Balik,
Waktu itu Jisoo dan Jennie berjalan di koridor menuju ke tangga . Tanpa sedar , ada tiga orang pelajar perempuan nak mengenakan Jisoo. Semasa menuruni tangga, salah seorang daripada daripada mereka menolak Jisoo dari belakang."Aaaaaarghhh!!!" Jisoo terjerit kuat apabila belakangnya ditolak. "Jisoo!!" Jennie berteriak melihat Jisoo yang hampir jatuh dari tangga . Namun badan langsing Jisoo sempat disambut oleh seseorang. Jisoo terpempam apabila tubuhnya dipeluk erat. Paling mengejutkan wajahnya sangat dekat dengan wajah yang menyambutnya. Lelaki kacak mata dingin pagi tadi!
"Wooi,korang nak aku report kat cikgu disiplin ke?!" jerkah Jimin kepada tiga orang pelajar perempuan tadi. Terus tiga ekor pelajar perempuan itu melarikan diri. Huh! Dasar penakut. "Kau okey tak ni?" soal Taehyung risau melihat Jisoo yang terkaku. Tangannya masih kemas merangkul pinggang ramping Jisoo. Jisoo tersedar selepas mendengar suara Taehyung. "Err....saya okey," ringkas Jisoo menjawab sambil ingin merungkaikan tangan Taehyung dari pinggang rampingnya itu.
Tak senang duduk dia apabila melihat pandangan Taehyung itu. Dah lah kacak sangat. Sapa tak tergugat melihat Taehyung. Taehyung pun terus merungkaikan pelukan apabila terasa Jisoo bergelut untuk melepaskan diri. "Kamsahamnida sebab dah sambut Jisoo," ujar Jennie berterima kasih kepada Taehyung dengan perasaan lega.
"Sama-sama," ringkas Taehyung balas dengan senyuman manisnya. "Dorang memang selalu macam tu ke?" tanya Jimin sambil pandang Jennie dan Jisoo. Kedengaran Jennie berdengus perlahan . "Bukan Dorang je. Kalau boleh semua pelajar sekolah ni nak buli dia . Tak tahan betul la"! jawab Jennie mula geram . Manakala Jisoo hanya diam tak tahu nak cakap apa. "Cinderella okey tak ni? Dari tadi diam je," tegur Jimin kepada Jisoo penuh prihatin. "Saya okay je,"balas Jisoo kepada Jimin sambil tersenyum. Kalau takde apa-apa,kami pergi dulu . Take care, beautifuls!" kata Jimin yang terlebih mesra kepada mereka berdua."Nae," hanya Jennie yang menjawab dengan senyuman. Lantas Jimin dan Taehyung berlalu pergi.
Malam,
"Kau tak boleh makan! Pergi masuk bilik sekarang?" tengking ibu tiriya. "Ta-tapi ahjumma...". "Mama tengok Jisoo degil!" adu Sooyeon dengan mengada. "Kau jangan nak degil ! Pergi masuk bilik sekarang!" jerkah ibu tirinya lalu menolak Jisoo. Terus Jisoo masuk ke dalam biliknya.Jisoo memegang perutnya . Sumpah , perutnya betul2 sangat lapar sekarang. Semuanya gara-gara ibu tiri dan kakak tirinya Sooyeon tak bagi dia makan hanya kerana pinggan jatuh ke lantai. Padahal pinggan plastik je pun. Bukannya pecah pun.
Tu pun nak besarkan masalah . Sapa lagi kalau bukan si Sooyeon yang melebih2 sangat tu. Sakit telinganya kena pulas dengan ibu tirinya sebab Sooyeon mengadu Jisoo menjelingnya tajam macam nak bunuh dia . Disebabkan itu ibu tirinya pantang kalau anak manjanya kena usik,orang tua tak bagi Jisoo makan . Sooyeon pula seronok terlebih dulu sengih2 macam orang tak betul.
Ingin saja Jisoo bagi pelempang sedas biar patah gigi perempuan tu. Namun ditahan keinginan itu kalau tak nak kena pukul dengan ibu tirinya . Dia menghormati ibu tirinya kerana ibu tirinya pernah menjadi isteri kepada ayahnya. Sabar je lah dengan perangai manusia dua ekor ni.
Bab 5 dah ada jadi pembaca dah boleh baca 🤗🤗🤗
YOU ARE READING
[Hiatus]The Beauty Heart Of Cinderella
FanfictieKisah cintanya seperti kisah si Cinderella . Kisah Cinderella abad ke 21. Adakah kisahnya akan berakhir bahagia seperti kisah Cinderella yang sebenar. Blackpink Jisoo - Kim Jisoo BTS Taehyung - Kim Taehyung Start : 16/12/2019 End :