5

59 13 42
                                    

"Mian,"

Eh dia ni. Nak kena geget ke. Kejap kejap acah cool kejap kejap macam ni.

Kau nak apa sebenarnya?

"Lepaskan tangan aku," dia pun lepaskan.

Tak lama lepastu, Bomi yang tercungap-cungap pun sampai. Dia tepuk belakang aku macam aku ni pokok.

kuat dia tepuk tu sampai ke depan lah aku dibuatnya.

"Wei ke..kenapa kau tak... tak tung..tunggu aku... penat aku la...lari tau,"dia kata.

Aku tarik nafas dalam.

" KAU DAHLAH BUAT KITA KENA BERDIRI SEPANJANG KELAS TADI. EYYYY AKU," aku tak sambung ayat aku. kang ada anak orang mati kena cekik ngan aku.

Aku cepat-cepat jalan dan terus menuju ke bus stop yang ada dekat seberang jalan. tak tengok kira kanan, aku terus melintas.

Tiba-tiba, pandangan aku hitam. Dan aku dapat dengar bunyi hon-hon kereta dengan jelas. Badan aku segera ditarik dengan cepat menuju ke seberang.

"Lain kali jalan tu tengoklah kiri kanan. Kau nak mati ke?!" suara yoongi aku dengar dengan jelas. Dia menarik ape benda tah yang menutup kepala aku.

Oh jaket dia rupanya.

benda berlaku dengan cepat, otak aku ambil masa nak proses jap.

Ape yang dah jadi?

Aku pandang ke arah jalan raya.

"Kau nak kena langgar ke hah tak tengok kiri kanan?!" dia sergah aku lagi.

Dia... dia selamatkan aku lagi...

...dengan jaket signature dia tu.

termenung aku pandang dia.

At this point sumpah aku rasa macam tuhan hantar dia untuk selamatkan aku.

"Apa yang kau pandang-pandang? Kau tak sedar ke kau boleh mati tadi?! Youngae tolong jangan careless lagi!!" dia sergah aku. Aku terhinjut.

Yoongi meramas rambutnya kusut. Dia mengeluh.

"Mian, Aku cakap kasar sangat,"dia kata.

Tangan aku dia capai dan dia tarik aku untuk duduk atas kerusi di bus stop.

"Kau ok tak?"dia tanya lembut.

taeyoongs-  sila triggered.

Aku angguk perlahan. Sumpah dia lain. Tadi dia lain.

"Dah kau balik dengan aku. Aku hantar kau dekat rumah kau,"dia kata sambil pegang tangan aku erat.

"Bahaya betul kalau biar kau sorang-sorang. Silap-silap nanti lagi teruk aku kena dengan boss besar sebab kau mati," dia kata.

"Hah?"

"Eh bas dah sampai hah jom naik,"dia potong and terus tarik aku naik ke bas.

boss besar?

======================================

Aku masuk ke rumah.

"Dah balik dah?" taehyung tanya.

Aku pandang dia lama. aku mengeluh and terus naik bilik aku.

Sampai je dalam bilik aku terus hempaskan diri aku atas katil. Nasib baik badan aku kecik, takdelah katil aku patah.

Huegueh

Sebenarnya,aku ada banyak sangat soalan pasal si Yoongi ni. Dia datang tanpa disangka.

Datang selamatkan aku macam hero.

Your Jacket  •myg & kth•Where stories live. Discover now