ORHAN KEMAL& TERSİNE DÜNYA

225 26 14
                                    

#Açıklama#
~ Önceki bölümlere bakarsanız önce alıntıları paylaştığımı daha sonra kitap hakkında açıklama veya düşüncelerimi yazdığımı görürsünüz. Ama bu kitapta konuyu anlamadan alıntılar size saçma gelecektir. Bu kitapta kadınlar ve erkekler yer değiştiriyor. Eve ve çocuğuna bakan erkekler, eve ekmek parası getiren kadınlar; genelevlerine falan düşen erkekler, kocasının namusu yüzünden hapise düşen kadınlar...
~ Kitap okurken çok tuhaf ve komik geliyor. Ve aslında cinsiyete dayandırılan herşeyin ne kadar gereksiz olduğunu daha net gösteriyor.  Madem dünya illaki adaletsiz olacak, biraz tersine dönsün de durumu eşitleyelim o zaman xd

°°°°°°°°°°°°°
# Bana bak oğlum. Böyle giderse kötü erkek olur, genelevlere düşersin, karışmam!

# Aması maması yok. Koskoca adam. Namusuna mukayyet olsun. Bir erkek, namusunu karısı için taşımaz!

# Kocasına bir tokat. Adam, kucağında çocuğuyla yerlere yuvarlandı. Bitirim Leyla'nın gözü Yasin'de, kocasını tekmelemeye bir yandan da bağırmaya başladı. "Hazır ol, babanın evine def edeceğim seni. Senin gibi koca olmaz olsun. Boşayacağım seni!"

# Ne o? Karısı gene şu komşu oğlu Yasin'le mi işaretleşiyordu? Bak buna dayanamazdı işte. Dövsün, sövsün, vurup bir yanını kırsındı isterse. Karısıydı. Bir kadın erkeğinin küçük tanrısıydı.

# Babam kocam olsun ki ben bir şey yapmadım.

# Bıyığı olanın dini imanı olmazdı.

# Erkek değil mi? Madem bıyığı var, hayır gelmez. Neden dersen, Havva anamızı cennetten kovduran Adem babamızın bel kemiğinden gelmiyorlar mı..

# Belalı Leman'ın yakın arkadaşlarından Kevser, arkadaşlarını kıyıya çekti. "Arkadaşlar!" dedi.
"Kadınlık öldü mü?!" Ve her kafadan bir ses çıkmaya başladı.
"Ne diyorsun Kevser abla kadınlığımıza yan bakan mı oldu?" "Olduysa kim baktı?"
"Ben onun kocasının, kayınbabasının, kayınbiraderinin.."

# Hiç kimse, el kapılarında çalışan babalara namuslu gözüyle bakmazdı. Böyle erkekler " o biçim "di. İşyerlerindeki usta, ustabaşı ya da kâtip karılar, namusuyla çalışmak, evinin nafakasını kazanmaktan başkasını düşünmeyen erkekleri kötü yola sürükler, ortalara düşürür, sonra da zavallılar genelevlerde soluğu alırlardı ya da eli yüzü düzgünse barda, pavyonda konsomatr olurdu.

# Bitirim Leyla'nın içinden ırz, namus, çoluk çocuk adına bıçak yarası gibi bir endişe geçti. Gerçekten de, ağzı süt kokan kocası şimdi ne yapacaktı? Çocuklarının karnını nasıl doyuracak? Evin kirasını nasıl verecek? Çalışsa bile, karısız bir erkek işyerindeki zampara karıların saldırısından kendini nasıl koruyacaktı?

# Çok eski devirlerde dünya tersineymiş. Kadınlar kocalarına boynuz taktırır, erkeklere kaçar, erkekler kadınlarını döver, hatta bıçağını, tabancasını çekip vururlarmış. Şimdi de dünya azmıştı bir hayli galiba...

KİTAPLARDAN ALINTILARHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin