18.Posilovač

97 24 8
                                    

,,Stavíme se u Lesley po škole," navrhl Xalof jednoho dne.
Do vybírání účastníků soutěže zbýval týden a Lokin z toho byl na nervy. Chtěl se zúčastnit, už jen proto, aby Alegenovi ukázal, že není tak slabý, jak se zdá.
Mluvil zrovna s Xalofem o tom, že by měli lépe prozkoumat těla mrtvých vlků. Většina už byla pohřbena, ale Lokin doufal, že v jejich případě udělá pohřebačka Lesley vyjímku. Xalof ale podotkl, že se odmítá dívat na mrtvolu Kirat. Mluvil zdánlivě klidně, ale v jeho očích byla hrozná bolest.
,,Fajn," kývl Lokin. Vešli do učebny zeměpisu, ale ještě předtím se k nim přidal Gnolis a zeptal se: ,,Vy jdete navštívit Lesley?"
Lokin si vyměnil pohled s Xalofem, a oba uvažovali, jestli mu můžou věřit. Gnolis ale vůbec nezaslechl nic o pátrání, jen ho zajímala zmíněná vlčice.
,,Půjdu s vámi," ušklíbl se Gnolis a posadil se na své místo.
Jakmile se třída utišila, Akshil řekla: ,,Určitě víte, že máme psát test..."
Lokin vytřeštil oči. Nic takového neříkala! On se neučil!
A nejhorší bylo, že ani nemohl od nikoho opisovat, jelikož Akshil by si to přečetla z jeho myšlenek.
Sklonil se nad papírem a zamyslel se nad první otázkou. Probírali Prales.
Jaké jsou dvě hlavní města Pralesa?
Lokin si odfrkl. Možná to nebude tak těžké. Tohle vědělo i malé vlče.
Ondyx a Rablest.
Výjmenuj hlavní členy rodiny Pableových.
Lokin zasténal. Nepamatoval si ani jednoho, takže to radši vynechal.
Které město bylo zničeno neznámým útokem?
Lokin měl chuť, mlátit hlavou o stůl. To zase dopadne.

Nečekaně v historii také psali test. Že se Lokin vůbec divil.
Layla se na něj celou dobu dívala a posměšně se ušklíbala.

V jedech také měli něco na známky, ale tam nepsali test, ale měli udělat lektvar pravdy. Mohli používat učebnici, ale tam to bylo popsáno opravdu stručně, že si vlci museli vystačit sami.
Lokin si šel do skříně pro suroviny a procházel kolem Xalofa, který se tvářil jako hromádka neštěstí, zatímco tekutina v jeho kotlíku vypadala jako něčí zvratky.
Lokin mu tiše zašeptal: ,,Přidej tam rozdrcené listy Asiaku"
Xalof se na něj nejdřív nedůvěřivě podíval, jestli mu to Lokin náhodou nechce pokazit, ale očividně se rozhodl mu uvěřit, takže udělal to, co mu šedý vlk poradil.
Ten se posadil zpět na své místo a dal se do práce.
Lokina najednou něco napadlo. Pokud ten lektvar bude fungovat, mohl by ho nenápadně nalít podezřelým do pití a zjistit, jestli je jeden z nich vrah.
Uvažoval, proč ředitelka nevydala pokyn k něčemu takovému.
Její chladný pohled.
Její neskutečná lhostejnost.
Její neschopnost, cokoliv vyřešit.
Její podporování Edipala.
Mohla by být vrah?

V boji si je Aroc také zkoušel.
,,Každého z vás dám do dvojic a budete spolu bojovat. Ten kdo vyhraje, bude mít největší šanci, zúčastnit se soutěže Stínobijců v boji," řekl přísně. K Lokinově smůle ho postavil proti Xalofovi, který byl až moc dobrý bojovník.
Vlk si ho měřil zamyšleným pohledem a Lokin nevěděl, co se mu honí hlavou.

Nechám ho vyhrát, pomyslel si Xalof. Zprvu se mi takový přístup příčil, ale pak si vzpomněl na obraz, který mu Lokin dal. Obraz s jeho milovanou Kirat. Ano, mohl by si ho udělat sám, ale to že na něj někdo myslel, bylo hezké. A navíc, Lokin se snaží zjistit, kdo je ten vrah, vrah jeho Kirat.
Ještě nemáme vyhráno, řekl si Xalof, zatímco si měřil Lokina pohledem, což vypadalo, jakoby odhaloval jeho slabiny. Ještě stále se nám odhalení vraha nemusí povést. Ale v tobě je něco víc. Věřím ti, ty to dokážeš. A proto se ti předem odvděčím.
Pak se bez varování vrhl na Lokina.

Lokin mu jen tak tak uhnul a málem vykřikl, jak ho nečekaný útok vyvedl z míry. A ty Xalofovi chladné oči! Nebylo v nich ani kouska citu.
Lokin se nestačil otočit a Xalof do něj narazil z boku, čímž ho shodil na zem a získal převahu. Xalof se k němu sehnul a Lokin čekal, že ho kousne, čímž by ukončil souboj.
Xalof ale místo toho téměř neslyšitelně sykl: ,,Vstaň"
Lokin se mi zmateně podíval do očí a poznal, že ho Xalof chce nechat vyhrát. Nevěděl proč, ale nehodlal promarnit příležitost.
Proto se okamžitě zvedl na nohy, vrhl se na Xalofa který jen předstíral protiútok, ale to už se mu Lokin zakousl do krku. Ne silně, ale s důrazem.
,,Lokin vyhrál," oznámil Aroc a měřil si ho ledovým pohledem. Pokud si učitel všiml, že ho Xalof nechal vyhrát, nedal to najevo.

,,Proč si to udělal?" Zeptal se Lokin Xalofa na hodině magie. Keram někam šel se slovy: ,Možná vyřeším tvůj problém s magií'
Mezitím si ostatní povídali, nebo zkoušeli své schopnosti v plné síle. Místností tančily stíny, poletovali šedé mraky, vlci běhali ve Stínových podobách a tak podobně. Lokina trochu štvalo, že všichni-dokonce i ti s růžovou úrovní magie-jsou lepší než on. A to měl být jeden z nejlepších.
Xalof se na něj podíval. ,,Vím že se chceš té soutěže zúčastnit a já ti nikdy pořádně nepoděkoval za ten obraz a za to co děláš. Snažíš se najít vraha mé družky a toho si neskutečně vážím"
Lokin se pousmál, ale to už do místnosti vstoupil Keram. Vedle něj se vznášel náhrdelník s kostí a vypadal, že se snaží ho nedotknout. Všichni v místnosti ztichly, zatímco Keram kráčel s vážným výrazem k Lokinovi.
Ten si zaujatě prohlížel náhrdelník, na kterém byli jak lebky, tak i jiné kosti, z různých živočichů.
,,Toto je Posilovač," vysvětlil Keram. ,,Nepoužívá se, jelikož ten kdo ho vlastní, posílí svou magii na novou úroveň, ale přemluvil jsem ředitelku, abych si ho mohl půjčit.
Pátral jsem totiž, proč ti magie tak nejde, když máš Modrou Strážkyni-to jsem si dokonce ujistil, sám jsem viděl tvou Strážkyni a teda nezávidím ti," teď se Keram ušklíbl, ale pak zase zvážněl. ,,Je možné, že tvoje magie je nějak zablokovaná, nebo tak něco a Posilovač by ti mohl pomoct"
Lokin si nebyl jistý, ale za pokus nic nedá. A pokud mu to opravdu pomůže, nikdo už nebude moct říct ani slovo o tom, jak je v magii neschopný.
Přistoupil před Kerama a sledoval, jak se náhrdelník pomalu snáší na jeho krk.
Jakmile se dotkl Lokinovi kůže, rozsvítil se oslňujícím, černým světlem a Lokin pocítil neskutečný příval moci.

Eldiara: Temná křídla✓Kde žijí příběhy. Začni objevovat