Disebabkan hal yg berlaku di luar kelas tadi..membuatkan abil tak boleh fokus Dalam kelas lecturernya yg Masih Muda Tu..dia sendiri tak pasti ap yg dia Rasa..tapi bila Mata diorang bertentang..abil dapat rasakan suatu perasaan,yg dia dh lama tak rasakan,iaitu..perasaan CINTA.Bagi abil,cinta ibarat sampah,disebabkan cinta lah...dia jatuh.. dn proses untuk kembali baik..sgt lah susah..bermacam-macam Cara telah dia lakukan..bagi nk hilangkan perasaan cinta dia terhadap ex dia,yg dh tinggalkan dia..sbb org lain..Dan hampir 5 tahun..ex dia tinggalkan dia sendiri Tanpa sebarang pesan.. and yg abil tahu just ex dia dah ad org lain..and skrg ex dia ad kat luar negara..iaitu Paris.Waktu dia dapat tahu,yang ex dia tinggalkan dia camtu je,Hati dia remuk sgt2,dia tak sangka orang yg dia sayang sanggup buat macam Tu..
Flashback 5 tahun lepas,
Di sebuah Taman permainanAbil: Hi sayangg😁
Huda: Yeahh,hi jgkk,so ad ap awk nak jumpa saya?saya busy lah skrg
Abil: Alaaa, nak jumpa gf sendiri pun tak boleh ke?
Huda: Abil, please stop..and sy ad nk bagitau awk something
Riak wajah abil Mula berubah menjadi takut..
Abil: What you gonna tell me?
Huda: Saya Mintak maaf..saya dh tak boleh dgn hubungan ni..saya nk Kita putus..n esok sy Akan terbang ke Paris utk jumpa dengan boyfriend saya
Abil: Sampai Hati awk..Hampir 2 tahun hubungan ni,then awk nk tinggalkan saya camtu je..
Huda: Yeah I'm sorry
Abil: Baik..Aku lepaskan kau,tapi jangan pernah datang balik utk bersama dengan Aku
Huda: Huhhh okay,esok flight sy,selamat tinggal
Selepas Huda meninggalkan abil bersendirian di Taman..abil jatuh tersuka Dan menangis teresak-esak,dia tak sangka org yg dia sayang dh tinggalkan dia.Hal itu telah membuatkan abil jatuh sakit sebab dia terlalu memikirkan tentang Huda.Family abil tau yg abil memiliki kelainan orientasi seksual dan mereka terima dengan hati yang terbuka.
Done flashback
Selepas habis kelas,abil terus pulang ke rumah..dia memecut laju utk pulang..bila smpai je kat rumah,mama abil kata..petang nnti,abg abil,Qief,Akan pulang dari france dan dia akan bawak balik girlfriendnya bersama.Abil berasa sgt gembira dan agak terkejut,sbb abg kesayangan dia dh nak tamatkan zaman bujang.Lalu,abil terus naik ke biliknya di tingkat atas utk Mandi dan menunaikan solat zuhur.Walaupun abil mempunyai kelainan orientasi seksual,abil tetap menjalankan tugasnya sbg umat islam.
Selepas selesai semua urusannya,abil berjalan menuruni tangga Dan waktu Tu jugak pintu rumah banglonya terbuka dan menampakkan susuk tubuh seseorang yg dh lama dia nntikan utk pulang..Abil menjerittt bahagia Dan terus memeluk tubuh abgnyaa,qief.
Qief pun tersenyum bahagia sbb dh lama dia tak pulang ke rumah nya sendiri..Sementara itu,Di luar rumah,girlfriend qief berasa sgt gembira sbb dia berjaya memiliki qief yg sememangnya seorang lelaki muda yg kaya
Selepas qief bersalaman dgn mama dan papanya,dia memanggil girlfriendnya utk masuk ke dalam rumah mereka,abil berasa sgt tidak sabar utk melihat bakal kakak iparnya.
Sebaik sahaja girlfriend abgnya masuk ke rumah,abil tergamam dan terkedu..begitu juga dgn girlfriend abgnya.
Okay gais..sory sbb dh lama tak update..sbb busy sikit..sory if tak best..hahaha..agak2nya sape lah girlfriend qief Kan..tunggu sambungannya okayy😉
YOU ARE READING
Cinta Tak Terduga (Slow Update)
RomanceDulu Aku membenci dirinya..tetapi setelah mengenalinya..perasaan ni berubah menjadi sebuah rasa yg x dapat ditafsirkan-Atiqa humaira Mengenali dirinya adalah sebuah pengalaman yg menarik..Dia telah mengajarKu Maksud cinta yg sebenar-Abil Rasyiqah Ci...