Koridor.....
Hyunmin menangis teresak - esak di hujung koridor.Dia benar-benar sedih dengan apa yang berlaku.Kenapa pula Hoseok berubah sikap?Dia tak tau apa yang perlu dia lakukan.Dia nak pujuk Hoseok tapi dia takut....Dia hanya terus menangis sepuas hatinya.Rakan-rakannya yang baru tiba terus memeluknya.
"Takyah la kau nangis untuk lelaki tak guna camtu.Takde faedah pun..."Pujuk Yuna.
"Kenapa pulak cam tu?""Dia tu jahat la,mana padan dengan budak baik cam kau."
"Habis,kalau dia jahat...dia jahat sampai bila-bila ke?Girls,stop it.Aku memang sedih bila Hoseok marah aku tapi aku tau dia bukan jahat.Cuma,semua orang fikir dia jahat so what's the point kalau dia buat baik tapi orang fikir dia jahat.Haish....korang tau tak dia nak berubah?Tapi,kalau dia nak berubah tapi tak de sape percaya dan tuduh dia bukan - bukan,camne dia nak ubah!Semua orang fikir dia jahat.Kejam tau tak!?"Marah Hyunmin.Dia benar-benar hilang sabar.Kenapa orang yang nak berubah tak diberi peluang walau sedikit.Macam mana tu?Ehh membebel pulak.Ok ok back to the story....
"Tapi..."
"No,stop!Jangan halang aku berkawan dengan dia.Aku tau apa yang aku tengah buat,okay?"Kata Hyunmin.Walau banyak mana Hoseok nak marah dia,dia tak kisah.Dia nak tolong Hoseok berubah.Dia tau Hoseok perlukannya.
Malam,di rumah keluarga Sohn..
Hyunmin dan kembarnya Dongpyo asyik berebutkan remote tv dari tadi.Tiba-tiba,abang sulung mereka merampas remote dari mereka.
"Yah,hyung!"
"Apa?"Soal Hyunwoo dengan muka acah-acah garang.Rose di sisinya hendak ketawa pun ada.Tapi,kalau gelak kena ketuk pulak....."Nak remote!!"Kata Dongpyo sambil menghentak kaki.Hyunmin mengetuk kepala adiknya itu."Bisinglah,takyah la nak mengada.Cepuk kang muka tu terus tak hensem...."Marah Hyunmin.Geram je dia dengan kembarnya sekor tu.Kalau boleh nak tendang keluar dari rumah....
"Eiii,tak nak kawan...."Rajuk Dongpyo lalu berjalan masuk ke dalam biliknya.
"Oppa,mana Hyungwon oppa?""Molla,tidur kot.."
"Hmm.."Hyunmin bangun lalu berjalan masuk ke dalam bilik Hyungwon.Memang Hyungwon tidur tapi Hyunmin tetap nak menyibuk di situ.
"Oppa~"
Hyungwon menutup telinganya.Dia menyuruh Hyunmin senyap tapi Hyunmin tak pedulikan hal tu.Dia duduk di sisi abangnya.
"Oppa,saya ada benda nak cite ni.."
"Apeeeeeeee!!!""Saya.....suka sorang namja ni.."
"Yes,and?"
"Dia ni dulunya budak nakal."
To be continue
YOU ARE READING
save me save you
FanfictionShin Hoseok adalah pelajar yang sering dibuli oleh senior dan rakan-rakan sekelasnya.Tiada sesiapa yang mahu berkawan dengannya. Sohn Hyunmin adalah pelajar paling kaya dan terkenal di sekolah.Malah,dia juga seorang yang bijak dan baik hati. Hoseok...