Kringgg!!Jam loceng yg berdering kuat menyebabkan abil terbangun dari tidurnya yg lena..'tengah nikmat aku tido..pehal loceng tu bunyi,dh la mimpi jumpa awek cun aishh kacau betul jam ni,sepak masuk longkang baru tau..hahahahahahah.Tiba-tiba dia terpandang ke arah jamnya'mama!!!!!!!kenapa tak kejutkan abill tadi???Abil dh lmbat ni..sampai hati mama..nasib baik ad lagi 30 minit nakk siap.
Mama dh kejutkan kamu..kamu tu je yg tak nak bgn..dh la tido macam org tak ingat dunia..hahaha "kata Puan Raihana kepada Puteri tunggalnya"..Jap2 lupa plk nak kenalkan abil ni camna..dia ni tomboy..Sekarang ni tengah belajar kat Satu Universiti terkemuka kat Malaysia..Dia ni ramai peminat gilaaa..haha sbb muka dia boleh dikatakan henSem la..tapi x boleh kalahkan author La..hahaha,trpuji diri sendiri pulak..Okay stop puji diri sendiri back to abil balik hewhewAbil Pov
Setelah menyembur sedikit minyak wangi dashing men..abil pun pandang ke arah cermin..'hensem jgk Aku nihh..hahaha'katanya Di dalam hati..apabila Dia rasa semua dh perfect..Dia pun turun utk sarapan..lalu Dia ternampak..mama Dan papanya di meja makan..'Morning papa,morning mama'..Morning jgk syg..Kata mama Dan papanya..okaylah mama..papa..abil nakk pergi kolej dulu..dh lmbat nihh..bye2 muahhh..haha..lalu dia pun mula memecut utk ke kampus dgn menaiki motor sport kesayangannya..Iqa Pov
Alamakkk..camne aku boleh bgn lambat nihh..dah la hari ni hari pertama aku mengajar dekat kampus..Lepastu aku plk terbangun lewat...malang betul nasib Aku..baik Aku bersiap sekarang sementara masa ad lagi 30 minit..setelah memakai pakaian yg telah dipilih..Iqa pun turun ke meja makan..lalu Iqa ternampak mama dan papanya yg tengah makan..lalu Iqa pun menegur mama dan papanya..'Morning papa,morning mama..morning jgk syg " kata papa dan mamanya..Hari ni hari pertama Iqa mengajar di kampus kan?Tanya Encik Adli, papa kepada Iqa..Haah papa,mama'..'Doakan Iqa berjaya okay..Mama Dan Papa sentiasa Doakan Kamu syg'..Kata Puan Aisyah kepada Puteri tunggalnya..apabiLa Iqa tersedar yg Iqa dh lewat..Iqa segera menyalami tangan papa Dan mamanya..lalu masuk ke dalam kereta Honda Jazz kesayangannya..Dan muLa memecut ke arah kampus yg Dia akan mengajar..Sewaktu Iqa Tengah memandu kereta..tiba2 je Dia Teringat pasal ex Dia..Dia pun mula hilang fokus..time tu plk yg Si abil ni bwk moto punya laju...Lepastu Dia nmpak ad Satu kereta ni Tgh menghala ke arah moto Dia..dia pun Cuba La Nk mengelak..tapi malangnya x sempat..so Iqa pun trlanggar si abil..Lepastu Iqa pun kelam kabut Nk tgk org yg Dia trlanggar..yg si abil ni mmng dh geram La..dia pun terus bkk helmet Dia..Baru je Dia Nk marah..tetiba Tak Jadi..sbb tgk muka Iqa yg cantik..tapi Disebabkan Dia Nk control macho..Dia pun marah La si Iqa nihh..Iqa pun terkesima bila tgk muka si abil yg hensem tuhhh..tapi terus Dia lenyapkan perkataan hensem bila si abil ni prgi tengking Dia'woii perempuan..kau x nmpak ke Aku bwk moto tadi..lain Kali Jgn letak mata kat lutut..'tengking abil..Iqa pun mula rasa geram dengan abil..Dia bknnya sengaja pun..dh La Dia bgn lmbat..trlanggar org plk..Lepastu kena tengking..'Rilekslahh..x Leh ke ckp elok2 dgn perempuan..bknnya sy sengaja pun'Kata Iqa..'Sekarang ni Aku x kisah kau pompuan ke,laki ke..ap ke..yg penting Aku Nk kau ganti rugi' Kata si abil..
Baiklah,sy akan ganti rugi tapi Sekarang nihh sy btl2 dh lmbat..ni no fon sy,ap2 call..-Iqa
Okay..tapi kau Jgn Cuba lari ehh-abil
Yelah2..sy akan bertanggungjwab..sy pergi Dulu-Iqa
Lalu..iqa terus menuju ke kampus..begitu juga dgn abill..
Adakah takdir akan mempertemukan Mereka sekali lagi?Kita tgk je La nnti okay..
Author
Sory La Kalau pening sikit..sbb Aku Baru Nk try buat..Mohon support okay♥
YOU ARE READING
Cinta Tak Terduga (Slow Update)
RomanceDulu Aku membenci dirinya..tetapi setelah mengenalinya..perasaan ni berubah menjadi sebuah rasa yg x dapat ditafsirkan-Atiqa humaira Mengenali dirinya adalah sebuah pengalaman yg menarik..Dia telah mengajarKu Maksud cinta yg sebenar-Abil Rasyiqah Ci...