Sonunda arkadaşım yeni bir olay buldu. Olay şöyle:
- Bir patron sekreterine bugün işten çıkmayacağını söylüyor ve adam odasına giriyor ve kapıda hafif bir aralık bırakıyor. Aralıktan baktığınızda aynadan adamın t-shirtünün yansımasını görebiliyorsunuz. Ve o yansımadan görünce "U.Y.A.N aklop" yazıyor. Ve o gün 1-2 saat sonra patronun hiç sevmediği bir adam cinayetle ölüyor katil kim?
Evet bu beni bayağı düşündürecek gibi duruyor. Her şeyi sıralayalım. Patron neden hafif bir aralık bıraktı, neden patron iş yerine takım elbiseyle gelmedi, neden patron ismimi düzden yazdı, neden ismimi tersten yazdırıp "uyan" kelimesini tersten yazdı, neden sadece sekreteri gördü?
Arkadaşıma:
- Olay yerine geliyorum söyle oradakilere hiçbir şeyle oynamasınlar. Dedim.
Olay yerine gittiğimde bir detayı yanlış yazmış benim süper zeki arkadaşım. Adamın masasının hemen yanında bir tepegöz vardı. Ama neden o kadar eski bir alet kullansın ki? Patronları pislik gibi görürüz ama bu adam hem pisliğin teki hem de zeki bir iş yapmış.
Öncelikle adam sekreterinin düşük bir çenesi olduğunu biliyor ve bu yüzden orada bir aralık bıraktı. Hemen polislere anlattı ve polisler başka çare bulamayınca beni aradılar.
Burada sadece bir teori üretebilirsiniz. İlk baştan başlayacağım. Adam geceden ikamet ettiği odaya bir manken getirdi. Sabah olunca adam iki kat giyindi birisi takım elbise diğeri bu t-shirt. T-shirtü mankene giydirdi ve t-shirtteki sırrı çözmemi istedi. "Uyan" demesindeki sebep bu olayı gece planlamasından kaynaklanıyor. Adam mankenin yanına bir tepegöz koydu çünkü yansımayı tepegöz çok güzel bir şekilde yapar. Normalde camdan yansımaya bakmanız biraz zordur ışığın kırılma açısını felan her şeyi hesaba katmanız lazım ve sekreter de onun bir ayna yansıması olduğunu sandı.
Patronun tepegöz kullanması tepegözün sabit kalması ve zor hareket etmesi ve taşınabilirliğidir. Çünkü bir projeksiyon aleti taşınamaz ve git gide açıyı değiştirir (Yavaş yavaş). Ve burda yine arkadaşım bir detayı daha atlamış. Adamın bulunduğu kat 1. kat ve bir yetişki 1. kattan aşağı atlarsa hiçbir sakatlık yaşamaz. Adam bütün bunları ayarladıktan sonra gidip öldürdü. Ama bir soru daha var. Adam silahı nereden aldı? Bunuda olay yerinde fark ettim. Ama adam bunu pek zekice yapmamış. Silahı mankenin içine yerleştırmiş. Alarmları kontrol ettim ve adam hepsini geçen günden ayarlamış ve alarmlar manken girdiğinde ötmedi.
Bunları anlattığımda olay yerindeki 5 müfettişten 2-3 tanesi istifa etti. Olay bittiğinde Müffettiş William yanıma gelip:
- Harika işti evlat ama şunu bil ki yardımım olmasa yapamazdın. Dedi. Zaten bunu bekliyordum bütün gün boyunca iş yerindeki bedava gazoz veren aletten bütün gazozları bitirmişti. Bu benim avantajımdı en azından ben düşünürken bana karışmamıştı.
Dostum Scott'a bunları anlatınca herid resmen kendinden geçti ve:
- Harika iş dostum bunu nasıl yapabildin? Gelmiş geçmiş en iyi dedektif se.... (Burda kapattım yoksa bu övgüleri sabaha kadar dinleyecektim aslında bunlar hoşuma gitmiyor değil ama her olayı çözdüğümde aynısı). Bütün bu olanları sevdiğim ama çaktırmadığım kız DSM (Dead Science Master) yani Elizabeth'e anlattım. Ve en sonunda gelen cevap:
- Ceset nerde?
Adamım bu kızı asla tavlayamacağım. :(
ŞİMDİ OKUDUĞUN
GençDedektif
Mystery / ThrillerSuç, Takip, Kanıt. Not:Lütfen sadece ismi okuyup karar vermeyin. Derinlere inin.