Sudaki Ceset

106 3 3
                                    

Neredeyse 3 haftadır bir olay yok! Kafayı yemek üzereyim. Scott'dan da bir haber yok. Yine işimiz William'a düştü. Adamım bu adamla diyalog kurmak kadar kötü bir şey yok. Ve ayrıca buradan FBI yaklaşık 48 km. Kafayı yememekten iyidir hemen yola koyulayayım.

Otobüste yine ayaktayız nasıl bir şans ise son duraktan biniyorum ve otobüste yer yok. Otobüs 3. durağa geldi ve en nefret ettiğim tipler içeri girdi: Elinden telefon düşmeyenler. Ama bunlar benim için iyi olabilirdi çünkü medyada ne olup biterse haberleri oluyor ve bu da eğer onlarla 12 saniye konuşup bir cinayet vb. olay almamı sağlayacaktır bu da William ile diyalog kurmamı engelliyecek.

-Bakarmısın kardeşim?

-Efendim moruk?

-(Al işte ilk baştan diyor ki gel beni neyse) Medyada herhangi bir olay varmı moruk?

-Bakıyım zenci. (Zenci rapçilerin birbirine ve amerikada sokak dilinde yaygın olan lakap)

-Bir olay var adamım. Burada intahar diyorlar ama hiç sanmam adamın biri suda boğularak ölmüş.

-Haber ne zaman yayımlanmış.

-2 saniye önce.

-Olay mahali neresi?

-Köprü yakınları.

-Kıçını kolla moruk görüşürüz. (Bu da amerkada gangsta gibilerinde yaygın olan bir öbek ben kibarını yazdım.)

Tamam şimdi köprü altına yol almam lazım hemde hızlı. Otobüs çok dolanacak bir şey yapmam lazım. Ne yapmalıyım ne yapmalıyım! Buldum biraz ıslanıcam ama adli tıp gelmeden gitmem lazım biraz ıslanacağım. İki sokak öteye doğru koş Polka! Bu sokaklarda fazla araba var adamım. Araba kullanan bir asabi:

-Önüne baksana piç herif!

Şu anda hiç bu adamla uğraşamam. O çapulcu bana 4 dakika önce haberi bildirdi. Adli tıpın yaklaşık olarak bir olay mahaline gelme süresi 12.40 dakika. Biraz hızlı yüzmem lazım dostum. ATLA! "Poğğffff" (Suya atladığımızda çıkan ses) Köprünün uzunluğu 1.2 km. Yaklaşık olarak kalan 8 dakikanın her dakikasında 150m yüzmem gerekiyor. İmkansız diye bir şey yok yüz Polka daha hızlı yüz! kalan son 2 dakika. Hiç şans... İşte bu tam zamanı dostum iyiki telefonum su geçirmiyor. Scott hemen olay mahalinde gözüküyor onu aramam lazım. "Dııııııd (1-2 saniue bekleyiş) dııııııd"

-Alo!

-Scott vaktimiz yok hemen o ceseti suyun içine at.

-Sanada merhaba!

-Trip atmanın zamanı değil hemen at.

-Tama dostum a.... (Telefonu yüzüne kapattı)

540m yüzmüşüm. Adli tıpın o ceseti bulma süresi 5.5 dakika. Hala şansım var. Yüz, yüz, yüz yü... ağhh tam sırasıydı. Ayağıma kramp girdi. Bu beni durdurmamalı daha hızlı yüz, yüz, YÜZ! Sonunda ulaştım. Adli tıp daha gelemedi. Bu benim için avantaj.

-Scott acilen bana kuru kıyafet ve havlu alman lazım.

-Biz para .....yoz ya Polka.

-Zamanım yok iki mislini veririm hadi bende ceseti çıkartacağım.

Adli tıp ve polis sirenleri geliyor hemen şu ceseti çekmem lazım. Ceseti çekiyo... Çıldıracağım!!!! Eldivenlerimi unutmuşum, üzerim de ıslak ne yapmam lazım parmak izini buldukları anda beni bir geceliğine tıkarlar içeriye. Düşün düşün! Buldum. Neyse ki bazı ipucuları çıkarmak için yanımda nadir taşıdığım cımbızım yanımda gerçi 15 cm'lik cımbızla 90 kiloluk adam biraz zor kalkar ama neyse azcık kıyıya çekeriz adamı. Hadi çek çek! İşte old...

-Polka istediklerini ald...

-Ver! Zamanımız kalmadı her an gelebilirler.

Polisler olay mahaline geldiler. Polisler yanlarında bir dedektif getirmiş. Polislere adamın özelliklerini anlatıcakken dedektif araya girdi.

-Geride kal da bu işi büyükler halletsin.

"Egosu tavan yapmış. Böylelerini hiç sevmem. Sevdiğim bir yanı vardır o da özgüvenleridir." 10-15 dakika orada durduktan sonra gelen sonuç "İntahar etmiş" (Vay anasını). Polis beni çağırdı ama ben daha adamı sudan çıkarırken bile detayları görmüştüm.

-Bay Stuart (Bu adamı daha yeni gördüm) adamın kalemleri ceketinin sağ tarafında bu adamın solak olduğunu gösterir. Adamın gömleğinde sökükler var çekiştirilmiş. Adamın intahar etmesi imkansız değil ama çok düşük bir değer yaklaşık olarak %2. Nedeni ise adam sağ şakağından vurulmuş ama adam solak. Bir denesenize bunu yapmak zor olur. Adamın ensesindeki kemikler eğrilmiş yani adama arkadan saldırmışlar. Adam canlı olsaydı bile suçluyu bulamazdık. Bir iki şey daha. Buralarda bavul bulan varmı.

-Hayır etrafta bavul yok.

-Olması lazım sadırgan bir yere atmış olmalı. Adam uyumlu gibi çöp kutularında veya sokak aralarında arayın. Köprü başındakilere. Adamın mutlaka bavulunun olması lazım. Dün gece yağmur yağmıştı ve adamın pantolonundaki çamur lekeleri alçak ve çoğu zaman aynı yere denk gelmiş. Ayakkabısı ile yapmış olamaz çünkü çamur o kadar yükseğe gidemez. Ve çamur o kadar çok aynı yere gelmiş ki adamın bacağında bile çamur lekesi var. Adam aynı zamanda bir iş adamı bunu nasıl bilebilirim? Adamın telefon görüşmelerine baktım. Eğer memur vb. Bir şey olsaydı genelde aile, arkadaş ve patron ama adam bir çok iş adamı ile görüşmüş. Adam öldürülmeden önce bir kadınla yatmış. Kadın esmer ve epey uzun saçlı. Aslında ceketinde var bu başka bir kadın da olabilir ama saçı incelediğimde saç biraz yıpranmış ve sıkılmış. Adamın boğazına bakarsanız pek fazla hasar almamış ama hasar almış. İnce bir çizgi var saldırganın kolları zayıf olmalı. Adam uçağına binmeden önce bir restaurantdaymış ve zengin bir restaurant. Üzerine dökülen şarabın fiyatı 2000$. Köprü başındaki restaurantlara da bakılsın girip çıkanlara. Ve son olarak da adamın dilinde bir yara var. Adamı büyük ihtimalle tehdit etmişler ve o da buna dayanamayıp dilini ısırıp boğulmaya calışmış ama tam yapacak iken ağızına bir şey bağlamışlar yanaklarında izi var.

-(Stuart) Pekala o zaman katil kim?

-Bende katilin kim olduğunu bilm....(Bir dakika otobüse bindiğimde gördüğüm serseri. Adam hiç yüzüme bakmamıştı ve kendini rahatlatmaya çalışıyordu, gülüyordu beni de tanıyorudu. Aşağılayıcı konuşmalar. Tıpkı suçunun üzerini örtmek gibi. Bunlar sadece tahmin ama bir yerde yakayı ele verdi. O tür serseriler genelde sosyal medyadan kız düşürmek ister ama bu medyadaydı. Gelişmeleri takip ediyor ve aynı zamanda "Burada intahar diyorlar ama hiç sanmam adamın biri suda boğularak ölmüş" bunu bilemez ve çok emin söyledi kesinlikle bu adam.) Katili biliyorum buraya geleli 25 dakika olmuş buradan havalimanı 41 dakika çabuk olun hava alanına.

Serseriyi ziyaret etmiştim ve konuştuk. Konuşmanın sonunda ise şöyle dedi:

-Bu en kolay bilmecemdi Polka.

-Zorlandığımı söyleyemem.

-Sana layık değildi zaten artık arkanı, önünü,sağını,solunu her yerde beni görüceksin ta ki bilmecelerim bitene kadar.

-(Klasik suçlunun kendini üstün çıkarma yöntemi) Bilmecelerini bekliyor olacağım. (Bari biraz umutlansın :))

...

GençDedektifHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin