אז אחרי הרבה זמן שלא העליתי עולה פרק חדש!!
אז כמובן שכולנו מכירים את הסיפור הקילשאתי של סינדרלה, אני בטוחה שכמה מהם שמעו עוד גרסאות אבל לסיפור יש גרסא אחת מקורית. האחים גרים ייפו את הסיפור המקורי אך הם לא כתבו אותו.
לכן הסיפור המקורי שמיועד לילדים נועד להעביר בהם מראש מסר מפחיד שמלמד אותם על הגינות.אז גם הסיפור הזה עוסק בנערה ששמה אלה. אביה של אלה מחליט להנשא בפעם השניה לאמא הרעה והחורגת. לאמא הרעה היו שתי בנות שהיו מאד דומות לה במראה ולכן הניגוד בין אלה לאמה החורגת היה מודגש. לאט לאט האמא החורגת חושפת את פרצופה האמיתי ומחליטה להעביד את אלה בהדרגתיות, בניגוד לסיפור של האחים גרים אביה של אלה אינו מת הוא פשוט מכושף מיופיה של האמא החורגת עד כדי כך ששוכח מביתו.
אחיותה של סינדרלה, דווקא אינן מרושעות ומקבלות את סינדרלה כאחותן אך אינן מוחות על החלטתה של האמא החורגת להפוך את סינדרלה למשרתת החדשה.
במשך הספר מתוארת ההתעללות של האמא החורגת בסינדרלה. היא מצליפה בה, מחזיקה אותה בתת תנאים ומרעיבה אותה.
מתואר כי לסינדרלה אין מיטה והיא ישנה על האפר שמתחת לאח (לכן השם שלה מתורגם לליכלוכית) בנוסף אנחנו לא יכולים לשכוח את העכברים.
סינדרלה ,למרות מה שנהוג לחשוב אכלה את החברים שלה. בגלל הרעב הקשה סינדרלה צדה
עכברים וצלתה אותם באח.יום אחד הנסיך ערך נשף על מנת לבחור את כלתו. אחיותה של סינדרלה מציעות לה לבוא איתן אך סינדרלה מסרבת. רק לאחר שכל בני הבית עוזבים סינדרלה מתחרטת ובוכה. הפיה הסנדקית שלה מופיעה ונותנת לה שמלה כרכרה והופכת את העכברים לסוסים. (פה אחד המסרים לסינדרלה, שאכלה את העכברים שהסעו אותה.)
סינדרלה גם לקחה איתה תפוזים ותפוחים כדי להביא לאחיותה בנשף אך אינן מזהות אותה והיא מחליטה להשאר אנונימית. הנסיך מתלהב ומזמין אותה לרקוד אך שעת חצות מגיעה לסינדרלה עוזבת את המקום.כשאחיותה מגיעות הביתה הן מספרות לסינדרלה על האישה היפה והמסתורית שראו. הנסיך עורך נשף נוסף כדי לפגוש פעם נוספת את האישה המסתורית. סינדרלה מבקשת מאחיותה לבוא הפעם לנשף בשביל לראות את אותה אישה אך אחיותה נהיו קנאיות ותחרותיות כלפי הנסיך והן אינן מוכנות לכך. הפיה הטובה עוזרת לה פעם נוספת והפעם היא מספיקה להגיע לנשף ולרקוד עם הנסיך שמחליט שהיא תהיה כלתו.
גם הפעם סינדרלה נאלצה לעזוב בחצות והשאירה אחריה את הנעל.
הרבה נשים מנסות להכנס לנעלה של סינדרלה כדי להוכיח שהן האישה המסתורית. אחת מאחיותה של סינדרלה אפילו ניסתה לקצוץ כמה מאצבעות רגליה כדי שהנעל תתאים אך זה לא הצליח. לבסוף סינדרלה מודדת את הנעל שמתאימה ונשאת לנסיך, ומשדכת לאחיותה רוזנים מרמה גבוה.אביה איננו מוכן לעזוב את האמא החורגת ונשאר איתה. הוא מסרב להכיר בסינדרלה ושובר את ליבה.
מה דעתכם על הגרסא המקורית? ☠️
אני חושבת שאם היו מקראים לי את זה בתור ילדה לא הייתי מצליחה לישון שנה!!
YOU ARE READING
דיסני מציאות הפוכה
Short Storyאוהבים דיסני? הילדות שלכם בנויה עליו? זה הזמן לנפץ את האשליות. דיסני כמו שלא הכרתם מעולם.