12

21 2 13
                                    


" dah berapa lama aku pengsan weh?" aku tanya Taehyung, betul-betul lepas pintu tertutup.

" dalam sejam?" dia kata sambil cuba kira kira guna jari dia.

ye, jari dia memerlukan fandom sendiri.

i mean, aku sebagai adik dia pun mengaku jari dia hot gila.

tu belum leher lagi.

eh bunyi macam gatal maafkan aku, aku baru sedar pengsan hihi.

"sejam?" aku tanya balik. lama jugak tacodlah bebi.

"haah, sejam lebih sikit kot. mula mula, kitorang tak sedar pun kau macam dah tak sedar, kitorang sedar bila kau jatuh daripada pangkin tu je," terang Taehyung. jujur betul dia ni.

"tu lah kau, adik kau dah sakit kepala pun kau bukan nak sedar. seronok betul kau borak dengan Yoongi ye?" aku perli dia.

"kau rasa pening ke sebelum kau pengsan tu? sumpah aku tak sedar weh," dia kata lagi.

"entahlah weh, aku tak tahu nak panggil dia pening ke apa sebab aku sedar sedar aku rasa macam dekat tempat lain,"

"tempat lain?"

aku angguk.

" dia cam semua orang pakai hanbok pastu aku dengar ada sorang ni bahasakan diri dia tu beta and ada orang macam nak tolong dia tapi dia tolak," aku terang.

" dia rasa macam real gila weh sekali sedar sedar aku dah kat hospital, sebelah aku ada Yoongi," aku terang lagi. aku pandang Taehyung.

dia macam kaku dengar apa aku cakap. dia dengar ke tak ni?

" abang! eh abe!" aku kata sambil petik jari aku depan mata dia. baru dia macam kembali ke dunia nyata.

" penat aku cerita kau tak dengar pun," aku kata sambil mula tarik muncung.

"eh, sorry. kau nak apa apa tak? meh aku belikan," dia kata pastu laju je bangun daripada tempat duduk dia. 

awat dia cam gelabah ni?

===========================================

"thank you, doktor! hehe saya suka doktor," aku kata tanpa malu.

hehe doktor hensem, astu bukan jumpa pun lagi lepas ni, meh aku simp.

"eh, kau ni! cakap terima kasih tu betul-betul," Taehyung kata sambil paksa aku tunduk kat doktor tu.

" terima kasih, saem. maafkan adik saya yang sewel ni," dia kata sambil tunduk.

"eleh sewel ikut kau lah," aku bisik sambil masih menunduk.

doktor yang tengok kitorang tu pun senyum je tengok gelagat kitorang yang comey lotey ni. setelah pasti takde barang tinggal, kitorang pun beredar daripada perkarangan hospital tu.

masa dalam perjalanan, ada satu kereta yang menarik perhatian aku. 

"eh,tu bukan ke?" sebelum sempat aku tanya, aku tahan diri aku dari sambung.

"apa?" dia tanya.

"takde papelah. aku rasa aku terbayang je," aku kata. mengeluh.

tiga hari aku kat hospital aku ada lah jugak tunggu kalau kalau mak ayah aku ada nak datang melawat. tapi hampa, takde.

ye tahu silap kitorang jugak sebab keluar daripada rumah tu tapi still, aku rindu jugak diorang...

suasana dalam kereta diam balik.

"kau tunggu diorang ke?" Taehyung tanya bila dah lama dia membisu. 

air mata aku sikit je lagi nak jatuh. dia jangan orang mention je kalau tak aku okay je ni.

Your Jacket  •myg & kth•Where stories live. Discover now