>13<

83 13 0
                                    

"Hansung-ah! Odiseo?" Laung Hanna dalam keramaian manusia yang beransur pulang. Semakin sikit manusia yang tinggal di tapak itu. Hanna berpusing mencari kelibat Hansung.

Tiba-tiba sakit kepala Hanna mencengkam. Hanna terduduk sambil memegang kepalanya. Hanna mengaduh menahan sakit.

.
"Odiseo?" Laung aku di dalam keramaian orang disitu.

"Yah!" Aku menoleh apabila namja yang aku cari menjumpaiku. Aku terus memeluknya. Kemudian pelukan dileraikan.

Aku mendongak memandang wajahnya.

.

"Yah! Hanna-ssi! Awak kenapa?" Suara seseorang lelaki yang melaung menerpa gegendang telingaku.

Suara yang aku cari.

"Hansung-ah, sakit.."

Hanna membuka matanya perlahan untuk melihat wajah Hansung namun menjadi terkedu. Bukan Hansung itu Tuan Kim.

Hansung berambut hitam, Tuan Kim berambut blonde.

"Nae, Hanna. Saya tau. Jom pergi hospital sekarang jugak." Namja itu mengangkat Hanna.

Mwo? Dia tau nama aku? Desis Hanna.

"Wae? Yah! Awak bukan Hansung!" Ronta Hanna dalam keadaan lemah dan berpinar.

"Awak dah kenapa tak cam saya ni Hanna?" soal 'Hansung' itu.

Aku terdiam.

A-dakah dia sebenarnya Tuan Kim?

"Sebab Hansung yang saya kenal rambut dia hitam. Tuan Kim Taehyung yang saya nampak tadi berambut blonde." Ujar Hanna.

Namja itu berhenti daripada berjalan.

Hanna merenung namja itu dengan tajam lalu tubuh Hanna diturunkan.

Keadaan sunyi seketika.

"Jadi betullah awak Hansung selamani Tuan Kim?" soal Hanna kepada Taehyung yang menundukkan wajahnya. Hanna merengus dan berpusing untuk melangkah pergi.

Tangan Hanna dicapai oleh Taehyung membuatkan Hanna merentap semula tangannya.

"Jadi selamani awak bukan Kim Hansung? Awak Tuan Kim Taehyung?" soal Hanna.

"Hanna, saya boleh explain!" Hansung atau yang sebenarnya Taehyung cuba menggapai tangan Hanna.

"Jawab bila saya tanya!" Sergah Hanna.

Taehyung terdiam lalu menggangguk.

"Nae, saya Kim Taehyung." ucap Taehyung perlahan.

Air mata Hanna mula bertakung. Rasa amarah bercampur kecewanya tidak dapat dibendung lagi.

"Awak tipu saya..." Ucap Hanna dengan nada kecewa. Air matanya gugur akhirnya.

"Hanna..." Panggilnya lembut.

"Jadi selamani awak bukanlah seorang pengemis yang bekerja sebagai kerani di Kim's Legacy, tapi CEO Kim's Legacy?" soal Hanna lagi. Kalini, air matanya mengalir laju.

"Nae..tapi saya ada sebab saya Hanna!" Taehyung cuba meraih tangan Hanna lagi namun tidak berjaya.

"Apa alasan dia?! Awak tipu saya selamani! Awak bodohkan saya dan Naeun selamani!" Jerit Hanna.

"Bukan itu maksud saya, tujuan saya lain Hanna." Pujuk Taehyung yang cuba menggapai tangan Hanna. Hanna mengorak langkah ingin meninggalkan Taehyung, namun Taehyung berlari sehingga berdiri dihadapannya, menghalang jalannya.

"Jangan dekat dengan aku, dasar penipu!" Hanna melayangkan tangannya ke arah wajah Taehyung, namun Taehyung sedikit pun tidak berganjak membuatkan Hanna menahan tangannya lalu dijatuhkan ke sisi.

"Awak tipu saya, sedangkan saya dah sukakan awak? Dah mula sayangkan awak? Awak bodohkan saya? Awak ingat saya apa?" luah Hanna bersama air mata yang mengalir deras.

"Saya pun sayangkan awak Hanna, saya cintakan awak. Hanna, jebal dengar penjelasan saya..." rayu Taehyung.

"Stop lah, Kim Taehyung!" jerit Hanna.

Nasib baik mereka sudah berada di tempat yang tertutup jadi tidaklah ramai yang melihat adegan itu.

"Hanna...jebal...." Mata Taehyung mula berkaca.

"Siapa awak sebenarnya?" soal Hanna dengan reaksi wajah yang menunjukkan gadis itu sedang marah.

Hanna berlalu meninggalkan Taehyung menangis disitu.

"I am your forgotten past, Hanna. Jangan tinggalkan saya untuk kali kedua..jebal..." Taehyung menangis sepuas-puasnya disitu.

(Bayangkan dia menangis macam dalam media, rambut dia blonde and pakai baju warna kuning(

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

(Bayangkan dia menangis macam dalam media, rambut dia blonde and pakai baju warna kuning(

"Hyung!" Jungkook menghampiri Taehyung, memahami situasi kerana dari tadi sudah memerhatikan adegan mereka.

Flashback

"Eo? Hyung chat dengan Hanna-unnie ke?" soal Jungkook. Taehyung menggangguk.

Tiba-tiba Jungkook terdengar suara seorang perempuan melaung nama.

"Hansung-ah odiseo?"

"Dia panggil hyung, Hansung eh?" soal Jungkook, Taehyung menggangguk.

"Hyung nak pergi jumpa dia ke?" soal Jungkook lagi.

Taehyung tersengih lalu menggangguk.

"Eo? Wae dengan Hanna?" Taehyung berdiri secara mengejut lalu berlari menuju ke arah Hanna tanpa sempat ditahan oleh Jungkook.

"Hyung, Hansung punya rambut kaler hitam....bukan blonde..." Ucapnya perlahan lalu mengeluh dan memerhatikan adegan tersebut tanpa disedari air matanya turut mengalir.

End of flashback

Jungkook menarik kepala Taehyung lalu dibenamkan pada bahunya.

"Gwenchana...she needs time.." pujuk Jungkook.

"Hyung taknak dia hilang lagi.." ucap Taehyung dalam sedu sedan nya.

"Kook faham, tapi dia masih tak ingat hyung.."

Tbc
____________
PLEASE VOTE AND COMMENT
ENJOY READING!❤

[C] The Lost Memories | kthWhere stories live. Discover now