"Yahh, Sooyeon! Aku dengar Taehyung ajak Jisoo jadi partner dia untuk majlis prom malam Sabtu nanti!" Nayeon mula melaporkan kepada Sooyeon selepas mencuri dengar perbualan Jisoo dan Jennie di taman sekolah tadi.
"What?!! Taehyung ajak yeoja perasan cantik tu jadi partner dia untuk majlis prom malam Sabtu nanti?! Biar betul?!!" Sooyeon melenting tak puas hati.
"Betul Sooyeon. Aku sendiri dengar perbualan Jisoo dan Jennie kat taman sekolah tadi,"," beritahu Nayeon bersungguh membuatkan Sooyeon bengang.
"No way! Taehyung tak layak jadi partner Jisoo! Tak sesuai langsung! Taehyung hanya layak dan sesuai dengan aku sorang je! Sepatutnya aku yang kena jadi partner dia! Bukan yeoja perasan cantik tu!" marah Sooyeon tak puas hati sambil merengek. Balik nanti nak mengadu dekat mama!
"Sabar, Sooyeon. Aku tahu kau bengang dengan adik tiri kau tu. Aku pun bengang sebab Jimin ajak Jennie tu jadi partner dia, bukan aku. Aish! Macam ni Sooyeon. Aku ada idea. Apakata kau sabotaj Jisoo tu sampai dia tak boleh keluar dengan Taehyung tu malam nanti," kata Nayeon mula mendapat idea licik. Sooyeon terdiam. "Betul jugak apa yang kau cakap. Aku akan sabotaj yeoja tu! Dia tak boleh jadi partner Taehyung!" balas Sooyeon dengan perasaan penuh dengki dan benci.
Rehat,
Sewaktu Jisoo berjalan melalui koridor tiba2 dia dihalang oleh sepasang tubuh tinggi dan tegap. Jisoo terkejut melihat Taehyung muncul di depannya . Mereka berdua diam."Ahh... Taehyung-shi. Ada apa ya ?" tegur Jisoo memandang Taehyung hanya diam merenungnya. Kenapa Taehyung selalu saja tenung , pandang , menatap dan merenung Jisoo macam dua ada buat salah?
"I want your number," arah Taehyung selamba. Sekali lagi Jisoo terkejut lalu memandang sekelilingnya. Ada mata-mata yang sedang memandang ke arah mereka berdua . Jisoo tunduk kepala.Tanpa banyak bicara,
Taehyung terus menarik Jisoo. Dia tahu Jisoo tidak selesa dengan selesa dengan pandangan mata2 pelajar yang memerhati mereka. Sebab itulah dia membawa Jisoo pergi ke rooftop. Tempat yang dia selalu lepak bersama Jimin.
"Mana phone kau?" pinta Taehyung. Jisoo pun mengeluarkan phonenya dari poket baju blazer sekolahnya dan diberikan kepada Taehyung . Taehyung ambil dan hulur telefon mahalnya kepada Jisoo.
"Masukkan nombor phone kau ," arah Taehyung. Jisoo pun tanpa bersuara terus mengambil telefon mahal Taehyung dan menekan nombor phonenya.
Selepas bertukar nombor, mereka mengembalikan phone masing2.
"Aku akan contact kau kalau ada apa2 . Jangan buat tak layan ," pesan Taehyung. Jisoo angguk faham . " Arasseo," jawab Jisoo ringkas. Mereka diam lagi .Awkward mungkin"Teman aku rehat kat sini . Jimin sibuk nak rehat dengan sepupu kau, Jennie tu," ujar Taehyung,namun dengar lebih kepada kehendak.
"O...key" Jisoo menurut saja. Entah kenapa dia maim ikut je cakap Taehyung. Mungkin sebab dia dah biasa ikut cakap orang? Dan sempat lagi Jisoo fikir sejak bila Jimin dan Jennie jadi rapat"Jennie sekelas dengan kami ,kelas 5A-1. Sebab tu kami boleh kenal dan Jimin rapat dengan dia," tambah Taehyung macam tahu2 saja apa yang difikirkan Jisoo. Baru Jisoo tahu sepupunya Jennie sekelas dengan Taehyung dan Jimin.
Author dah kembali. Author cuti 5 hari dari buat cerita sebab author demam. Sekarang author okay dah.
Bye ♥️♥️♥️.
YOU ARE READING
[Hiatus]The Beauty Heart Of Cinderella
FanfictionKisah cintanya seperti kisah si Cinderella . Kisah Cinderella abad ke 21. Adakah kisahnya akan berakhir bahagia seperti kisah Cinderella yang sebenar. Blackpink Jisoo - Kim Jisoo BTS Taehyung - Kim Taehyung Start : 16/12/2019 End :