Soal Siasat

179 33 18
                                    

Bab 3



"Setiap kebaikan pasti akan terbalas dengan seribu kebaikan"













Aku sudah tidak betah apabila lelaki misteri itu asyik mengimbas penampilan aku dari atas hingga ke bawah. Mata sapphire itu asyik naik turun menilik roman wajah aku sehingga ke telapak kaki aku. Dia scan aku seperti barang yang ingin diangkut ke dalam kapal terbang pula tahu! Bibir bawah aku gigit geram dengan kelakuannya.

"Apa awak lihat macam itu?" Aku menjuihkan bibir seraya berpeluk tubuh. Kalau aku tak bersuara sampai kapan pun lelaki misteri ini tak akan berhenti mengimbas aku.

"Aku tak salah dengar ke?" Bibirnya yang kemerahan itu mengukirkan senyuman sinis. Berdegup deras jantungku melihat senyuman mempersona di depan mata. Auchh sinis macam itu pun dapat menarik hati aku wey!

"Dengar apa wak?" Jari-jemari rancak bermain pada hujung fabrik kurungku. Gedik pula jari aku sekarang ini. Ditarik-tarik manja hujung baju kurung cotton yang berwarna hijau itu.

"Kau nak tidur rumah aku?" Soalnya membuat kepala aku terangguk banyak kali. Kemudian lelaki misteri itu ketawa besar di hadapanku.

Eh? Apa yang lucu pula ini ?

"Kau ini memang bebal ke tolol?" Ucapnya tidak kasar tapi menyakitkan hati.

"Apa pula awak ini?" Aku memuncung bibir geram dengan suara serak basah yang menyakitkan hati.

"Kau itu perempuan! Yang nak tidur rumah aku kenapa? Nak tukar jantina? Wait, apa jantina kau?" Soalnya selamba badak. Terjongket kedua belah keningku ke atas.

Eh eleh, sayang aje hensem tapi mulut tak ada insurans. Tapikan hero aku ini memang hensem tahap dewa tahu, mata aku tertancap ke arah segenap wajah lelaki itu.

Muka flawless tanpa jerawat, Bibir merekah merah, Kornea mata persis batu cincin Ruby Blue Sapphire dan hidung yang lancip itu menampakkan lagi ketampan pada wajahnya. Ya Allah aku jatuh cinta pandang pertama.

"Kau apahal tersenyum kambing depan aku?" Kerutan pada keningnya jelas membuktikan yang dia sedang pelik melihat telatah aku yang tiba-tiba tersenyum malu.

Hekhek... Malulah titeww!

"Awak,tak baik tahu marah-marah nanti cepat tua," beritahuku bersama senyuman lebar. Suka pula aku melihat lelaki ini mendengus geram.Aucchh sweet!

"Hoi sewel kau dengar tak soalan aku tadi?" Dia mengangkat wajahnya sedikit acah-acah orang yang angkuh.

What the fish! He called me sewel!

Nicesekk...

"Saya tak sewellah awak. Ya saya dengar awak cakap tadi," aku memperbetulkan kedudukan tudungku yang senget disebabkan angin monsun yang menyapa tadi.
Lelaki itu hanya memerhati gerak-geriku. Eh terpikat ke tu encik abang?

"So?" Senyuman senget itu dipahat semula di daerah bibir. Aduhai janganlah senyum macam itu boleh kena sawan babi aku wei!

"Saya perempuan, alah awak saya bukan saja-saja pun nak tidur rumah awak, kan awak ada mak bapa so boleh lah saya tumpang sehari aje," aku meminta belas kasihan seperti seorang pengemis. Kalau bukan disebabkan jauh malam begini aku tak mahulah meminta bantuan. Tetapi keadaan terlalu mendesak sekali! Tak ke naya aku nanti dikerjakan oleh si gondrong gila itu. Mampus aku kang.

Hello, Encik KesayanganWhere stories live. Discover now