Общо-взето, Надежда Семьоновна приличаше на обикновена отрудена човешка жена. И за да не изневери на този образ, тя ни почна от вратата. Обърна се, естествено, първо към Глухарьов:
- Кажете, нали няма да нараните моя Коля?
Това вече почваше да ме дразни – в крайна сметка аз бях Различната и ѝ бях старша по ранг.
- Коля ли? – попита Глухарьов и се усмихна. – Кой е Коля?
Тя започна да кърши ръце.
- Николай, синът ми.
- Няма да го нараним госпожо – отвърнах раздразнено. – Може ли все пак да влезем? – и кимнах към вътрешността на жилището.
- Ах, да, заповядайте!
Жената сякаш сега се опомни и отстъпи, за да влезем малкото и полумрачно коридорче. Тази жертва на домашно насилие от Различен тип почваше сериозно да ме изнервя. Или искаш помощ и я получаваш като понасяш и последствията, или не искаш помощ и търпиш чудовището, което сама си отгледала, но без възражения. В крайна сметка, оперативните от Нощния щяха да пометат с него.
Глухарьов започна делово да сваля палтото и шала си и реших да последвам примера му, макар че хич не щях да се застоявам. Жената стоеше до нас и чакаше нещо. Любопитно какво.
- Къде е синът Ви? – попита моят партньор.
Можех да го видя къде е през Сумрака, но защо да си хабя силата за глупости...
- В стаята си. Слуша музика – сковано отговори майката.
- Чувам – додадох мрачно аз.
Из апартамента наистина дънеше музика. Метъл някакъв, не разбирам много от тоя шум. За мен тези звуци много приличат на следната ситуация – един се учи да свири на китара, а четирима други му пречат. Има им нещо на тийнейджърите, все едно като станат на тринайсет им ампутират половината нерви и затова стават полу-глухи, та трябва да пускат музиката винаги с максимален звук. Впрочем, и половината разум им ампутираха, била съм на същата възраст, мога да го потвърдя със сигурност.
- Да Ви предложа нещо? – попита жената Глухарьов.
Подозирах, че го направи по-скоро за да отложи срещата ни със сина си, отколкото от учтивост. Дори не си направих труда да я сондирам. Той махна с ръка.
BẠN ĐANG ĐỌC
Различен Следовател Книга Първа
Viễn tưởngМайор Сергей Глухарьов е обикновено ченге в забутан московски район. Работата му започва и свършва с бюрокрация, ловене на дребни престъпници и купчина висящи дела. Човекът си няма представа, че магията съществува, до деня, когато в кабинета му влиз...