Chapter 4

34 2 0
                                    

~Esok~

Hyunmin berjalan ke sekolah bersama Hyunwoo,Hyungwon,Rose dan Dongpyo.Pergh,dah macam adik-beradik gangsterzzzzz.

  Hyunmin dan Dongpyo masuk ke kelas mereka bersama.Tiba-tiba,
   "Yow,guys.Wassup?"Soal Changkyun yang entah muncul dari alam mana.'Alam Barzakh mungkin.....Bisik hati Hyunmin.
   "Hyung,nak pinjam buku Sejarah!Semalam punya nota tu tak sempat salin.Please~"
   Changkyun mencubit telinga Dongpyo.
  "Kau memang.Sini....."Changkyun menarik Dongpyo ke mejanya.Hyunmin hanya ketawa melihat gelagat dua sahabat itu.

"Hyunmin,jom teman aku pergi tandas."Kata Seonmi sambil menarik lengan Hyunmin.Hyunmin belum sempat kata apa,Seonmi dah tarik dia keluar dari kelas. Hyunmin redha.....

'Aku belum letak beg.Aih,lempang kang.....'Kata Hyunmin dalam hati.Geram je dia dengan kawan baik dia tu.Cis.....

Di tandas

Seonmi membetulkan rambutnya yang mulai kusut tu.
  "Aishh.....benci!Setiap hari, rambut aku mesti kusut camni.Habislah tercalar imej aku sebagai diva sekolah.Hmph!Benci!"Bebel Seonmi.Hyunmin tersengih.

"Kau tersengih apa,tolonglah aku!"

Hyunmin cuma mencebik lalu menolong Seonmi dengan rambut kusut masainya itu.....

Di kelas

Hoseok masuk ke dalam kelas dan berjalan ke mejanya.Tiba-tiba,Yuna mendekati Hoseok.

"Lambat!!"Jeritnya.Yuna mula hilang sabar dengan sikap Hoseok.

"Kau ni kan,memang betul menyusahkan la!Orang semua nak ambik kedatangan pun susah.Eishh.Kau ni kalau tak menyusahkan orang memang tak boleh hidup ke Menyusahkanlah!!"Marah Yuna sambil menghempas buku rekod kelas ke atas meja Hoseok.Hoseok tersentak.
  Hyunmin dan Seonmi yang baru masuk ke dalam kelas turut terkejut melihat tindakan Yuna.Hyunmin mendekati mereka.

  "Yuna,Hoseok.Gwenchanayo?Wae??"

Hyunmin memegang tangan Hoseok dengan erat.Hoseok menolak Hyunmin sehingga jatuh.Kesemua pelajar kelas itu terkejut.
   "Kenapa kau buat cam tu!?" Soal Namjoon.Geram.
  Hyunmin bangun dan cuba mendekati Hoseok.
  "Hoseok...."

"Jangan dekat dengan aku,Hyunmin.... Aku ni jahat,kau baik.Aku tak layak berkawan dengan perempuan sempurna macam kau.."

"Aniyo,Hoseok."

"BLAH LAH!!!!!"

Hyunmin tunduk.Air matanya hampir mengalir.Dia berlari keluar dari kelas.Chee Ling dan Seonmi mengejar Hyunmin.Yuna memandang Hoseok.

"Kau tak guna!!"Kata Yuna.Dia menampar wajah Hoseok.Hoseok kaget.Yuna berjalan keluar dari kelas tersebut.Semua mata memerhatikan Hoseok.Ada yang mengutuknya dengan kata-kata teruk.Hoseok tunduk dengan perasaan malu.

"Mianhei,Hyunmin....."

    

save me save youWhere stories live. Discover now