4

64 13 49
                                    

"Yebeoseyo?"

"Ape dia? Yeobeo?"

"Eh babi aku kata hello lah kau korea ke tak?"

Aku dengar suara tu ketawa di sebalik telefon. Buat lawak pulak budak ni. kelakar ke?

"Ni nombor aku. Aku yang simpan tadi," terang si dia.

"Tak, kau sape skang ni?" aku tanya. Masih keliru.

"Aku yang hantar kau balik tadilah yeobeo...Dah lupa ke?" dia kata pastu ketawa.

"Suka hati je letak nombor kau. Kau pikir aku hingin?" aku kata.

"Alah kau tak nak ke number aku?"dia tanya.

aku tahan senyum aku. youngae kau memang gila, dia ni dahlah cam kenal tak kenal je, sabar!! jangan catch feelings lagi.

"Eee nak buat apa?"

"Manalah tahu. Bila-bila perlu. ingat tau! nama aku Yoongi. Min Yoongi. oklah ciao!" dia kata sebelum menutup panggilan.

"Eh hello hello?! Oi hello?!"

Em memang anjenk anak anak. Dia terus letak call. Aku call dia balik dia tak angkat.

"Memang mahunya aku membabikan anak orang ni nanti kang," aku kata.

"Asal? Siapa call?" taehyung tanya.

"Anak ikan," aku kata selamba lalu pergi ke dapur.

Menyesal aku panggil dia laki hensem piu piu. Dahlah perangai em. Dia pikir dia hot?

Yelah dia hot gak.

================================

Aku bangun dalam keadaan kepala aku berdenyut. Aku minum ketum ke semalam?

Aku pandang jam.

Oh siot aku dah lambat.

nak ponteng je ke eh?

ok tak boleh, dah seminggu aku tak masuk langsung class, aku kena pergi jugak harini.

Cepat-cepat aku pi tandas siapkan diri dan turun ke bawah.

"Wei nah amek ni,"taehyung kata sambil baling kat aku roti.

"nasib baik tak kena muka aku ko tahu?!" aku kata lalu menggigit roti tu sikit demi sikit lama lama jadi bukit.

"Hah hati-hati pergi kelas jangan accident," dia kata masa aku sarung kasut.

"Okok thank u. Rak lu pape facetime," aku kata dengan mulut yang penuh.

AHAHAHAHAHAHAHA PADAHAL GUNA FON NOKIA AHAHGAHAAHAHHAAH.

Aku pun mulalah marathon lari ke bus stop. Nasib aku memang baik sebab sampai-sampai je, bas dah sampai. Kalau diizinkan tuhan, aku tak lambatlah ni huehue.

Aku pun naik and surprisingly ada wei tempat duduk. Hah memang rezeki harini🤲🏻

Wah macam harini hari bertuah aku je. Taehyung sediakan breakfast,bas dah sampai,ada tempat kosong,lepasni apa?

"Morning," Titiba,kerusi sebelah aku diduduki someone.

Eh siapa pulak dia ni.

Aku pandang sebelah,aku terkejut.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Your Jacket  •myg & kth•Where stories live. Discover now