Part 11

398 17 19
                                    

Author P.O.V

Huda cuba memulakan perbualan di antara mereka berdua.

Huda : Awak sihat?Rindu saya tak?hehe

Abil : Alhamdulillah sihat,hahaha rindu for what?it's ridiculous.

Huda : Owh makin arrogant eh si kacak saya sekarang.

Abil : Please lah stop,jgn cakap yang pelik2 nanti along tahu.You're his future wife,so jaga perasaan abang saya tu,jgn lukakan perasaan dia macam ap yang awak pernah buat kat saya.

Huda : Awak takut dia tahu?hahaha just admit je lah yang awak still sukakan saya kan?

Abil : I'm just remind you Huda,jgn terlalu bangga diri sangat.

Huda : But I still love you abil,kita getback nak?kita jadi partner macam dulu?

Abil : Apa yang awak merepek ni?kita dah takde ape2,just forget about the past.Awak dah ada abang qief,tlg jaga dia elok2.please lah ubah perangai awak tu.

Huda : Pleasee abil,saya tak boleh kalau awak takde,takpe saya sanggup mintak putus dengan qief demi awak(siap pegang tangan abil lagi)

Abil : Stop it Huda,listen here okay,awak dengan saya dah takde apa2 tlglah faham,and saya dah muak dengan semua ni,saya nak balik and cakap kat abang qief saya ad urgent matter.

Lalu,Huda meraih tangan abil sambil merayu-rayu memohon maaf.

Huda : Sayang,please forgive me.I still love you.

Abil : Nonsense lah huda.Dah lah saya malas nak layan awak,saya pergi dulu and please lepaskan tangan saya.

Huda : Hrmm,tapi satu benda yang awak kena ingat,saya takkan biarkan orang lain dapat awak if saya sendiri tak dapat awak.

Abil : I don't care.

Lalu,abil terus berlalu pergi.Beberapa minit kemudian,qief pun keluar dari tandas dan dia nampak waktu tu hanya huda yang ada di meja.

Qief : Sayang,mana abil?

Huda : Ermm tadi dia kata ada hal,so dia kena pergi secepat mungkin,maybe urgent matter.

Qief : Lah pulak dah budak ni,tadi dia yang beria nak biy belanja bagai.

Huda : Maybe penting sangat kot,takpelah kita dua pun okay,romantic sikit,hehe.

Qief : Hahaha betul jugak tu.

Author P.O.V
Malam tu..abil bagaikan tak tentu arahh,banyak benda yang bermain dalam fikiran dia,semua memori silam terimbas kembali.Dia sendiri tak tau ke mana dia perlu bawak diri,kalau nak pulang ke rumah..malam masih muda,so dia decide nak pergi ke taman yang dia selalu lepak malam2 kalau dia nak tenangkan diri.Sewaktu dalam perjalanan menuju ke taman,tiba2 dia ternampak ada sebuah kereta yang berhenti di pinggir jalan dan ad seorang wanita yang berdiri sambil menamppakkan wajah kerisauan.

Abil P.O.V

Aku rasa macam kenal je kereta ni,ehh ni kereta lecturer garang+cantik aku tu enn,miss iqa,dah kenapa dia pergi stop kat tepi jalan tu..dah lah malam2 kawasan ni sunyi,dia tak tahu ke bahaya..hrmm nak tolong ke tak ehh?japgi dia kata aku ni ikut dia pulak..ye lah bila dia ada masalah je aku ada.Hrmm tolong je lah,karang jadi apa2 susah pulak.

Lalu,abil pun membonceng motonya menuju ke arah iqa.

Abil : Kau okay tak ni?kereta ada problem ke?

Iqa : Ermm entahlah,tiba2 je mati kat tengah jalan,lagipun saya tak tahu sangat pasal kereta ni.

Abil : Owh ye ke.Meh aku cuba tengok,kot2 àku tahu ape yang rosak..tapi,aku ni takdelah tahu sangat pasal kereta ni.

Iqa : Ermm bolehlah.

Lalu,abil memeriksa keadaan kereta Iqa.

Abil : Kau dah lama tak servis kereta eh?sebab battery kereta ni dah panas sangat.

Iqa : Ermm dah nak dekat 1 tahun jugaklah tak servis.

Abil : Lah ye ke..patutlah jadi camni.

Iqa : Ermm,so camne ni?

Abil : Kau ada apps carput?

Iqa : Carput?ape tu?

Abil : Owh takde eh?takpe2 Aku ade,jap ehh.

Iqa : Owh okay.

Iqa P.O.V

Ermm,camne dia boleh lalu kat sini jugak..entah2 dia intip aku,ish aku ni perasan betul..hahaha.Hrmm tapi nasib baik dia ada,boleh jugak tolong aku hehe.Takdelah takut sangat.
Haihh dah macam jodoh dah aku dengan dia ni,mana je aku add..mesti dia pun akan ada.Hahaha dah macam hero pulak dia ni(sambil tersenyum sendiri).

Author P.O.V
Abil yang melihat wajah Iqa yang merah padam itu terus melambaikan tangan ke arah muka Iqa.

Abil : Kau okay tak ni?Asal senyum sorang2?giler eh?HAHAHA

Iqa : Ishh mana ada senyum lah n one more thing I'm not crazy.Eishh annoying lah awak nii,entah2 awak yang giler.

Abil : Ehh,asal aku pulak gilerr?

Iqa : Yelah dah gelak terbahak- bahak camtu,ntah ape yang kelakarnya.

Abil : Biarlah aku nak gelak ke..nak sedih ke,hak alahh.

Iqa : Ish ye lah2,suka hati awak lah,kereta saya camne?

Abil : Hahaha,japgi orang dari carput tu sampai..kalau dia boleh baiki malam ni jugak,nasib kau baik lah tapi..

Iqa : Tapi apa?

Abil : Kalau dia tak boleh baiki malam ni and kereta kau kena tarik bawak pergi bengkel,kau balik jalan kaki lah HAAHHAAH

Iqa : Eishh, annoying betul lah awak nii!!!dah lah malàs saya nak layan awak.

Abil : Alah chill lah kau ni.Aku gurau je lah,japgi dia sampai lah tu.

Iqa : Hrmm ye lah2.

Beberapa minit kemudian petugas carput pun datang.

Petugas : Ermm abang,saya rasa enn,kereta ni kena tarik bawak pergi bengkel dulu lah,sebab tak boleh settle malam ni

Riak muka abil terkejut jugak lah,yelah dah budak tu panggil dia abang.Mungkin sebab muka abil dan fizikal dia yang langsung tak menampakkan sisi seorang perempuan,pastu suara abil ni agak serak2 gitu,so sebab tu lah orang susah nak detect gender dia.Lain pulak dengan Iqa,yang penat menahan ketawa apabila melihat wajah terkejut abil.

Abil : Owh ye ke dik.Kalau macam tu,takpelah..adik bawak kereta ni ke bengkel ye,pasal urusan tuan punya kereta ni..nanti saya settlekan.

Petugas : Owh baik bang,nanti bila dah siap,saya bagitahu ye.

Abil : Owh okay,thank you dik.

Riak wajah Iqa kelihatan gusar,yelah dah kereta dia kena tarik.So,camne dia nak balik kan.

Selepas melihat keretanya telah di bawa pergi,satu keluhan kecil kedengaran.

Author P.O.V
Hrmm,camne aku nak balik ni?.takkan nak jalan kaki pulak,dah lah jauh lagi,teksi pun macam dah takde je.Ermm dah lah si abil ni suruh aku balik jalan kaki,eiiii!!tak sweet langsung lah dia ni,kot lah nak offer aku balik dengan dia ke ape ni ade ke patut suruh aku balik jalan kaki.

Abil : Kau dah kenapa muka nampak stress je?

Iqa : Ish diam lah,orang tgh fikir nak balik camne ni.

Abil : Let me send you,if you don't mind?

Iqa tergamam buat seketika.

Thank you guys sbb baca cite saya nii🤗korang agak2 Iqa ni ikut abil balik or tak?So tunggu for next chapter okayy,bubyee

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jul 04, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Cinta Tak Terduga (Slow Update)Where stories live. Discover now