Keesokannya,
Seperti yang dijanjikan, mereka bertiga pergi ke funfair di bandar Seoul. Mereka masing-masing mengenakan tshirt hitam dan seluar jeanas hitam. Memandangkan Hansung tidak memiliki banyak baju dalam almari biliknya di rumah Hanna dan cuaca di Korea juga tidak panas.
___________
Skip
Hansung dan Hanna memimpin tangan Naeun sambil berjalan disekitar kawasan funfair tersebut.
"Omma! appa! Jom naik pusing-pusing?" Ajak Naeun.
"Pusing-pusing?" soal Hansung.
"Feris wheel." terang Hanna dan tergelak kecil.
"Nae, saya tunggu bawah jela eh?" ucap Hansung lalu mengambil tempat duduk di bangku berdekatan.
Hanna dan Naeun saling berpandangan.
"Kenapa?" soal Naeun.
"Saja, meh sini Naeun." Panggil Hansung.
Naeun menghampiri Hansung.
Hansung mengeluarkan dompetnya lalu mengeluarkan sekeping duit not berjumlah besar kepada Naeun.
"Pergi beli apa Naeun nak ok?"
"Eh takpelah Hansung, biarlah saya yang---"
"Takpe, bukan selalu lagipun saya baru gaji semalam."
"Awalnya gaji?" soal Hanna.
Hansung menyimpan dompetnya.
"Bos saya pemurah." balas Hansung lalu mengenyitkan mata nya kepada Hanna membuatkan Hanna tersenyum.
"Appa! Naik la sekali benda tu." ajak Naeun.
Hansung terdiam tidak keruan.
"Jebal?" Rayu Hanna dan Naeun sama-sama.
Hansung mengeluh lalu tersenyum.
"Kaja!"
Naeun bersorak gembira. Begitu juga Hanna yang tersenyum memandang Hansung.
"Jangan pandang saya macamtu, nanti jatuh hati karang." tegur Hansung.
Hanna mengalihkan padangannya, wajahnya terasa bahang.
'Tapi dah terjatuh hati macam mana?' desis hati Hanna sebelum menguntum senyum.
_____________
Sewaktu berada dalam feris wheel, Naeun begitu teruja sehingga berlegar-legar dalam kotak feris wheel yang sedang bergerak ke atas itu.
"Andwaee, Naeun-aaa tak sayang appa ke?" Hansung sudah berkerut-kerut muka menahan rasa loya dan seramnya akibat gayat.
"Omooo! Hansung ! Awak gayat eh?" Usik Hanna.
"Nae! Nae! Jebal cepatla turun...." Rayu Hansung lalu menggenggam erat tangan Hanna tanpa disedarinya.
Hanna terkejut namun tidak menghalang perbuatan Hansung. Hanna tersenyum.
"Naeun-aah, sini duduk."
Naeun akur dan mengambil tempat duduk disebelah Hanna manakala Hanna duduk disebelah Hansung. Hanna dan Naeun sekadar mengusik dan menggelakkan Hansung sepanjang pusingan wheel itu.
____________
Skip
Setelah turun daripada feris wheel tersebut, Hansung terus menuju ke longkang dan melepaskan rasa loyanya.
Hanna tergelak lalu menghampiri Hansung dan menggosok belakang badan Hansung. Naeun berpaut pada kaki Hanna.
"Hansung-ah, gwenchana?" soal Hanna.
Hansung menggeleng.
"Mianheyo sebab paksa awak naik...gomawo jugak sebab sanggup naik jugak." ucap Hanna yang tidak berhenti menggosok belakang tubuh Hansung,
Hansung menggangguk.
Hanna menghulurkan sebotol air mineral kepada Hansung lalu Hansung terus meneguk air tersebut dengan laju menghilangkan rasa loya.
"Omma, appa..Naeun nak gula-gula kapas.." pinta Naeun.
Hanna memandang Hansung yang masih membongkokkan tubuhnya.
"Hanna pergi ngan Naeun, saya kat sini je." balas Hansung.
"Lepas beli, kitorang pergi toilet jap tau." Hanna memberitahu.
Hansung menggangguk.
Setelah Hanna dan Naeun beredar, Hansung melabuhkan punggungnya ke atas bangku sambil mengeluh. Loya betul naik benda alah tu belum naik rollercoaster lagi.
Tiba-tiba phonenya berdering.
Hansung mengangkat panggilan dari Jimin.
"Nae? waeyo?"
"Ha diorang datang?"
"Kena harini jugak ke?"
"Kat mana eh benda tu?"
"Lah area sini je dekat sangat, kau kat sana en jimin? Ok aku lari ke sana."
"Nae."
Hansung berlari meninggalkan kawasan funfair itu.
tbc.
——PLEASE VOTE AND LEAVE ANY COMMENT✨
THANKYOU!❤
btw, kalau call tu, semua yang dibold kan tu daripada orang yang jawab call bukan yang call.
YOU ARE READING
[C] The Lost Memories | kth
Fanfiction"Siapa awak sebenarnya? Untuk apa semua selamani?" -Hanna "I am your forgotten past."