Riak muka aku terus berubah bila aku nampak sosok perempuan yg sedang bertengkar dengan lelaki itu adalah perempuan yg paling aku benci..siapa lagi,kalau bukan lecturer aku,Miss Iqa,yg dh langgar moto aku haritu.
Aku tengok riak muka dorang macam serius je.Awal2 tu,aku buat bodoh je lah sbb aku malas nk masuk campur hal orang lain.Tiba2 Al bagitau aku yg lelaki tu nak tampar miss iqa, bagi aku benda tu dah berlebihan,aku pun apa lagi,terus aku bangun dari kerusi dan waktu dia nk melayangkan penampar kat muka miss iqa, terus aku tahan tangan dia.Aku nampak yg miss iqa ni dah tutup mata dah waktu tu.
'Kau tak boleh gentle sikit ke dgn perempuan bro?'kata aku.''Sekarang ni kau sape nak halang aku?ni ke boyfriend kau perempuan?and sebab dia,kau decide nak putuskan relay kita!!?''bentak lelaki itu kepada miss iqa.Aku lihat air mata mula mengalir di pipi lecturer aku ni,timbul rasa kesian kat dia.
''Sekarang ni aku tak nak kau kacau dia lagi,if aku nmpak kau dekat2 dengan dia lg,siap kau aku kerjakan"ucap aku pada mamat kurang ajar yg takde adab langsung dengan perempuan tu.
Lalu,aku terus tarik tangan dia untuk pergi menjauh dari tempat itu.Bila kami dh jauh dari tempat lelaki tu berdiri,aku tenangkan dia.
Abil:Kau datang sini naik apa?
Iqa:Saya datang dengan Karl (bekas boyfriend Iqa) tadi
Abil:Owh,kalau macam tu aku bawak kau pergi satu tempat untuk tenangkan diri..nak tak?
Iqa:Hrmm,okay
Abil:Okay jom gerak,tapi kau okay ke naik moto ni ngan aku?
Iqa:Saya okay je
Abil:Okay,biar Aku pakaikan helmet dulu okay
Waktu tu mata abil dengan Iqa bertentang and waktu tu jantung abil berdegup kencang giler,then lepas siap pakaikan helmet,terus dia larikan mata dia dari tgk iqa.At the same time,Iqa pun rasa bnda yg sama.Dah lama dia tak rasa camni even dia couple dengan Karl ex boyfriendnya.
Abil:Kau pegang kuat2 okayy,Aku nk bawak laju2 nii,hahahahaa
Iqa:Haaa!?Janganlah bawak laju2,sy takut lahhh
Abil:Werkkk,biarlahhhh
Tindakan abil yang memecut laju motosikalnya telah membuatkan Iqa memeluknya secara drastik,merah padam muka Iqa waktu tu.Abil rasa gembira sangat bila dia nampak Iqa menikmati udara pada petang tu,.dh lama dia tak rasa perasaan gembira macam sekarang.Senyuman yang terukir di bibir Iqa,menambahkan lagi rasa gembira di hati abil.
Thanks pada yg sudi vote dan baca n sory jgk if cerita ni bosan😅hope korang enjoy❤🌻
YOU ARE READING
Cinta Tak Terduga (Slow Update)
RomanceDulu Aku membenci dirinya..tetapi setelah mengenalinya..perasaan ni berubah menjadi sebuah rasa yg x dapat ditafsirkan-Atiqa humaira Mengenali dirinya adalah sebuah pengalaman yg menarik..Dia telah mengajarKu Maksud cinta yg sebenar-Abil Rasyiqah Ci...