Hyunmin termenung dalam bilik yang gelap dan kotor tu.Phone dia tah hilang ke mana.
Rasa nak mengamuk pun ada.....cis....dah la phone tu mahal...
Dia mengeluh.Tiba²,Hoseok masuk ke dalam bilik tu dengan pisau di tangan.Hyunmin terkejut.
"Ho-Hoseok ah!"
"Hyunmin..."
Hoseok mendekati Hyunmin.Tangan gadis itu digenggam.Hyunmin menjerit kesakitan."Sakitlah!!""Kalau macam tu,jerit kuat lagi.""Bwo!?""Aku ada rancangan"bisik Hoseok.
Hyunmin terdiam.Hoseok tersenyum."Jangan risau,aku takkan bunuh kau.""Apa rancangannya?"
"Kau jerit kuat² macam kau terseksa sangat.Macam kau memang kena bunuh.That's all.Lepas tu nnti aku letak kau dalam beg plastik hitam.Konon nak buang mayat kau la."
"Kau ingat aku ape?Sampah?"
"Aniyo,itu cara aku tipu ayah aku."
"Cite nye sekarang.Kenapa ayah kau tak suka sangat dengan aku?Aku kenal dia ke?"
"Dia tak suka aku rapat dengan perempuan.Dah,nanti aku cerita lagi."
"Na-nae...."
Hoseok pov
Aku tak pasti ia akan berhasil atau tak tapi aku cuba je.Aku memegang tangan gadis itu.
"Weyh,jangan la tekan kuat² sakit la."Aku buay muka 😒😑
"Habis macam mana kau nak jerit dengan dramatik?Ayah aku tu pandai tau?"
"Takleh ke buat report polis ke?Apa ke?Aku tak suka la camni...."rungut gadis itu.
Aku tampo kang.Nasib aku suka kat kau kalau tak aku campak kau dalam sungai Han.
Aku mencari telefon bimbitku.Nasib ada.Aku baru je nak dail nombor polis Tiba²,telefon aku dirampas.Aku terkejut.
"Kamu tipu appa?"
Aku rasa macam darah dalam badan aku hilang camtu je bila tengok muka ayah aku tu.Hyunmin dah menggeletar takut kat situ.
"Appa....Hoseok sebenarnya..."
"Sudah!!Kalau kamu taknak bunuh dia,biar apa yang bunuh!!"kata appa sambil menghalakan pisau ke arah Hyunmin.Hyunmin menjerit ketakutan.
"Appa,geuman hae!Jangan buat Hyunmin macam ni!Jebal!!"Aku merayu.Ayah aku menghempas telefon aku ke lantai.
"Kamu dah pandai melawan appa.Dulu kamu tak macam ni,ni mesti sebab budak ni,kan!?"
"Appa,Hyunmin memang tak terlibat apa pun dalan hal ni.Dia cuma kawan saya.Dia cuma tolong saya.Salah ke?"
"Salah,kalau kamu dah jatuh cinta pada dia memang salah!!"
Hyunmin yang ketakutan menangis di situ.Aku tak tau nak buat apa.Aku taknak pun melawan appa,but at the same time aku taknak Hyunmin mati.Tiba²,bunyi siren di luar rumah.Pintu rumah kami diketuk kuat.What the fish was happen????
Appa aku berlari keluar rumah lalu membuka pintu.
"Kami polis,kami terima panggilan tentang kes penculikan di sini."
TBC....
YOU ARE READING
save me save you
FanfictionShin Hoseok adalah pelajar yang sering dibuli oleh senior dan rakan-rakan sekelasnya.Tiada sesiapa yang mahu berkawan dengannya. Sohn Hyunmin adalah pelajar paling kaya dan terkenal di sekolah.Malah,dia juga seorang yang bijak dan baik hati. Hoseok...