Chapter 1

74 4 0
                                    

Hyunmin berjalan mendekati rakan-rakannya iaitu Kim Chee Ling,Min Yuna dan Jeon Seonmi.
"Girls,guess what?"
"Ape ko?Tak siap keje Puan Lam ke?" Soal Yuna.Hyunmin mengetuk kepala maknae itu."Bukanlah,kerja tu aku dah siap.Tapi.....aku dapat duit belanja lebih.So,kita boleh pergi jalan-jalan petang ni,nak?"Soal Hyunmin.

    " Nakkk!!"Jawab mereka bertiga serentak.Gembira sungguh gayanya.Tiba-tiba,Seonmi teringat sesuatu.
           "Girls,korang rase sape akan jadi pasangan korang untuk projek Sains hari ni?"Soal Seonmi.Ingin tahu.
     "Tak kisah asalkan bukan Hoseok."Balas Yuna dengan dingin.Hyunmin mencubit lengan maknae mereka itu.Yuna mengerang kesakitan."Eonni,waeyo!?"

     "Tak baiklah cakap camtu.Hoseok tu pun manusia juga!"

     "But,he's such a pathetic.Hmph!Dah la datang lambat.Siput nazak pun lagi laju.Menyusahkan.."

      "But,he also a human.Yuna,its rude to call anyone like that.Kalau kau kaya macam mana sekalipun tapi layan orang lain macam hamba pun tak de guna.Sape nak hormat kau as a monitor?"

     Yuna senyap mendengar kata-kata Hyunmin.Memang betul,dia selalu memandang rendah terhadap orang lain.Dia selalu fikir yang dia je betul....

    "Tapi,Hoseok tu pandai la."Kata Seonmi.Chee Ling mengangguk."Dia pun comel.Haih....kenapa lelaki comel camni boleh dibenci?"Sambung Chee Ling.

    "Eleh, mulalah tu.Nanti cemburu si Minhee tu."Kata Seonmi.Kesemua mereka ketawa.Tiba-tiba,Hoseok muncul.Dia hanya tunduk apabila melihat kumpulan gadis itu memandangnya.

     Yuna bangun mendekati Hoseok.
"Apa alasan kau kali ni,Hoseok?Dah berapa kali kau datang lambat.Eish,menyusahkan la.Kalau tau datang lambat ta-"Kata-kata Yuna dipotong oleh Hyunmin.

    " Ehem,ehem.Errr.....dont you remember??What Just i said before? "Soal Hyunmin kepada Yuna.Yuna mengeluh.

    "Pergi duduk,kali ni je aku lepaskan kau.Faham?"

    Hoseok mengangguk.Dia segera berjalan ke tempat duduknya lalu termenung melihat pemandangan di luar tingkap.Hyunmin memandang Hoseok.

     "Dia duduk sorang je?"Soal ya dalam hati.Hyunmin mendekati Hoseok lalu duduk di sisinya."Annyeong,Hoseok ah."Tegur Hyunmin.Hoseok tersenyum paksa."Annyeong....."jawabnya kekok.

     "Kenapa awak duduk sorang je?"

"Takde sape nak jadi kawan saya.Depa kata saya ni menyusahkan....."

     "Hmmmmm.....yeke? boleh saya jadi kawan awak?"Soal Hyunmin.Teruja.

    " Mm.....tak susahkan awak ke.Saya kan tak layak berkawan dengan orang cantik macam awak."

     " Mestilah boleh,semua orang layak berkawan tak kira darjat.So,nice to meet you my cute friend."Kata
Hyunmin sambil mencubit pipi Hoseok yang gebu itu.Hoseok tersenyum bahagia.

             To be continue.....
 

save me save youWhere stories live. Discover now