Part 10

411 15 7
                                    

Author P.O.V

Seperti yang dijanjikan,malam ni abang qief nak ajak aku keluar makan.So,aku nak bersiap-siap untuk keluar,so pakaian abil  malam ni..t-shirt tanpa kolar warna putih dekat bahagian dalam n bomber  jacket brown colour dekat bahagian luar,then pakai cap nike..then dia spray dashing men perfume bagi menambah keyakinan(hewhew yeye je tu)

Abil P.O.V

Lepas dah settle semua,aku pergi ke bilik abang qief.

Aku : Knock2 (ketuk pintu),kau dah siap ke belum wei?

Qief : Tak lagi,kau pergi dulu okay,aku dah send location kat ws.

Aku : Lambat nau kau siap,kalah perempuan seyhh,hahaha.

Qief : Ish diam lah kau,aku nak make sure semuanya perfect,supaya aku nampak hensem,HAHAHA.

Aku : Whateverlah,aku pergi dulu,jangan lewat sangat,nanti aku jadi tunggul pulak tunggu kau kat situ.

Qief : Iyeee,kau pergi dulu,kejap lagi aku gerak.

Then,aku pun bukak ws sbb nak tgk location cafe yg abang qief hantar kat aku.Senyuman Yang terukir di bibir seakan mati seketika bila aku tengok nama cafe tu.Jaslyn Classic Cafe adalah tempat pertama aku mengenali dia dan meluahkan perasaan aku kat dia,tapi sekarang semua dah berubah and aku kena lupakan semua tu.Hrmm daripada aku flashback masa silam baik aku gerak pergi cafe tu cepat.

Author P.O.V

Beberapa minit kemudian,abil sampai di tempat yang telah dijanjikan oleh abangnya,qief.Tapi waktu tu hanya dia yang baru sampai.Jadi dia tak masuk lagi dalam cafe,dia just tunggu kat luar kafe sambil hirup udara segar.Selang beberapa minit,kereta bmw abangnya mula menapak masuk ke dalam perkarangan cafe.Then,dia nampak abang dia turun dari kereta sambil tersenyum riang,so dia pun just buat tak tahu je lah,tiba2 dia nampak abang dia pergi ke bahagian sebelah pemandu untuk membuka pintu dan dia rasa dia dapat menebak siapakah gerangan orang itu and yeah tekaan dia betul.Sekali lagi,imbasan kenangan lalu terlintas di fikirannya,tetapkan secepat mungkin dia cuba lupakan memori silam itu

Abil P.O.V

Patutlah abang qief bersiap lama2,siap nak lagi hensem Dari aku bagai,rupanya dia ajak huda sekali..hrmm haha and yeah dia yang mengenakan dress bercorak floral berwarna maroon nampak sepadan dengan abang qief yang memakai jacket berwarna maroon dan t-shirt tanpa kolar di bahagian dalam.Lalu,aku menyapa abang qief dari jauh.

Aku : Hoi,dah2 lah tu show off kemesraan kau dengan bakal KAKAK IPAR (perkataan kakak ipar saja aku tekankan,dan riak wajah huda mula berubah).

Qief : Ish kau ni,sabarlah jap,bagi lah aku chance sekali je nak mesra2 dengan awek aku ni.

Aku : Dah2 jom masukkk,Aku dah laparrrrr.

Huda P.O.V
Hrmm kenapa dia makin hensem sekarang,perasaan aku kat kau still sama abil,dari dulu sampai sekarang tapi disebabkan aku ingat kau ni orang susah,aku reject kau dari life aku,bisik hati kecil huda.However,aku takkan lepaskan kau lagi even nanti aku akan jadi milik qief.You're still mine forever n ever.Senyuman manis aku berikan kepada abil dengan harapan dia akan terpegun apabila melihat aku,tapi harapan tu seakan pudar bila dia buat tak tahu je bila nampak aku,just senyum kosong je dia bagi kat aku.Lalu,kami bertiga masuk ke dalam cafe,aku memaut lengan qief,bagi menambah perasaan cemburu dalam diri abil.Tapi keuntungan seperti tak memihak pada aku,bila aku tgk dia just senyum gembira and siap usik aku dan qief lagi.

Author P.O.V
Keuntungan mungkin memihak kepada qief dan huda,yelah malam tu pulak tiba2 ad band buat live acoustic,so cust boleh request lagu or cust sendiri yang nak offer diri untuk nyanyi.Then,qief suruh abil pergi offer diri untuk nyanyi.

Qief : Dik,kau pergilah nyanyi,dah lama aku tak dengar suara kau nyanyi,rindu tho.

Abil : Malas lah,suara aku bukan sedap pun.

Huda : Owh,abil pandai nyanyi ke,sayang?

Huda berpura-pura tanya kepada qief,walau dia sendiri dah tau jawapan tu.

Qief : Haah sayang,suara abil padu woo,rugi kalau tak dengar.

Huda : Wah!Pergi lah nyanyi abil,AKAK teringin nak dengar suara awak.

Abil yang terasa dirinya seakan disindir berasa geram,lalu dia terus bangun,berjalan menuju ke stage.

Okay,hi semua,lagu ni saya nyanyi khusus buat insan yang dilukai.Maaf kalau suara tak sedap hahaha,terima lah lagu yang berjudul SEMBAH.

Luka, kerna dusta yang kau berikan
Cinta,yang 'dah tak lagi seindah kisah kita
Luka
Kerna dusta yang kau
sembahkan
Aku kini jatuh dalam kehampaan

Mengapa 'ku setia pada kasih tak 'ku punya?
Tak 'ku punya

Kata-kata dan mimpi
Semua angan dan janji
Tak usah kau peduli
Tak usah kau tangisi
Apa erti semua
Pada mata yang tak berharga?

Kata-kata dan mimpi
Semua angan dan janji
Tak usah kau peduli
Tak usah kau tangisi
Apa erti semua
Pada mata yang tak berharga?

Luka kerna dusta yang kau berikan
Cinta yang 'dah tak lagi seindah kisah kita

Mengapa 'ku setia pada kasih tak 'ku punya?
Tak 'ku punya

Kata-kata dan mimpi
Semua angan dan janji
Tak usah kau peduli
Tak usah kau tangisi
Apa erti semua
Pada mata yang tak berharga?

Kau racun jiwaku yang tak kumahu
Cukup nyawaku merayu

Kata-kata dan mimpi
Semua angan dan janji
Tak usah kau peduli
Tak usah kau tangisi
Apa erti semua
Pada mata yang tak berharga?

Sekian,terima kasih.Nyanyian abil mendapat tepukan yang gemuruh.

Huda tergamam buat seketika sebab dia tahu,lagu tu ditujukan untuk dia.

Abil : So,amacam bang?akubdh nyanyi enn haahhaaha

Qief : Suara kau sedap tho.Okaylah jom panggil waiter,kita tak order lagi ni

Waiter!,panggil qief .Lalu waiter itu pun menuju ke arah mereka.Ye encik,encik nak order ape ye?

Qief : Bagi saya cheesy fish n chip n mango juice

Huda : Give me one mushroom pasta n orange juice

Abil : Bagi saya carbonara spaghetti n watermelon juice

Qief : Erm sayang,saya nak pergi toilet jap tau,abil,kau tlg tgkkan future wife aku ni.Japgi kena kacau ke ap pulak.

Huda : Okay biyy.

Abil : Yeee,ish kau ni risau sgt,chill lah,kau pergi je lah toilet dulu.

Qief : Hehe alright.

Selepas qief pergi ke toilet,dua2 diam membisu,sehingga Huda memegang tangan abil.Riak wajah abil berubah serta merta.

Agak-agaknya lah kan guys,apa lah pulak idea jahat si Huda ni kan.Kita tunggu next chapter okayy,thank you for those yg vote n thank you sbb baca❤🤗

Cinta Tak Terduga (Slow Update)Where stories live. Discover now