menafikan kata-kata Eunji unnie.
"Tak nak mengaku sudahlah bye unnie gerak dulu nak merayap, jumpa nanti ya annyeong"Eunji unni meninggalkan.
Aku jatuh cinta dengan mamat tak sweet tu? Biar betik dalam mimpi jerlah.
End Misun Pov
"Weh korang tak rasa pelik ke dengan Isaac? "soal Inho pada kawan-kawannya.
"Pelik apa nya? Aku tengok okay je si Isaac tu"ujar Inpyo.
"Kau perasaan tak dia selalu sembang sorang-sorang kot,budak sekolah dah ada yang mengata pasal dia"Inho merhatikan kawan dia.
"Haahlah hari tu kan masa aku berjalan dekat libary aku nampak dia cakap sorang-sorag bila teringat balik meremang bulu roma aku"cerita Yeontae.
"Kita kena tegur dia and slow talk dengan dia tanya dia okay ke tak? "Jiahn memberi cadangan.
"Yalah aku setuju aku risaulah nanti orang gelakkan dia pulak dahlah dia budak baru lagi tu"ujar Inpyo.
Semua yang lain menggangguk kepala setuju dengan kata-kata Inpyo.
"Awak masih tak dapat apa-apa maklumat ke pasal saya? "soal Misun yang sedang mencuri makan keropok Isaac.
"Aku cuma tahu kau ada abang tapi dia bersekolah dekat SOPA highschool nama dia Hwang Minhyun ni gambar dia"ujar Isaac lalu menghulurkan sekeping gambar pada Misun.
"Wow seriuslah dia oppa saya? Mak aih hensemnya oppa saya sksndnsjsjsjs" jeritku penuh keterujaan."Hoi bawak bertenang sila, jarang adik berfangirl pasal oppa sendiri kutuk oppa sendiri adalah"ujar Isaac dia menggelengkan kepalanya.
"Hehehehehehe oppa saya hensem sangatlah tapi tak apa awak lagi hensem"ujar Misun tanpa sedar dia terlepas cakap.
"Awak cakap saya apa tadi? "soal Isaac.
"Saya cakap awak muka macam toyol"ujar Misun sebelum berlari.
"Yah Hwang Misun"jerit Isaac sebelum dorang berdua main kejar-kejar dalam rumah.
TBC...........
typo sila abaikan sebab kadang-kadang tak perasan.
Hope korang suka chap ni ~♥~
YOU ARE READING
[✔]She's A Ghost (Isaac)
FanfictionHwang Misun merupakan roh yang tak tenang yang berkeliaran di dunia. Hidupnya berubah apabila dia bertemu dengan Isaac manusia yang mampu nampak dia. Thanks for beautiful cover from Senah Graphic Shop and make by@Jemann- 💕 Start:15.11.2019 End:21...