03

106 16 13
                                    

Misun Pov

"Awak awak awak kalau saya nak ikut awak pergi sekolah boleh tak? Mana tahu kot-kot saya boleh teringat sesuatu ke kan?"ujarku dengan suara comel.

"Hah yalah ikut jerlah tapi ingat jangan buat benda bukan-bukan ya"pesan Isaac dengan serius.

"Aip aip aip captain hehehehehehe"aku membuat tabik hormat manakala dia sudah mengelengkan kepalanya.

"Oh lupa nak perkenalkan diri nama aku Isaac "

"Ya dah tahu"ujarku ketawa.

≪ Skip ≫

"Annyeong sunbae!"sapa seorang pelajar yeoja ramah pada Isaac.Aku mengerling ke arah name tagnya.

"Lee Soo Hyun"

"Annyeong Soohyun"sapa Isaac balik bila aku lihat dia cakap dengan yeoja ni pipi dia memerah.

"Balik ni cikgu Nam nak jumpa sunbae dia suruh saya beritahu sunbae tu je"ujarnya sambil tersenyum.

"Oh okay baiklah terima kasih ya"ucap Isaac menggaru lehernya aku mula tersenyum jahat.

"Nae saya pergi dulu sunbae annyeong...... "ujar Soohyun bow dan beredar.

Aku menyonggol bahu Isaac dengan senyuman nakal.

"Oh awak suka dia eh? Muka merah je bila cakap dengan yeoja tu? "usikku pada Isaac.

"Ish kau ni memandai je mana adalah"nafinya.

"Eleh yalah tu suka tu cakap jerlah suka, malu-malu pulak nak mengaku ceh,saya lagi lawa dari yeoja tu tahu tak? "aku menflip rambutku.

"Eh perasan jerlah kau dahlah jom masuk kelas"




≪ Skip ≫

"Isaac kau tak rehat ke? "soal Inho.

"Tak, aku nak pergi libary kejap nak cari benda hehehehehehehe kau rehatlah dengan yang lain"ujar Isaac memandangku.

"Okay tapi kau pandang siapa tu? Kau okay ke tak? "soal Inho pelik le arah Isaac.

"Aku Okay je jangan risau aku pergi dulu ya"









"Isaac kita buat apa dekat libary ni? Nak study ke?"soalku pelik.

"Aku nak cari maklumat pasal kau lah pabo"dia jentik dahi aku.

Ruangan majalah sekolah dia tuju lalu dia mencari majalah.

"Tolong carikan majalah sekolah tahun lepas punya aku tak tahu dekat rak mana satu"arah Isaac aku hanya mengganggukan kepalaku.

10 minit kemudian

Aku mencuit  bahu Isaac dengan wajah ceria.

"Awak awak awak saya dah jumpa dah majalah tahun lepas ini"aku menujuk majalah yang aku jumpa dan apabila Isaac menoleh secara tak sengaja Isaac terpusing dekat aku yang menyebabkan jarak muka kami terlalu dekat.

Tanpaku sedar mukaku merona merah dan aku yang gabra segera menghilangkan diri.

End Misun Pov

"Aik  lari pulak hantu ni? Pelik betul"ujar Isaac mengelengkan kepalanya majalah tersebut diselak dengan penuh teliti.

Dia sudah pun menemui muka Misun pada bahagian senerai pelajar harapan sekolah.

"Wow hantu tu memang pandailah dia budak kelas 3A-1 kelas pertama pulak tu"bebel Isaac seorang diri.

"Awak jumpa apa pasal saya?"soal Misun yang dah muncul semula.

"Tengok ni, gambar kau kan? "ujar Isaac menunjukkan gambarku.

"Yalah ni memang muka saya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


"Yalah ni memang muka saya. wow cantik saya time tu wuu macam tak percaya je tu saya"ujarku teruja.

"Eh kau melebih pulak puji diri sendiri"Isaac menjulingkan biji matanya.

"Tapi kau dengan Soohyun satu kelaslah, aku rasa aku boleh tanya Soohyun pasal kau"ujar Isaac.

"Wow mesti dia kawan baik saya dulu kan, anyway thanks ya Isaac sebab dah tolong saya nanti saya akan balas jasa awak"ujarku tersenyum manis.

"Apa-apa jerlah dah aku nak masuk kelas"ujar Isaac.






≪ Skip ≫


Isaac Pov

Aku berbaring dikatil ku setelab balik keluar dari study group bersama kawan-kawankku.

Ting

Aku segera mengambil phone aku lalu melihat siapa mesej aku.

Aku segera mengambil phone aku lalu melihat siapa mesej aku

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Hah mesej dengan crush suka ya"usik soohyun.

Oh ya, dia tinggal dengan aku sekarang ni memandangkan dia tak ada tempat hala tuju. Dah tiga hari jugaklah dia duduk dekat rumah aku ni.

"Dah diamlah aku nak tidur"ujarku.

"Yalah good night baby sayang"ujarnya sambil ketawa saja nak kenakan aku.


































TBC...............

[✔]She's A Ghost (Isaac) Where stories live. Discover now