Rakan Emerald ku, Fatin, Faiqah, Ramlah dan Alya lakukan apa yang patut. Tetapi yang lucunya semua di kawasan membasuh baju dan juga tandas. Tetapi apa salahnya?
Farzieha terus kemari atas arahan senior yang rapat tersebut. Aku masih menghirup nestum yang kini kian suam dan memegang sosej celur yang dibeli sebentar tadi. Aku hanya memerhatikannya diselubungi rasa bersalah.
"Ha, kenapa?" ujar Farzieha di dalam tandas. Lalu .........
"HAPPY BIRTHDAY TO YOU, HAPPY BIRTHDAY TO YOU, HAPPY BIRTHDAY TO PAJIA.. HAPPY BIRTHDAY TO YOUUUUUUUUU" sambut rakan-rakan Emerald ku.
"Weyyyyhh tengok luar tu.. ade kek untuk kauuu!" Teriak Ramlah dan Fatin. Aku berada di luar, sambil memegang sosej sebagai 'kek' untuknya. Hadiah la jugak? hahah.
Semua gelak sebab keknya 'out of mind' jadi aku tidak kisah, asrama bukan? Kalau dah ada oven aku dah bakar kek dah.
"Terima kasih tau korang... malula dah la muka aku muka lepas nangis.." kata Farzieha. "Cer la cerita kenapa kau nangis? Alang-alang stay up la sekali.. skg dah pukul 12.15 pagi dah." kata Ramlah.
Lalu Farzieha menceritakan perihal yang sebenar. Aku pun mengangguk-angguk ketika mendengar cerita tersebut. Aku fikir aku tidak sambut hari lahirnya yang membuatkan dia menangis.