s a t u

122 9 13
                                    

"test mic one two three,"

pagi ahad, pagi yang paling sendu dalam hidup aku. iaitu pagi dimana pengetua akan berdiri selama satu jam dan membebel.

kau fikir anak anak murid kau ni dengar ke apa kau cakap? balik-balik cakap benda yang sama juga kan?

"ergh yanie, aku benci lah perhimpunan ni jom ponteng ?"

siapa tak kenal aku, seorang perempuan yang sangat anti-perhimpunan.  dah banyak kali aku ponteng and perbuatan aku diketahui oleh cikgu, aku masih berdegil.

"weh dahlah ponteng perhimpunan ni, boleh tak sekali ni je kau stay sini ?"

"alamak kau ni kenapa macam tak biasa pulAk eh, dah insaf ke nak masuk bilik papa farid ? HAHAHAHA."

farid, nama pengetua sekolah aku. well bila masuk bilik dia tu aku dah sumbat kapas awal-awal so aku tak kisah—

"bukan macam tu lah mimi, cuma please just once kita duduk kat sini boleh kan ?"

matanya dikerdipkan beberapa kali, ceh fikir comel lah tu?

"yowww geng !"

ha sampai dah lagi sekor, dia memang femes dah dengan gelaran 'paling lambat sampai sekolah' . but orang still panggil dia dini.

aku hanya menghadiahkan dia sebuah jelingan.

"weh chill chill, eh jap asal kau tak ponteng harini ?"

"tahlah si yanie ni, haish apa masalah pun aku tak tahu."

"hehe takpe takpe kita duduk dulu k."

kami bertiga duduk dalam satu barisan melintang, tiga serangkai katanya.

"assalamualaikum dan selamat sejahtera, nampak mengantuk je kamu semua ni? hahahaha."

MEMANG MENGANTUK LAGI LAGI DENGAR SUARA DIA NI—

"okaylah harini saya tak nak banyak cakap dan saya ada berita baik untuk awak semua ! ha nak tahu tak apa ?"

"NAKKKK !"

bersemangat betul budak budak lain ni, percayalah paling paling berita dia ni pun 'tandas sudah dibaik pulih', 'pihak pibg menyumbang meja makan baru di kantin'.

memang muak-

"sekolah kita akan menerima pelajar tukaran daripada..."

sound interesting lah berita dia ni—

ha daripada mana?

"hm okay lah saya taknak cakap daripada mana , u 7 boys come here."

"bapak broken do english dia, pfft."

kata si dini lalu kami bertiga meletuskan volcano berupakan ngilaian pontianak—

"yaishh come here lah !"

maka, 7 orang lelaki itu naik ke atas pentas.

"WEHHHH ASAL MUKA DIORANG SEBIJIK BANGTANNN DOOOOOLLL ?!" jeritku seraya tak percaya apa yang aku nampak sekarang ni.

"IYE BABENG YA TUHAN MIMPI KE NI, WEH DINI TAMPO AKU SAT— YAH YAH SAKIT LAH HANAT !"

" HA YANG TU TU MUKA DIA MACAM KIM SEOK JIN, BIAS AKU TU YA ALLAH! MIMI TAHAN TANGAN AKU WEH AKU NAK TERKAM DIA NI ."

k so sebab nilah kitaorang boleh jadi biyeyef porebeh, ada minat yang sama pfft hahaha.

"senyap dol diorang dah pegang mic tu tinggal nak keluarkan suara je."

mereka senyap-bisu-tuli eh bukan.

aku rasa macam tak sia sia pulak aku duduk kat sini HAHAHAHAHA—

"selamat pagi, annyeonghaseyo my name is kim nam joon, im from Korea and i really glad to see u guys today."

suasana di dalam dewan mula riuh rendah, dipenuhi dengan jeritan para kaum hawa termasuklah aku, hm.

"weh yang ni muka dia macam rm lah." kata yanie sambil menyenggol bahu aku.

"iye aku tahu tu, aku rasakan ni mimpi lah cuma tulah mimpi ni macam real sangat."

"sakit babun kau dah kenapa ?"

gila gamaknya si yanie ni pergi cubit aku tiba-tiba, eh sakitlah ni bukan— mimpi !

"hi my name is kim seok jin, at korea all the students call me mr.worldwide handsome, yeah i'm worldwide handsome thank you."

lalu dia membongkok seraya dia sudah memperkenalkan diri, lain macam cara dia kenalkan diri.

"ya allah kenapa suara, muka, gelaran dia sejibik macam bias aku weh. aku fedup lah macam ni, nampaknya aku dah boleh clash dengan boipren aku."

kata dini sambil memeluk kedua belah lututnya.

bukan kami sahaja yang menjerit terlolong semua ni, tapi semua perempuan.

termasuklah cikgu cikgu yang masih single tu dan makcik cleaner. haish apa nak jadi, pantang nampak lelaki hensem semua jadi ulat.

" hey guys .."

YA ALLAH SUARA DIA DEEPNYA, DIA NERVOUS KE TU? tak macam member dia yang jin tu, confident level tahap kucing berak kat tengah padang.

"wehhh mimii send me helpeuuu !"

badanku digoncang oleh si yanie, lah menangis dah minah ni.

"ye aku tahu yanie muka dia macam V, aku pun hampir menitiskan air mata huwa."

v tu dahlah hensem sangat orangnya lepastu tah mana kembar ke hape sesat kat malaysia ni. lagi satu, v ni bias si yanie.

"my name is kim tae hyung, nice to meet u."

nampaknya sejarah sekolah akan tercipta dimana seorang murid bernama mimi tidak akan ponteng waktu perhimpunan lagi.

"annyeong jeon jung kook imbnida, ouw sorry my name is jeon jung kook but u can call me honey."

MUMMY TOLONG, MIMI DAH JUMPA BAKAL MENANTU—

"JEON JUNG KOOK— AAAAAA"

ah sudah kuat sangat ke aku jerit, murid dan cikgu memberi aku pandangan asal-harini-tak-ponteng?

8 manusia di atas pentas tu pun melihat aku, yes crush dah notice.

ye dah official jadi crush aku, kau hado?

aku terus menutup mukaku menggunakan tudung sekolahku—

"min yoongi, suga."

"AaaaAAAAAAAAA HSGHSVSHAHS ."

uish bukan main gila lagi budak kat baris depan ni.

"dek, awak minat bts eh?"

"haah kak, muka yang tadi sebijik suga kak i kennot kak. cara dia pun alahai, nama pun sebijik kak, rasa nak culik je okay dahlah kak saya nak sambung tengok crush ni bye."

uish budak ni bukan main lagi mulut dia bercakap, sempat aku tengok nametag dia. ouwh nureen—

"jung hoseok, ....." uwu ni macam jhope lahhhh hshshshs ketahian apa yang sedang berlaku ni.

"apa dia? horseok? KUDA? HAHAHAHA ."

eh itu babun mana sesat tu? kene debik kang sesia kau hidup—

"hi im the last member of b— ah ah nothing, my name is parkeu jimin, the cutest and lovely one !" katanya sambil menghadiahkan aku eh tak kami semua sebuah mini love.

ouwgosh i can't stand dis anymore— yang ini pun dah boleh masuk dalam list crush uwu.

🍉

yow, kosabojap ini baru first chap memang hambar sikit.

thankyiu sebab sudi baca FF mengarut ni, leb you babai 💘

exchanged student | BTSWhere stories live. Discover now