הסרט הנסיכה והצפרדע של דיסני שונה מאד מהסיפור האמיתי
בעיקר בגלל שהוא מתבסס על הספר הנסיכה והצפרדע מאת איי. דיי. בייקר
והספר עצמו מבוסס על סיפורם של האחים גרים שבמקור בכלל נקרא "הנסיך צפרדע" ולא "הנסיכה והצפרדע". דבר שמרמז שהסיפור האמיתי הדגש הוא על הנסיך דווקא ולא בנסיכה.
אז נתחיל מסיפורו של בייקר.
בסיפור של בייקר הנסיכה אמרלדה, המכונה אמה, היא יורשת העצר של ממלכת גרינסוורד. המאפיין הבולט ביותר שלה הוא צחוקה הדומה לנעירת חמור.
היחידה שמעריכה אותה היא דודתה גראסינה, המכשפה הירוקה. כאשר מאלצים אותה להתחתן, בורחת הנסיכה ופוגשת בנסיך אידריק , שקולל על ידי המכשפה מודין והפך לצפרדע. הנסיכה מנשקת אותו במטרה לנסות ולהפוך את הכישוף, אך הופכת בעצמה לצפרדע, והשניים יוצאים למסע הרפתקאות במטרה לנסות ולהפוך את הכישוף, כשאחריהם רודף כלב עקשן.
בסופו של דבר הכלב תופס את הנסיך כי הוא הקריב את עצמו למען הנסיכה. בגלל הקרבתו של הנסיך הם חוזרים להיות בני אדם אך הנסיך מת. המכשפה הירוקה שריחמה על הנסיכה השבורה הציעה לה שהם יוולדו מחדש כצפרדעים לעולם הנסיכה הסכימה לחזור להיות צפרדע. ומאז הן חיו בעושר ואושר כצפרדעים.לעומת זאת בסיפור של האחים גרים מסופר על נסיכה מפונקת ששומטת את כדור הזהב שלה לביצה, וכתוצאה מכך פוגשת צפרדע שמסייעת לה להשיב את הכדור והופכת באופן קסום לנסיך יפה תואר. בגרסאות המודרניות יותר של האגדה השינוי קורה לאחר שהנסיכה מנשקת את הצפרדע. בגרסה של האחים גרים, לעומת זאת, נשבר הכישוף לאחר שהנסיכה משליכה את הצפרדע בגועל אל הקיר.
YOU ARE READING
דיסני מציאות הפוכה
Short Storyאוהבים דיסני? הילדות שלכם בנויה עליו? זה הזמן לנפץ את האשליות. דיסני כמו שלא הכרתם מעולם.