TBHOC-12

207 21 0
                                    

Majlis tari-menari sudah pun bermula selepas mendengar ucapan dari pengetua dan penganjur majlis. Ramai pasangan mula pergi ke tengah dewan untuk menari.

Namun hanya Taehyung seorang saja yang masih tidak berganjak dari meja makan selepas Jimin dan Jennie pergi. Mood dia nak menari ke laut . Dia tak ada mood . Sungguh dia rasa kecewa dengan Jisoo.

"Taehyung, jom kita menari!" ajak Sooyeon mula menggedik. Taehyung berasa rimas.
"Aku takde mood nak menari," Sooyeon mendatar suara Taehyung.
"Ala,jom la . Kita menari laa!" Sooyeon tak putus asa nak ajak Taehyung menari dengannya.

Namun kali ini Taehyung hanya diam. Sooyeon mencebik geram
"Sooyeon,will you dance with me ?" ajak Jaeyoon si playboy yang masuk tandas hari tu.

Sooyeon fikir baik dia sudi sajelah dari tak ada pasangan nak menari.Dahlah payah nak ajak Taehyung menari dengannya. So boring!

"I will. Jom!" jawab Sooyeon lalu pergi mengikut Jaeyoon ke tengah dewan. Taehyung langsung tidak peduli lalu meminum air jus oren .

Tiba2 muncul satu susuk tubuh seorang gadis berdiri di depan Taehyung. Taehyung terus menoleh dan terkedu.

Seorang gadis memakai topeng yang menutupi matanya dengan gaun warna merah jambu lembut bertali halus dan kain gaunnya labuh hingga mencecah kaki.

Gaya rambutnya bangs dan panjang separas pinggang. Atas kepalanya memakai crown kecil yang bersinar. Bibir gadis itu dicalit dengan lipstick warna pink yang mungkin perisa strawberi.

Dandanan gadis itu sungguh jelita walaupun matanya terselindung dengan topeng warna merah jambu. Beautiful. Siapa gadis ini? Tanpa sedar Taehyung tertarik dengan gadis bertopeng ini.

"Will you dance with me , handsome manly prince?" ajak gadis bertopeng itu dengan suara lembutnya. Entah kenapa dengan mudah Taehyung menerima ajakan gadis bertopeng berambut bangs panjang itu

Macam magnet pula Taehyung mengikut gadis bertopeng itu sehingga ke tengah dewan. Taehyung mula meraih pinggang ramping gadis bertopeng itu, manakala gadis itu merangkul leher Taehyung.

Mereka mula menari mengikut rentak muzik romantis. Sepanjang menari,mata Taehyung hanya tertumpu pada gadis bertopeng di depannya.

Lupa terus pasal Jisoo. Kini Taehyung tertarik dengan gadis bertopeng itu. Baginya dia istimewa dan misteri.

Selepas selesai menari,gadis bertopeng itu terus lesap menghilangkan diri di sebalik orang ramai.

Taehyung mula tercari-cari gadis bertopeng itu. Mana gadis bertopeng itu pergi?

"Taehyung! Yeoja bertopeng mana yang menari dengan kau tadi?" tanya Jimin teruja nak tahu .

Jennie pula hanya diam di sisi Jimin. Dalam majlis ni,hanya Jimin sorang ajelah Jennie boleh harapkan. Dahlah takde kawan .

"Molla. Aku tak sempat tanya . Dia terus hilang lepas kami menari tadi," jawab Taehyung dengan mata masih melilau mencari susuk tubuh langsing gadis bertopeng tadi. Sungguh misteri! But i love it! bisik hati Taehyung.

"Sekarang pukul berapa?" tanya Taehyung. Jimin melihat jam tangan berjenamanya .
"Nak dekat pukul 12 tengah malam," jawab Jimin

"Dia...macam Cinderella kan? Biasanya kalau nak dekat pukul 12 tengah malam , Cinderella dah kena balik," beritahu Taehyung tiba2 dengan senyuman. Jennie yang mendengar sedikit terkesima. Cinderella?

Agak2 sapalah Cinderella tu. Sorry Author lambat update . Thanks sebab baca cerita author ni . I Love You 😘😘😘

[Hiatus]The Beauty Heart Of CinderellaWhere stories live. Discover now