בסרט של דיסני שקרוי "פלונטר" מסופר הסיפור של הנסיכה רפונזל. אני חייבת להגיד שזה אחד מהסרטים שבהחלט שיפרו את הסיפור המקורי והפיקו את הסרט בצורה הרבה יותר מעניינת וקולעת. אך בכל זאת הסרט רחוק מלהיות הסיפור האמיתי.
הסיפור האמיתי מתחיל בהוריה של רפונזל אשר הם לעומת הסרט אנשים פשוטים. הוריה תמיד התפללו לילד משלהם אך אמא של רפונזל הייתה עקרה ולמרות נסיונם הרב הם נכשלו. במקרה הם היו שכנים של מכשפה רעה שלה הייתה גינה מלאה בירקות ופירות. יום אחד אמא של רפונזל הסתכלה בגינה וראתה את הכרובים היפים שצומחים שם, היא הרגישה שהיא משתגעת ושהיא חייבת לטעום מהכרוב או שתאבד את שפיותה ומכריחה את בעלה ללכת ולגנוב בשבילה ראש כרוב מהמכשפה. אבא של רפונזל שמאד אהב את אשתו הלך לגנוב מהמכשפה כרוב אך היא תפסה אותו. המכשפה איימה שתהרוג אותו אלא אם כן יעשה איתה עסקה. היא הציעה שהיא תיתן לו את הכרוב והם ייתנו לה את הילד הראשון שיוולד להם. אביה הסכים כי לא חשב שאי פעם יוולדו להם ילדים. האמא אכלה את הכרוב וילדה ילדה (מסתבר שהכרוב מכושף) והמכשפה באה לקחת את הילדה הבכורה. הוריה התחננו שלא תיקח אותה מהם אך זה לא הועיל. המכשפה לקחה את רפונזל ושמה אותה במגדל גבוה כדאי שאיש לא ימצא אותה לעולם ויקח אותה ממנה. לרפונזל צמח שיער ארוך וכך כל פעם המכשפה הייתה קוראת לרפונזל ומטפסת על השיער שלה אל המגדל. יום אחד עבר באזור נסיך ושמע את רפונזל שרה בקול הפעמונים שלה. הנסיך רץ לבדוק מי בעל קול הפעמונים וראה את רפונזל מעלה את המכשפה אל המגדל. לאחר שהמכשפה הלכה הנסיך קרא לרפונזל לרפונזל שילשלה אליו את צמתה. לאחר שהכירו בינהם הנסיך לרפונזל מתאהבים והנסיך מבקר אותה בסתר.
המכשפה יום אחד הקדימה ותפסה את הנסיך מבקר את רפונזל. לאחר שהלך המכשפה זעמה על רפונזל חתכה את שערה וגירשה אותה. כאשר הנסיך בא לבקר את רפונזל המכשפה שילשה את הצמה הקשורה של רפונזל וזרקה את הנסיך מהמגדל. הנסיך נפל על הקוצים והתעוור וכך אבד את דרכו שנים ארוכות במדבר. יום אחד רפונזל פגשה אותו שם, הנסיך גסס לרפונזל בכתה עליו כך שהדמעות שלה ריפאו את עיניו.
YOU ARE READING
דיסני מציאות הפוכה
Short Storyאוהבים דיסני? הילדות שלכם בנויה עליו? זה הזמן לנפץ את האשליות. דיסני כמו שלא הכרתם מעולם.