אז אני מניחה שרובכם יודעים שאחת המטרות שעומדות מאחורי כל סרט דיסני הוא מסר לילדים כביכול.
אין סרט אחד לטענת דיסני שהוא "טראש" טהור ולא מעביר דבר לצופים.
אבל לא מעט פעמים המסרים הבולטים מהסרטים האלה הם מסרים שליליים. אז היום אני מביאה 10 מסרים שליליים מדיסני.1. לחכות להצלה.
אז המסר הזה חוזר על עצמו בהרבה סרטים, בעיקר עם נסיכות.
ניקח לדוגמא את סינדרלה. האמא החורגת שלה ואחיותה מתעללות בה. היא לא עושה שום דבר. היא מחכה לפיה הטובה שתייצור לה שמלה באורך פלא, אפילו את השמלה הקודמת לנשף העכברים תפרו לה.
גם כשהיא כבר מצליחה, והנסיך מחפש אחריה היא לא מנסה להגיע אליו. היא מחכה עד שימדדו לה את הנעל.
לסיכום המסר שמעבירים פה מאד שגוי, לחכות ולא לעשות כלום זה בדיוק מסוג הדברים שהורים לא רוצים שהילדים שלהם ילמדו.2. לסמוך על הגורל
גם לסמוך על הגורל מבחינתי הוא מסר שגוי. נכון שזה העולם של דיסני והגורל מביא איתו כביכול תקווה וניסים. אבל אי אפשר לתת לילד תקווה שהכל שזור בגורל ולכן הכל יסתדר.
כמו למשל הנסיכה הנרדמת שגורלו של הנסיך הוא להעיר את הנסיכה. לכן היא יכולה לישון בשלווה ולחכות לנסיך שילחם בדרקון בשדה קוצים.3. האישה צריכה להיות יפה.
גם בסרטים בהם רוצים להוכיח שהאופי יותר חשוב מהיופי. כמו בגיבן מנוטרדם או היפה והחיה. תמיד האישה היפה צריכה למצוא את היופי הפנימי בגבר. אין סיטואציה שבה האישה כביכול היא לא הדבר הנעים ביותר לעין כי אישה תמיד צריכה להיות יפה נקודה. אחרת זה פשוט לא מסתדר.
גם היפה והחיה למרות המסר שהם רוצים להעביר בסוף בל מקבלת את" גמולה" והחיה הופך לנסיך חתיך. מה שפוסל לפי דעתי את המסר שהם רצו להעביר בכל צורה.
YOU ARE READING
דיסני מציאות הפוכה
Short Storyאוהבים דיסני? הילדות שלכם בנויה עליו? זה הזמן לנפץ את האשליות. דיסני כמו שלא הכרתם מעולם.