אז היום נעסוק בנושא חשוב מאד, מהי בעצם נסיכת דיסני, לפי מה קובעים אם אישה בדיסני היא נסיכה או לא??
אז לפני השאלון המפורסם שהנסיכות עושות לוונלופי בראלף ההורס 2. נתחיל מההגדרה הישנה, בעבר לא כל מי שהחשבנו כנסיכה בדיסני היא נסיכה.
נבהיר לפי הקרטריונים הישנים מהי נסיכת דיסני:
*נסיכה היא משהי שנולדה עם תואר האצולה, ושמרה עליו.
*או לחלופין התחתנה עם משהו בעל תואר אצולה שיכול להעניק לה את תואר הנסיכה.
נערה בדיסני שהתחתנה עם נסיך.*משהי ללא תואר אצולה, שהתחתנה עם נסיך שהוא גם יורש האצר היא מלכה ולא נסיכה.
ניתן דוגמאות:
ג'יזל- מי שראה מכושפת יכיר את ג'יזל, ג'זל היא איננה נסיכת דיסני משום שמראש לא הייתה נסיכה וויתרה על החתונה עם הנסיך.
מולאן- היא איננה נסיכה על פי ההגדרה הישנה, היא איננה בעלת תואר של נסיכה אלא של אבירות.
בל- בל התחתנה עם החיה, למרות השנים תוארו של החיה כנסיך עדיין תקף ולכן היא נסיכה, מכיוון שהיא איננה שולטת בממלכה היא לא מלכה
אריאל- אריאל היא נסיכת הים כדת וכחוק ולשם כך היא איננה צריכה את אריק. אך היא הצעירה ולכן היא איננה תירש את כתרו של אביה. בזכות נישואה לאריק היא שולטת לצידו בממלכה ולכן היא אמורה להיות מוגדרת כמלכה.
אלזה- אלזה ויתרה על מעמד האצולה שלה ולכן היא לא אמורה להיות מוגדרת כנסיכה על פי הקריטריונים הישנים.
הקרטריונים החדשים!!
לאחר שדיסני הוציאו את הסרט ראלף ההורס, הם נתנו קריטריונים חדשים לנסיכות דיסני על מנת להוכיח שלא תואר האצולה הוא מה שהופך נסיכה לנסיכה.מי שלא ראה את הסרט הנה הקרטריונים המלאים:
*צריך להיות בה משהו קסום (שיער, כוחות, ידיים)
*היא נחטפה או קוללה
*חיות מדברות אליה
*היא חוותה נשיקת אמת
*אם יש לה "בעיות הורים" או במקביל שאין לה כאלה
* שאלת המיליון דולר- אם היא ניצלה על ידי גבר (יותר נכון אם אנשים חושבים שהבעיות שלה נפתרו בזכות גבר)אם משהי דמויות דיסני עונה על הקריטריון של שאלת מיליון הדולר בלבד היא נסיכה, אך אם לא היא צריכה לענות על לפחות שני קטריונים אחרים.
אתגר!!! נסו למצוא נסיכת דיסני שלא עונה על ההגדרות האלה!!
אולי נאלץ להוציא משהי מוכרת מהרשימה!!
YOU ARE READING
דיסני מציאות הפוכה
Short Storyאוהבים דיסני? הילדות שלכם בנויה עליו? זה הזמן לנפץ את האשליות. דיסני כמו שלא הכרתם מעולם.