Hansung mencuci mukanya dan mencuci badannya. Setelah selesai, Hansung mengelap badannya dan menyarung pakaian yang ada dari almari bilik tersebut. Semuanya muat seakan saiz nya.Hansung meggantung tuala di lehernya dan mengelap rambutnya yang basah. Kakinya melangkah menuju ke arah pintu bilik dan melangkah ke pintu bilik Hanna.
"KNOCK KNOCK"
"Waeeguraee naeun-shii?" Laung Hanna dari dalam bilik.
"Ni saya, Hansung." ujar Hansung.
"Jamkaman," Beberapa saat kemudian, pintu bilik di buka.
"Wae, Hansung-shi?" soal Hanna.
"Naeun kat mana?" soal Hansung.
"Dia dekat bawah ruang tamu, sekarang masa dia tengok tv." balas Hanna.
"Ooh, naee." Hansung tersenyum kemudian menuruni anak tangga menuju ke ruang tamu.
Kelihatan Naeun yang sedang leka menonton tv. Hansung menghampiri Naeun dan melabuhkan punggungnya disebelah Naeun.
Naeun menoleh.
"Appa!!" Naeun memeluk leher Hansung.
Hansung tergelak sambil menggelengkan kepalanya.
"Sorang-sorang jekeee?" soal Hansung.
"Appa, appa nampak orang lain ke dekat rumah nii?" Keluh Naeun sambil mencebik.
"Nae hahahahha aniyo aniyo." Hansung tergelak kecil lalu mengusap rambut Naeun.
Tiba-tiba poketnya bergetar.
Hansung mengeluarkan telefonnya lalu memandang kiri dan kanan sebelum menuju ke dapur.
"Nae, waegurae?"
"Esok pagi? Jinjjayoo..aku kat rumah orang ni..."
"Haah."
"Tak, belum lagi."
"Ada,"
"Gwenchana..so esok kau ambil aku kat lorong tadi la eh?"
"Eleh. Dah bye."
Hansung menyimpan telefonnya yang saja dibiarkan mod senyap kemudian menuju semula ke ruang tamu.
"Naeun-shi?"
"Nae appa?" soal Naeun kemudian bangkit dan berlari menuju ke Hansung untuk didukung.
Hansung mendukung tubuh gadis kecil tersebut.
Lelaki itu tersenyum melihat Naeun melentokkan bahunya pada dadanya.
"Naeun-shi..." Panggil Hansung setelah melabuhkan punggung ke atas sofa bersama Naeun di ribaannya.
"Appa nak keluar dah esok pagi."
"Waeyo? Appa nak tinggal Naeun lagi ke?" Naeun mencebik sedih.
"Naeun."
Hansung dan Naeun menoleh.
"Andwaee, dia bukan appa Naeun..janganla cakap macamtu.." Tegur Hanna yang baru sahaja menuruni tangga.
"An—" Belum sempat Naeun membalas, Hansung menutup mulut kecil itu menggunakan jari telunjuknya.
Naeun memandang Hansung.
"Tak baik tinggi suara kat omma." tegas Hansung.
Naeun menggangguk.
"Hanna, esok saya keluar tau." ujar Hansung.
"Eo? awak nak pergi mana? Stay jelah sini." balas Hanna sambil menukar siaran. Hanna yang mengambil tempat disebelah Naeun dipandang Hansung.
Hansung tersenyum.
"Erm jangan salah faham. Maksud saya, sementara awak takde tempat tinggal ni, awak duduk la sini sambil tu awak kerja ke apa ke." balas Hanna.
"Haah appa, appa kerja la. Tapi appa duduk la sini."
Hansung memandang Naeun yang menayangkan sengih petaknya membuatkan Hansung turut tersenyum.
"Kalau tak menyusahkan awak, saya ok je.." ujar Hansung.
"Eh takdela..lagipun kami berdua je kat rumah ni ha." ujar Hanna.
tbc.
——PLEASE VOTE AND LEAVE ANY COMMENT✨
THANKYOU!❤
YOU ARE READING
[C] The Lost Memories | kth
Fanfiction"Siapa awak sebenarnya? Untuk apa semua selamani?" -Hanna "I am your forgotten past."