TBHOC-7

215 26 0
                                    

Pukul 6.30 pagi lagi Jisoo sudah keluar pergi ke sekolah. Dia tak nak datang lambat ke sekolah lagi. Sarapan awal2 lagi dia dah siapkan . Lantaklah kalau dua penyangak tu nak marah dia sebab keluar awal. Macamlah dia tak kenal perangai dua beranak tu.

Jisoo duduk menunggu di kerusi tempat perhentian bas sekolah sambil membaca buku. Tiba-tiba sebuah kereta mewah hitam berhenti di depan bus stop,namun Jisoo tak melihat gerangan pemilik kereta mewah itu kerana matanya lebih tertumpu pada buku. Buku apa lagi kalau bukan novel cinta.

"Best sangat ke buku tu sampai tak tengok orang?" teguran seseorang itu telah memeranjatkan Jisoo. Jisoo terkesima melihat Taehyung rupanya sedang berdiri di depannya. Mata dingin Taehyung melirik ke arah tajuk novel Jisoo itu.

"Hero Seorang Cinderella..." baca Taehyung seketika sebelah bibirnya naik. Memerah muka Jisoo apabila Taehyung baca tajuk novel tu depan-depan. Malu!

"Well...sesuai dengan kau."
"Awak..."
"Taehyung. Nama aku Kim Taehyung," pantas Taehyung mencelah dengan selamba.
"Ohh... Taehyung-shi. Nama saya Kim Jisoo ," balas Jisoo. Tak tahu kenapa pula Jisoo memperkenalkan balik namanya, takkan nak berdiam diri pula,kan?
"So... Cinderella," tanpa kebenaran, Jisoo terus melabuhkan punggungnya di atas kerusi sebelah Jisoo.

Jisoo memandang Taehyung terpinga . Mana dia tahu gelaran Cinderella tu.

"Kau kenal siapa aku?" soal Taehyung sambil tenung Jisoo dengan tajam.
"Tak. Saya tak kenal. Langsung," jawab Jisoo jujur. Dia mula tak senang duduk akibat renungan tajam lelaki itu.
"Jinjja?" soal Taehyung inginkan kepastian. Jisoo angguk kepala. Memang betul pun dia tak kenal langsung Taehyung tu. Takde masa nak kenal dengan pelajar sekolahnya.

"Bagus. Kau lulus," kata Taehyung tiba2 membuatkan dahi Jisoo berkerut tak faham.
"Lulus? Lulus apa?" tanya Jisoo blur . Taehyung pandang mata Jisoo tepat .
"Aku nak kau jadi Cinderella aku...ehh silap... Maksud aku jadi partner aku untuk majlis prom malam Sabtu ni. No objection! No excuse! Keputusan muktamad!" tegas dan serius.
"Ehh??!!!" Jisoo menjerit terkejut sehingga terundur ke belakang . Nasib baik tak terjatuh dari kerusi. Mata Jisoo membuntang luas. Mulutnya separuh terlopong. Tidak percaya bahawa Taehyung mengajaknya untuk menjadi partnernya.

Jisoo : Wey Author, Taehyung ajak aku jadi partner dia kau tu ada orang ajak ke??

Author : Sapa kata takde adalah orang ajak aku jadi partner

Jisoo : Sapa Author bagitau lah

Author: Kau bukannya kenal dia pun 😜😜😜

Jisoo : Alah Author ni kedekut lah nak bagitau

Author : Lantaklah 😜😜😜

Jisoo : Taknak kawan dengan Author

Sudahlah satgi lagi banyak merepek dalam bab ni.

[Hiatus]The Beauty Heart Of CinderellaWhere stories live. Discover now