Prolog

73 4 2
                                    

Terkala aku membencinya, aku tersedar bahawa dialah yang aku amat sayangi.

      Itulah Farzieha,  rakan sebilik aku pada tahun ini. Walaupun dulu aku selalu bertengkar dengannya, dialah yang menceriakan hari aku yang penuh duka.
     
       Kami satu sekolah, dia seorang yang mudah terluka. Kalau apa-apa kena fikir dulu sebelum berkata-kata dengannya. Anak bongsu katakan. Oh, dia dah balik !

        "hish ! Kenapa kitorang je yang kenaaa !!!!??" Farzieha menghempaskan beg sekolahnya lalu merebahkan diri di atas katilnya. "Sabar wey, aku paham perasaan kau.. ustazah memang selalu macam tu so ko kene sabar."  ujar aku yang sedang bersiap-siap untuk riadah petang asrama.  "Aku penat la wey... dah la lepas ni aku nak main boja (bola jaring).. Ah malasla Nab aku tidur dulu la yea"

       Farzieha merupakan BADAR di sekolah. Tugas yang biasa adalah mestilah di persekitaran surau dan dalamnya. Petang itu, guru BADAR yang merupakan seorang ustazah yang dikenali ramai dengan sikap yang sangat tegas meminta pertolongan yang sebenarnya lebih kepada menyuruh untuk menambah seri tanaman herba yang berada di belakang surau.

        "Ha, ape-ape bagitau la aku.. nak turun basket (bola keranjang) kang kakak kesayangan (senior) kau marah pulak " sambil menunjukkan jari ke arah seorang senior yang sedang terbongkang di atas katil menunggu jam menunjukkan 5.30 petang.

BeratWhere stories live. Discover now