MTF - PENGENALAN

347 13 3
                                    

MORE THAN FRIEND
PENGENALAN

Hi im Afia Amara. Umur 17. Ambik SPM tahun ini. Well saya ni anak orang biasa-biasa aja. Tinggal dan membesar di Kuching,Sarawak. Yeah! I'm a Sarawakian 🤗 Anyone here from Kuching? Meow meow.

Fuhh! Gugup tau tak nak ambik SPM tahun ni. Berdebar gila. Walaupun saya budak pandai (eceh) , gementar itu tetap ada.

Anyway, saya ada bff or best friend forever yang bernama Daniel Carnell. Lelaki tau. Kacak and gentleman orangnya. Kita orang kawan since dalam perut ibu masing-masing kot. Sebab mummy dan mama Daniel kawan rapat sejak kecil. Dan dalam pada masa yang sama, ayah kita orang juga kawan rapat. Bisnes partner katanya.

Daniel ini gila perangai orangnya, sama macam saya juga. Dua-dua masuk air. Dan dia juga bodoh daripada saya. Hik hik. Harap dia tak dengar lah ni. Kalau tak matai aku dikerjakannya.

Saya tak tahulah dia ni gay ke tak sebab saya tak pernah lihat dia dating dengan mana-mana gegirl. Dia single okeh. Kalau korang nak, saya boleh kenalkan siap boleh bagi nombor telefon lagi kat korang. Huahahahha. (Jahat betul nak jual nombor member)

Jangan risau, dia tak sombong walaupun dia hooo…

Bukkk!!!

“adeh!” Afia mengaduh sambil tangan kanan mengusap kepalanya yang diketuk kuat oleh seseorang. Pantas dia menoleh sebelum tersengih kambing.

“Kau ni kan, kalau nak raih populariti dalam facebook live kau tu tak payah lah nak jual nama aku. Aku yang hensem lagi bergaya ni mahal tau nilainya.” kutuk Daniel Carnell sambil duduk bersebelahan dengan Afia. Masih live lagi ni Nell oiii. Getus Afia. Cepat-cepat dia menekan butang delete live itu.

“Berjam-jam kau duduk dalam bilik aku rupa-rupanya ini kerja kau ya.” sinis saja nada Daniel memerli Afia. Rambut Afia yang sedia kusut itu diusap kasar. Huh! Ingat aku budak-budak ke nak buat macam tu. Rungut Afia sambil mengangkat punggung dan baring terlentang di katil besar milik Daniel. Kaki sengaja dikangkang. Tangan pula didepakan. Hah selesanya dapat baring. Buruk betul perangai.

Daniel mengeleng kepala melihat tingkah Afia. Sebiji pemadam yang berada di atas meja sengaja dibaling ke arah Afia yang elok baring di atas katil. Jelingan maut dihadiahkan buat Daniel. Daniel pula hanya tersengih.

“Buruk betul perangai anak dara macam kau ni. Siapalah bertuah jadi suami kau nanti.” sekali lagi Daniel sengaja mengutuk Afia. Memang macam ni kan bff korang? Suka mengutuk depan-depan. Mengutuk depan-depan tak apa, jangan mengutuk belakang-belakang. Itu main tikam belakang namanya.

“Suka hati aku lah. Macam tak biasa pulak kau ni. Mama mana?” soal Afia sambil membetulkan duduknya. Mama yang ditanya itu mama Daniel. Diaorang rapat sangat sampai Afia memanggil mama Daniel, mama. Daniel hanya menjuihkan mulutnya menandakan mama Daniel ada di luar.

“Mama ada kat luar. Tengah masak untuk makan tengah hari. Tunggu kau nak tolong mama, terima kasih je lah.” sinis dan sentap wei. Tapi tak memberi kesan apa-apa di hati Afia. Yang tahu hanya menayangkan sengih kerang yang sangat busuk. Eh ada ke.

“Mama masak apa?” soal Afia kembali sambil bingkas bangun dari katil. Rambut yang panjang diikat toncang. Mereka sama-sama melangkah keluar dari bilik Daniel. Kelihatan mama Daniel, Puan Mabel Barbara sedang mengacau sesuatu dengan senduk di dalam kuali. Ketang kentung kuali tersebut berbunyi nyaring. Puan Mabel ni kacukan Iban-Chinese tau. Sebab tu Daniel ni lahir hensem kot. Hukhuk.

MORE THAN FRIEND (✔️)Where stories live. Discover now