"Jeon Hanna." panggil seseorang menyebabkan gadis tersebut menoleh. "Nae halmeoni?" balas Hanna dengan sopan kepada nenek tua di tepi jalan tersebut. Nenek tua tersebut sudah lama berkenalan dengan Hanna kerana Hanna sering memberikannya makanan setiap pagi."Semoga harini kamu bernasib baik, kamsahae." Ucap nenek tua tersebut.
"Oh, gwenchanaa..Gomawo halmeoni!" Hanna tersenyum dan menaiki keretanya.
KRINGG!
Loceng sekolah berbunyi menunjukkan tepat pukul 8 pagi. Hanna menyandang beg tangannya dan menuju ke kelas. Sebaik saja dia menolak pintu kelas, semua pelajar serta merta berdiri.
"Annyeong, songsaengnim!" Ucap pelajar kelas 3—B.
"Annyeong. Bukak buku teks muka surat 13, Hokdeul bacakan pernyataan dalam muka surat 13."
——
Seusai kelas, Hanna menuju ke bilik guru. Dia mengambil tempat duduknya dan meletakkan beg tangannya di atas meja. Dia membuka laptopnya dan menaip kata laluan.
"Miss Hanna, Pengarah mintak Miss Hanna siapkan kertas kerja untuk program besar yang akan diadakan bulan depan, dan buat surat jemputan untuk orang kenamaan." Pesan kerani sekolah tersebut, Encik Kim.
"Naee, kamsahamnida Encik Kim." Hanna menulis nota dan menampalkan pada laptopnya. Hanna mengikat rambutnya dan menyinsing lengan bajunya.
Hanna baru berumur 21 tahun dan merupakan pemegang diploma dalam bidang Pemasaran dan menjadi seorang guru untuk kos perniagaan di Sekolah Menengah Tinggi Busan III.
Kehidupan Hanna stabil walaupun tidak mempunyai ibu dan bapa. Namun Hanna tidak hidup berseorangan, dia juga mempunyai seorang anak jagaan bernama Kim Naeun yang berumur 3 tahun. Ibu nya mengamanahkan Hanna untuk menjaga Naeun sejak Naeun kecil sewaktu Hanna berumur 18 tahun.
——
Tepat pukul 5 petang, Hanna mengemas barangnya kemudian menaiki keretanya dan memandu pulang.
Sewaktu dalam perjalanan pulang, Hanna menyinggah di kedai 7eleven yang terdapat di lorong tersebut.
Hanna membeli roti dan ramyun untuk dibawa pulang.
"YAH! PERGILAH! JANGAN DEKAT SEBELUM AKU BELASAH KAU!"
Hanna menoleh mencari suara jeritan tersebut. Hanna melihat seorang lelaki yang mencengkam leher seorang pengemis di lorong terpencil itu.
Hanna tak boleh biarkan.
"Chogiyo (hey there), lepaskan dia.." Ujar Hanna.
"Miss! Hati-hati Miss dengan dia ni, dia asyik mengemis je dekat saya, annoying betul!"
"Nae nae, tapi boleh encik lepaskan dia?" Balas Hanna.
Pengemis tersebut memandang Hanna tidak lepas.
Lelaki tersebut melepaskan pengemis tersebut. Lelaki itu beredar dari lorong dan menaiki keretanya.
Hanna menghampiri pengemis tersebut.
"Encik...encik okay ke?" soal Hanna dan menghampiri pengemis yang terkulai di situ.
Tiba-tiba pengemis itu berdiri.
"Kamjagiya!" Hanna yang terkejut itu mengurut lembut dadanya.
"Kam-sa..hamnida..." ucap pengemis itu.
"Gwenchana..encik lapar?" Soal Hanna.
Pengemis itu menggangguk.
Hanna menarik tangan pengemis tersebut untuk berdiri.
tbc.
——PLEASE VOTE AND LEAVE ANY COMMENT✨
THANKYOU!❤
YOU ARE READING
[C] The Lost Memories | kth
Fanfiction"Siapa awak sebenarnya? Untuk apa semua selamani?" -Hanna "I am your forgotten past."